annemax Skrevet 15. november 2001 Skrevet 15. november 2001 Jeg har fikk Surmontil av legen min for en uke siden. Vi ble enige om at jeg skulle prøve 50 mg først og øke til 75 mg dersom jeg fremdeles hadde diare. Mitt spørsmål til deg er om du kan si noe om hvor fort jeg ville bli bedre av irritabel tarm og om det er fortidlig å avgjøre om jeg bør øke dosen allerede etter en uke? Bakgrunnsinformasjon: Jeg har fått diare og magesmerter og irritabel tarm etter å begynt igjen å arbeide på et sted jeg har misstrives. Jeg har vært hjemme i ca 2 år uten noen plager med irrtabel tarm. Straks jeg begynte i arbeid igjen fikk jeg diare hver dag og dette har vart i 3 uker. Nå skal jeg prøve surmontil for å se om jeg kan bli kvitt tarmplagene. Jeg kommer til å søke på andre jobber og slutte i jobben min når jeg får en ny jobb. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. november 2001 Skrevet 17. november 2001 Jeg har ikke så stor praktisk erfaring på dette. Storparten av min viten baserer seg på samarbeid med leger på psykosomatisk avd RH. Jeg har forstått det slik at medisinen må tas flere uker før en kan forvente bedring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.