Gå til innhold

om dosering av Surmontil, til NHD

Anbefalte innlegg

Jeg har fikk Surmontil av legen min for en uke siden. Vi ble enige om at jeg skulle prøve 50 mg først og øke til 75 mg dersom jeg fremdeles hadde diare. Mitt spørsmål til deg er om du kan si noe om hvor fort jeg ville bli bedre av irritabel tarm og om det er fortidlig å avgjøre om jeg bør øke dosen allerede etter en uke?

Bakgrunnsinformasjon:

Jeg har fått diare og magesmerter og irritabel tarm etter å begynt igjen å arbeide på et sted jeg har misstrives. Jeg har vært hjemme i ca 2 år uten noen plager med irrtabel tarm. Straks jeg begynte i arbeid igjen fikk jeg diare hver dag og dette har vart i 3 uker. Nå skal jeg prøve surmontil for å se om jeg kan bli kvitt tarmplagene. Jeg kommer til å søke på andre jobber og slutte i jobben min når jeg får en ny jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38727-om-dosering-av-surmontil-til-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har ikke så stor praktisk erfaring på dette. Storparten av min viten baserer seg på samarbeid med leger på psykosomatisk avd RH.

Jeg har forstått det slik at medisinen må tas flere uker før en kan forvente bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...