Gå til innhold

Irettesette andres barn med foreldrene til stede

caprice

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

13

• trollemor;o)

6

• UlrikkeE

3

• tonie

2

Helt enig.

I dette tilfellet tror jeg foreldrene hadde blitt like sure om hun hadde snakket direkte til dem. Det føles fort nedlatende.

Sagt på en trivelig måte til treåringen, på en indirekte måte til foreldrene, ser jeg ikke helt problemet med....

Et av problemene er nok som morsan påpeker; Vi liker ikke å bli irettesatt.

Et tilleggsproblem kan være at noen mener de må få kunne gjøre som de vil til en hver tid uten at noen skal komme å leke politi.

Og noen kan mene at små barn fritar fra det meste av ellers allminnelig hensynstagende.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg forstår godt du gjorde det på konserten. Jeg hadde også sagt i fra. Hvis det ikke hjalp hadde jeg klaget til vaktene. Den mora må være ei heks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av problemene er nok som morsan påpeker; Vi liker ikke å bli irettesatt.

Et tilleggsproblem kan være at noen mener de må få kunne gjøre som de vil til en hver tid uten at noen skal komme å leke politi.

Og noen kan mene at små barn fritar fra det meste av ellers allminnelig hensynstagende.

mvh

Jeg jubler jo heller ikke over å bli irettesatt, men dersom jeg skjønner at det er på sin plass når det skjer, så blir jeg jo ikke sur på vedkommende - jeg blir sur på meg selv fordi jeg ikke skjønte bedre! ;)

Og unger gir en IKKE fritak fra vanlig folkeskikk. Tvertimot - det forplikter en vel enda mer sånn at man går foran med et godt eksempel....

*sukk*

Ja, folk som ikke stiller krav til ungene sine irriterer meg grenseløst.... Jeg kan vel bare innrømme det med en gang.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært moren til det barnet, ville jeg også blitt sur. Jeg hadde taklet fint at du sa i fra til meg, da ville jeg bedt om unskyldning og fjernet potetgullet. Men å irettesette barnet mitt, når det satt rolig og ikke skjønte at det hadde gjort noe galt, det ville jeg IKKE likt.

''Jeg hadde taklet fint at du sa i fra til meg, da ville jeg bedt om unskyldning og fjernet potetgullet. ''

Jeg er litt usikker på om folk som kan finne på å ta med seg potetgull på kirkekonsert er i stand til å ta noe særlig av innspill og tilbakemeldinger, uavhengig av hvem de rettes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde taklet fint at du sa i fra til meg, da ville jeg bedt om unskyldning og fjernet potetgullet. ''

Jeg er litt usikker på om folk som kan finne på å ta med seg potetgull på kirkekonsert er i stand til å ta noe særlig av innspill og tilbakemeldinger, uavhengig av hvem de rettes til.

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deler din usikkerhet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke tolerert. Vedkommende hatt fått et spark ut døren. Det er mitt ansvar å oppdra barna mine.

''Det hadde jeg ikke tolerert. Vedkommende hatt fått et spark ut døren. Det er mitt ansvar å oppdra barna mine.''

Er du ironisk nå?

Jeg er av den oppfatning at foreldre som ikke tåler at andre snakker til ungene deres, selv må sørge for at ingen får noen grunn til å gjøre det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det hadde jeg ikke tolerert. Vedkommende hatt fått et spark ut døren. Det er mitt ansvar å oppdra barna mine.''

Er du ironisk nå?

Jeg er av den oppfatning at foreldre som ikke tåler at andre snakker til ungene deres, selv må sørge for at ingen får noen grunn til å gjøre det.

mvh

''Jeg er av den oppfatning at foreldre som ikke tåler at andre snakker til ungene deres, selv må sørge for at ingen får noen grunn til å gjøre det.''

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jubler jo heller ikke over å bli irettesatt, men dersom jeg skjønner at det er på sin plass når det skjer, så blir jeg jo ikke sur på vedkommende - jeg blir sur på meg selv fordi jeg ikke skjønte bedre! ;)

Og unger gir en IKKE fritak fra vanlig folkeskikk. Tvertimot - det forplikter en vel enda mer sånn at man går foran med et godt eksempel....

