Gjest Anonym@no Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 En klassekompis av min 9-årige datter er visstnok "forelska" i min datter. Dette gir seg utslag i at han ofte er "ute etter" henne, og sier bl.a. "you are a sexy little bitch" og legger seg i snøen og gjør samleiebevegelser mens han later som det er min datter han gjør det med. Min datter syns dette er ubehagelig og flaut. Hun vil foreløpig ikke at jeg tar det opp med læreren. Bør jeg ta det opp med læreren uten min datters tillatelse, eller vente og se an om dette fortsetter? Min datter har lovt å fortelle meg hva han sier og gjør når jeg spør, men hun syns det er flaut å prate om. Til info er denne gutten generelt noe utagerende i oppførstel. Bør hun være tykkhudet nok til å blåse i dette? Hun kan til tider være litt sart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Si at hun bare skal gå sin vei når han begynner sånn og ikke bry seg om det. Begynner hun å gråte og vise at hun tar seg nær av det blir det sannsynligvis bare enda festligere for snørrungen. Hvis det ikke ligger noe mer bak dette så synes jeg hun kan tøffes opp litt, men det vanskelig å si uten å kjenne ungen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg vet ikke jeg.... han er jo ikke slem, men gjør ting hun syns er litt pinlig. Gutten burde fått vite at det ikke er normalt å oppføre seg slik, men du trnger ikke lage en sak av det. Nevn det for læreren også kan læreren "oppdage" det selv og irettesette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg vet ikke jeg.... han er jo ikke slem, men gjør ting hun syns er litt pinlig. Gutten burde fått vite at det ikke er normalt å oppføre seg slik, men du trnger ikke lage en sak av det. Nevn det for læreren også kan læreren "oppdage" det selv og irettesette. ''Jeg vet ikke jeg.... han er jo ikke slem, men gjør ting hun syns er litt pinlig.'' Jo, han er slem. Ikke snakk om at han ikke skjønner at dette er krenkende, selv om han ikke skjønner helt hva han driver med. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg synes du skal la læreren få vite hva som foregår. Men be at det ikke tas opp direkte, men heller være obs på hva som skjer. Gutten trenger selvsagt å lære at slik oppførsel er uakseptabel. I de voksnes verden defineres dette som seksuell trakkasering. I forhold til jenta di, kan det være greit å jobbe for at denne gutten ikke skal gis for sterkt injurierende kraft samtidig som jenta trenger å føle at hun tas på alvor i sin opplevelse. Slikt slutter ikke å være guffent bare fordi noen sier at man ikke skal bry seg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 ''Jeg vet ikke jeg.... han er jo ikke slem, men gjør ting hun syns er litt pinlig.'' Jo, han er slem. Ikke snakk om at han ikke skjønner at dette er krenkende, selv om han ikke skjønner helt hva han driver med. mvh Jeg tror ikke alle 9 åringer vet at dette er krenkende.... Kanskje tror han at han imponerer eller viser henne at han liker henne? Kanskje oppfører far seg slik for mor, hvem vet? Noen burde fortelle ham at slikt gjør en ikke iallefall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg tror ikke alle 9 åringer vet at dette er krenkende.... Kanskje tror han at han imponerer eller viser henne at han liker henne? Kanskje oppfører far seg slik for mor, hvem vet? Noen burde fortelle ham at slikt gjør en ikke iallefall. Han ser av responsen han får at det ikke er verdsatt. Barn har ganske greit instinkt på hva som er greit og ikke. Selv om en niåring sikkert ikke vil bruke begrepet krenke, vet de sånn ca når de tråkker på hverandre. Men gutten trenger, som du sier, åpenbart veiledning og noen tydelige grenser. Hvordan lærer forresten niåringer å te seg slik? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Min yngste var plaget av en klassekamerat som hev seg over og kilte henne hver dag. Sånn intens ikke-moro-lenger kiling som til slutt gjør vondt og ender i gråt. Jeg tok det opp med læreren. Hun fulgte litt ekstra med en tid og sørget for å se det selv. Da tok hun en samtale med gutten på enerom. Hun hadde ikke kjeftet, men forklart litt om hvor grensen går for ting som er moro. Etter den samtalen ble det helt slutt på kiling, og de to er gode venner i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Han ser av responsen han får at det ikke er verdsatt. Barn har ganske greit instinkt på hva som er greit og ikke. Selv om en niåring sikkert ikke vil bruke begrepet krenke, vet de sånn ca når de tråkker på hverandre. Men gutten trenger, som du sier, åpenbart veiledning og noen tydelige grenser. Hvordan lærer forresten niåringer å te seg slik? mvh Det sies ingenting om hvordan jenta reagerer... Ja, hvordan lærer en niåring slikt? Internett? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Det sies ingenting om hvordan jenta reagerer... Ja, hvordan lærer en niåring slikt? Internett? ''Kanskje oppfører far seg slik for mor, hvem vet?'' I så fall bør noen ta seg en alvorsprat med far mhp hvordan man oppfører seg foran sine barn... Internett kan selvsagt være skurken. ''Min datter syns dette er ubehagelig og flaut.'' Som regel er barn på den alderen for dårlige skuespillere til å skjule at de opplever noe ubehagelig og flaut. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mulig overgrep? Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Dette er faktisk noe jeg ville ikke bare meldt til skolen men kanskje også vurdert å melde til barnevernet. Det kan faktisk være et symptom på at han blir utsatt for seksuelt misbruk. (Men det trenger ikke være det). Din datter skal overhodet ikke utsettes for slik atferd. Veldig viktig at dette kommer til ledelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg ville tatt det opp med læreren, og samtidig gitt beskjed til læreren om at datteren din IKKE vil at han/hun skal vite det.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.