Gå til innhold

rusbruker jobber i barnehagen

Gjest Bekymra mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymra mamma

Ekkel greie. Har oppdaget at en av de nyansatte i barnehagen til min femåring er ei som ruser seg. Dvs gjorde det fram til i sommer. Har begått lovbrudd og har solgt piller.

Har gitt beskjed om jeg ikke liker det. Tar jeg jenta ut strever vi fordi hun har et behov som best blir dekt i denne barnehagen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Dvs gjorde det fram til i sommer.''

Du vet altså ikke om hun ruser seg nå ,men mener at vedkommende uansett ikke fortjener å ha en jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ekkel greie. Har oppdaget at en av de nyansatte i barnehagen til min femåring er ei som ruser seg. Dvs gjorde det fram til i sommer.''

Så da har vedkommende vært rusfri i et halvt år? Gjør ho en dårlig jobb?

''Har begått lovbrudd og har solgt piller.''

Dette er ho vel tiltalt for og har fått sin dom?

''Har gitt beskjed om jeg ikke liker det. Tar jeg jenta ut strever vi fordi hun har et behov som best blir dekt i denne barnehagen:(''

Da har du gitt beskjed, og det er opp til ledelsen å vurdere grunnlaget for en evt oppsigelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du redd for at hun møter rusa i barnehagen eller er du redd for at hun skal få barnet ditt til å ruse seg? Eller er du redd for at hun får mye fravær og er ustabil som kontaktperson?

Kan du prøve å snu på det og heller tenke at -så flott at dette mennesket har sluttet å ruse seg og har en meningsfylt hverdag med jobb i barnehage?

Antagelig vet ledelsen i bhg om det og følger nøye med, er du ikke sikker på at de vet det kan du jo nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Har oppdaget at en av de nyansatte i barnehagen til min femåring er ei som ruser seg. Dvs gjorde det fram til i sommer.''

Da er vel dette et tilbakelagt kapittel. En av de søteste assistentene i min sønns barnehage® var en tidligere rusmisbruker, som tydeligvis hadde vært ganske på kjøret med ødelagte tenner etc. Men han var den mest omsorgsfulle voksne i barnehagen, og var den min sønn savnet da han sluttet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har vært rusfri siden i sommer, så kan det jo hende at hennes jobb i barnehagen er en del av veien til et nytt og bedre liv.

Alle fortjener en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Synes det er flott at vedkommende har fått en ny sjanse. Så lenge rusmisbruket er et tilbakelagt kapittel og vedkommende har god omsorgsevne så er det vel ikke noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Alle som blir ansatt i barnehager og skoler skal avgi politiattest. Hvis det er noen merknad på denne, så skal det i utgangspunktet være vanskelig å få jobben på slike steder.

Men du kan jo si ifra til ledelsen om din bekymring, og høre på hva de har å si . Kan hende det er nav som har utplassering, det er veldig vanlig, for å integrere folk med vanskeligheter.

Jeg jobber i barnehage, og jeg ville ikke likt å få en kollega som hadde ruset seg for et halvt år siden. Tilbakefall skjer fort i så kort tidsrom. Hvis det hadde vært lengre tid siden så hadde saken selvsagt stilt seg anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en tidligere styrer for en barnehage. Hun ble nevnt i en bok som kom ut for noen år siden. Boka er skrevet av en tidligere rusmisbruker som drev med rus og virkelig hadde havna på skråplanet. Hun rusa seg selvsagt ikke på jobb, og greide seg veldig fint i barnehagen. Ungene likte henne godt og så forbi utseendet hennes (svartkledd med piercinger både her og der) :)

Boka skrev hun etter at livet var kommet på fote igjen, og hun har takka for den sjansen hun fikk i livet.. Jobben i barnehagen var det som skulle til for å endre henne... Der ble hun sett som den hun var, og ikke som rusmisbrukerne. Unger er enkle sånn :)

Jeg antar vedkommende som jobber i din barnehage blir fulgt opp på en bra måte, så da synes jeg du bør se på det som verdifullt at hun er der - verdifullt både for henne og for barnet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...