Gå til innhold

Agurk...

annegunn

Anbefalte innlegg

Agurk er en fin frukt, er det ikke det? En litt lang grønn frukt, som man kan skjære i tynne fine skiver? Alle førsteklassinger synes det, sant?

*mumle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blei litt usikker på om agurk defineres som frukt eller grønnsak? Er du i samme båt som meg som "må ha med mat på eget fat" (foreldreavslutning)? Velger å le enn så lenge, og satser på en salat på skoleavslutninga - :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Agurk er en frukt, da den tilhører gresskarfamilien. *nerd*

*puster lettet ut*

Til neste år skal jeg lese ukebrevet litt før kvelden før siste skoledag, og ikke ha syke unger de siste dagene før.

Forslag fra tenåringen om tomater, det har forsåvidt jeg også fått med meg at er en frukt, men det hjelper jo ikke når kjøleskapet ikke inneholder en liten delicioso engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei litt usikker på om agurk defineres som frukt eller grønnsak? Er du i samme båt som meg som "må ha med mat på eget fat" (foreldreavslutning)? Velger å le enn så lenge, og satser på en salat på skoleavslutninga - :-D

Ferdig oppskåret frukt, står det. Til siste skoledag, som er i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært mange matbutikker (ikke bare storkiosker) som er åpne 7 - 23 akkurat nå, hvis du heller ville rasket med deg noen klementiner.

Jeg elsker agurk, men datteren min ville ikke vært fornøyd med det i sin tid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*puster lettet ut*

Til neste år skal jeg lese ukebrevet litt før kvelden før siste skoledag, og ikke ha syke unger de siste dagene før.

Forslag fra tenåringen om tomater, det har forsåvidt jeg også fått med meg at er en frukt, men det hjelper jo ikke når kjøleskapet ikke inneholder en liten delicioso engang.

Du har ikke noe rosiner liggende, da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært mange matbutikker (ikke bare storkiosker) som er åpne 7 - 23 akkurat nå, hvis du heller ville rasket med deg noen klementiner.

Jeg elsker agurk, men datteren min ville ikke vært fornøyd med det i sin tid ;-)

Motivasjonen for å stikke ut akkurat nå er ikke den helt store, selv om vi har en åpen bunnpris fire minutter gange unna :(

Begge jentene mine er storfornøyde med agurk, forøvrig, men det er kanskje helst når grønnsakene skal velges, ikke frukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Men jeg wiki'et agurk, og så at du hadde rett. Ikke at det nødvendigvis redder morgendagen, jeg lengter allerede tilbake til 'gotteri for 20kr og en halv liter brus'-dagene.

Det hadde vært uproblematisk...

Those were the days. ;)

Guttungen har 0,5 l cola og ei pakke Søpledynga, eller hva det nå var. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Those were the days. ;)

Guttungen har 0,5 l cola og ei pakke Søpledynga, eller hva det nå var. ;)

Det hadde passet for Lillevill også :-/

Ifølge storesøster bakte de pepperkaker på skolen til klassejuleavslutninga da hun gikk i 9. God ide. Du må gjerne føre den videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde passet for Lillevill også :-/

Ifølge storesøster bakte de pepperkaker på skolen til klassejuleavslutninga da hun gikk i 9. God ide. Du må gjerne føre den videre :)

Hehe, 9. trinn hos oss skal visst knuse pepperkakehusutstillinga si i morgen. Tverrfaglig prosjekt i matematikk og mat & helse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 9. trinn hos oss skal visst knuse pepperkakehusutstillinga si i morgen. Tverrfaglig prosjekt i matematikk og mat & helse ;)

Kult :) Jeg kan se den tverrfaglige biten fungere, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert :-)

Eh, ja, for vår del er det muligens ikke helt supert :) Men vi redder det vel i land med en kiwi som åpner 07:00 og en morgenfrisk pappa. Hvis ikke blir det agurk... Eller....

Eplekarameller, det er epler, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja, for vår del er det muligens ikke helt supert :) Men vi redder det vel i land med en kiwi som åpner 07:00 og en morgenfrisk pappa. Hvis ikke blir det agurk... Eller....

Eplekarameller, det er epler, er det ikke?

Sukkerør er en plante og sukker utvinnes fra sukkerrør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...