Gå til innhold

Kan tre jenter være venninner?

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker innspill

(Jeg legger inn dette her også, siden jeg ikke har fått så mange svar på Åpent forum)

Problemstilling:

3 jenter på 10 år, A, B og C er venner. Det vil si, både A og C ønsker å være bestevenninne med B. B ønsker å være venner med begge. Men A og C går ikke så godt sammen. Det blir stadig krangler mellom A og C. Et visst konkurranseelement sikkert også. B føler seg dratt til begge sider, for hun er glad i begge, men blir sliten av å gå mellom. Hun ønsker fred og fordragelighet.

Noen forslag til løsning? Ideer? Erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387452-kan-tre-jenter-v%C3%A6re-venninner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sånn midt-imellom-jente, som vil være venner med alle, og som alle vil være med.

Hun var i en 3-venninners konstellasjon tidilgere, som overhodet ikke funka. Hun ble skvist i midten, og hadde det ikke noe bra i den perioden i det hele tatt.

De siste par tre årene har hun vært med andre jenter, og da går 3 stk helt glimrende.

Konklusjon: Det er ikke antall venninner det kommer an på, men personlighetene.

• 1 måned senere...

Jeg har en sånn midt-imellom-jente, som vil være venner med alle, og som alle vil være med.

Hun var i en 3-venninners konstellasjon tidilgere, som overhodet ikke funka. Hun ble skvist i midten, og hadde det ikke noe bra i den perioden i det hele tatt.

De siste par tre årene har hun vært med andre jenter, og da går 3 stk helt glimrende.

Konklusjon: Det er ikke antall venninner det kommer an på, men personlighetene.

Enig! Jenta mi på 11 er i en konstellasjon nå, som faktisk ser ut til å fungere utmerket!!! De 2 andre går i klassa over (6.kl) , men de finner fram til hverandre i alle friminutt, og har overnattinger hos hverandre alle 3. Noen ganger er A og B sammen på fritid, andre ganger C og A osv. men alle tre sørger for å ha kontakt med hverandre.

Det er nok absolutt personlighetene det går på, ikke nødvendigvis antallet.

• 1 måned senere...
Gjest togli

Min yngste datter var B lenge..... Det var fryktelug slitsomt å bli dratt i begge retninger, også fordi A hadde en tendens til å "mobbe" C.. B hadde omsorg for C, og da ble det tatt ille opp av A... Ingen lett situasjon, så vi måtte snakke mye om dette hjemme.... Etterhvert som A ble mer moden (gikk da i 1. og 2.klasse), så endra det seg - nå er alle tre venner og de menger seg mer med de andre i klassen også :)

Det beste man kan gjøre som forelder til en B, er å samtale omrking hva som skjer - og lære barnet å "stå i det" og takle at tingene er som de er. Det er utrolig mye lærdom i dette! :)

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...