Gjest bekymret enda.. Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Hei igjen. Det er jeg som har febersykt barn. Nå har vi også hatt en styrt blødning av neseblod pga. feberen. Barnet har tidligere fått brent neseborene sine, men denne gangen holdt det ikke tett. Hva er deres beste råd til å stoppe blodet fortest mulig? Vi holder på med isbiter og kalde kluter, men likevel varer det i halvtime eller mer før vi får kontrollen. Jeg tar gjerne imot alt av råd som dere synes funker bra på deres barn! På forhånd takk for god hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg har både mann og barn med neseblod-styr. Her funker det best å klemme sammen nesebord og holde hodet høyt og litt bakover. Har ikke hatt behov for kaldt omslag, men det høres fornuftig ut. Vi fikk beskjed om at blodkarene ofte ble dannet på nytt i nesa, så vi måtte inn for ny svi-runde noen måneder etter første omgang. Fremdeles litt blod her når neseslimhinnene er irriterte men ikke like ofte som før. Etemannen har skrekkhistorier fra sin barndom der han lå på badegulvet hos tante og blødde ut et helt håndkle før han fikk stoppa det,- men han skal seff ikke til noen lege selv om han stadig blør litt ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya og Frøya Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg har både mann og barn med neseblod-styr. Her funker det best å klemme sammen nesebord og holde hodet høyt og litt bakover. Har ikke hatt behov for kaldt omslag, men det høres fornuftig ut. Vi fikk beskjed om at blodkarene ofte ble dannet på nytt i nesa, så vi måtte inn for ny svi-runde noen måneder etter første omgang. Fremdeles litt blod her når neseslimhinnene er irriterte men ikke like ofte som før. Etemannen har skrekkhistorier fra sin barndom der han lå på badegulvet hos tante og blødde ut et helt håndkle før han fikk stoppa det,- men han skal seff ikke til noen lege selv om han stadig blør litt ;-) Hodet skal ikke bakover når en blør neseblod, det blør ikke mindre av den grunn, det bare renner ned i halsen i stedet for. Det beste er å sitte lett framøverbøyd og som skrevet her, kaldt på neseroten og klemme lett. Om man legger seg ned eller holder hodet bakover renner blodet ned i halsen og magesekken og man bli i tillegg kvalm og kan begynne og kaste opp. Man mister da også kontrollen over hvor mye man blør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.