Gå til innhold

en bekymret søster

Anbefalte innlegg

Jeg har en søster som har hatt bulimi, og blitt behandlet for det.

Nå studerer hun i utlandet, og da hun var hjemme i sommerferien var hun blitt veldig tynn.

Jeg har nå fått beksjed om at hun har tatt av seg yttligere, og at hun i forbindelse med et legebesøk fikk vite at den eneste grunnen til at hun fremdeles har menstruasjon er at hun går på P-piller.

På alle spørsmål og konfontrasjoner svarer hun at hun har det bra, at hun er fornøyd med kroppen sin og livet sitt og at det ikke er noen grunn til å bekymre seg, at jeg tvert om bør være glad på hennes vegne for at hun har det bra.

Jeg synes det er vanskelig å bedømme situasjonen ettersom jeg ikke ser henne mer enn et par ganger i året.

Og jeg synes det er svært vansklig å vite hvordan jeg skal takle det, både når hun er der og når hun kommer hjem.

Jeg opplever at hun sitter med alle kortene på hånden, og jeg føler at jeg bare kan delta i hennes spill på hennes premisser. Jeg føler at jeg ikke har så mye å stille opp med.

Jeg øsnker å hjelpe, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38691-en-bekymret-s%C3%B8ster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Din søster er >18 år og dermed myndig. Hun er fornøyd med å være slik hun nå er. Bulimi er ikke en lidelse en kan tvangsinnlegges for.

Dermed kan du ikke gjøre stort annet enn å forsone deg med at dette er hennes valg.

Du kan gjøre det klart for henne at dersom hun noen gang skulle ønske hjelp av deg, vil du være der for henne.

Din søster er >18 år og dermed myndig. Hun er fornøyd med å være slik hun nå er. Bulimi er ikke en lidelse en kan tvangsinnlegges for.

Dermed kan du ikke gjøre stort annet enn å forsone deg med at dette er hennes valg.

Du kan gjøre det klart for henne at dersom hun noen gang skulle ønske hjelp av deg, vil du være der for henne.

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=show&id=879522

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...