*sukk*

Ja, folk som ikke stiller krav til ungene sine irriterer meg grenseløst.... Jeg kan vel bare innrømme det med en gang.... ;)

:-)

Men på konserter er voksne bråkebøtter de verste.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere stakkarslig-gjør denne gutten noe voldsomt da! En treåring har da ikke vondt av å høre fra voksne at han forstyrrer? Så lenge caprise sa fra på en pen måte så ser jeg overhodet ikke problemet.

Kjære vene, han er tre år og har fått lov til å spise potetgull av pappa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, han er tre år og har fått lov til å spise potetgull av pappa!!!

Jeg ser da det at han er tre år. Men han er med på en konsert der man må ta hensyn til mennesker rundt seg. Derfor kan man snakke til barnet på en pen måte, selv om "beskjeden" egentlig går til pappa`n ved siden av :-)

Jeg synest ikke på noen måte vi skal ha "enerett" til å snakke med ungene våre. De har godt av å bli tilsnakket av andre også, både for ros og ris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser da det at han er tre år. Men han er med på en konsert der man må ta hensyn til mennesker rundt seg. Derfor kan man snakke til barnet på en pen måte, selv om "beskjeden" egentlig går til pappa`n ved siden av :-)

Jeg synest ikke på noen måte vi skal ha "enerett" til å snakke med ungene våre. De har godt av å bli tilsnakket av andre også, både for ros og ris!

Jeg er helt enig i det, men i dette tilfellet er det jo foreldra som har bomma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ironisk nå?

mvh

*liker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg snakker til andres barn rett som det er. Om det er på skoleveien og jeg ser at barn kaster snøball på forbipasserende biler, eller om det er barn som sparker i flysetet mitt, eller om vi er på besøk hos venner og min datter blir sparket til under bordet av vertskapets barn, og de ikke gir seg når min datter høflig spør om barnet kan slutte å sparke.

Når barna gjør ting mot andre som ikke er OK oppførsel, må de rundt si ifra, når deres foreldre ikke er tilstede og kan gjøre det selv, eller om foreldrene rett og slett ikke har vett til å si ifra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
tzatziki1365380058

Jeg ble rasende på noen som "tok" 2-åringen min for å sparke i flysetet en gang. Hun var for liten til å få kjeft av vilt fremmede, og personen var rett og slett ikke hyggelig. Hadde det vært sagt på en ok måte, hadde det vært uproblematisk, selv om jeg generelt synes man skal snakke til de voksne og ikke til barna, så lenge de er under skolealder.

Hører med til historien at vi allerede hadde stoppet barnet selv (naturligvis) før dama rakk å snu seg.

Potetgull i kirken - problemstillingen er i utgangspunktet nærmest absurd. Hvem lar barn ta med potetgull eller annet knitregodteri på konsert - eller i teater, for den saks skyld? Enig med dem som skriver nedenfor at det nok ikke hadde hjulpet å snakke til foreldrene her. Men hjalp det å snakke med barnet, da? Eneste alternativet måtte vel være å legge vekk hele posen? Det tipper jeg ikke skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Er du ironisk nå?

mvh

Liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn ville syntes det var fryktelig ubehagelig om en fremmed hadde irettesatt dem... Jeg tror faktisk de ville følt det ganske krenkende. Jeg ville heller gitt beskjed til foreldrene og overlatt til dem å snakke med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn ville syntes det var fryktelig ubehagelig om en fremmed hadde irettesatt dem... Jeg tror faktisk de ville følt det ganske krenkende. Jeg ville heller gitt beskjed til foreldrene og overlatt til dem å snakke med barnet.

''Mine barn ville syntes det var fryktelig ubehagelig om en fremmed hadde irettesatt dem... ''

Kluet da er å sørge for at andre ikke trenger å irettesette dem.

Nå er det i min statistikk ikke så uvanlig at foreldrene lager minst like mye lyd som ungene sine.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...