Gå til innhold

Blunker og drikker mye...

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 21 mnd blei syk på torsdag. Vi hentet ham i barnehagen på ettermiddagen, og resten av dagen/kvelden/natten hadde han ca 38,7 i feber, og var innmari slapp. Fredag var han så å si feberfri, men fortsatt veldig passiv og slapp gjennom formiddagen. Etter det har han virket i god form, men våknet ofte og grått på nettene.

I tillegg har han fått en ganske intens blunking. Nesten hele tiden sitter han og blunker og småkniper med øynene. Han er litt rød rundt, men det kan være fordi han gnir seg der endel. Inne på det hvite ser alt normalt ut. Ikke klager han på det heller. En annen ting vi har lagt merke til som unormal disse dagene er at han drikker innmari mye. Ber om drikke veldig ofte, og tømmer glasset flere ganger etter hverandre.

Disse tingene kan ha forskjellige årsaker selvsagt, men jeg vil gjerne vite om det er noen som har noen erfaringer ang hva dette kan være?

Vi skal oppsøke lege, men prøver med det samme å skifte fastlege (fra en som har gitt feil doseringer SAMTLIGE ganger ungene eller jeg har fått noen slags medisin hos ham), så det kan nok gå noen dager.

På en måte er jeg beroliget fordi han virker så lite plaget, samtidig kan så små barn gå på seg blødende gnagsår på grunn av stein i skoen uten å si et ord, så jeg er likevel litt urolig...

Han er forresten _litt_ mer hissig enn ellers for tiden, men det kan også komme av dårlig søvn selvsagt...

Kom gjerne med tanker om hva jeg kan be legen sjekke også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres jo ut som han er ømfintlig overfor noe på øynene synes jeg og jeg ville fått legen til å se på det. Drikkingen ville jeg også nevnt, du mistenker antagelig diabetes vil jeg tro - lar seg vel ganske greit sjekke eller sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som han er ømfintlig overfor noe på øynene synes jeg og jeg ville fått legen til å se på det. Drikkingen ville jeg også nevnt, du mistenker antagelig diabetes vil jeg tro - lar seg vel ganske greit sjekke eller sjekke ut.

He he, skulle liksom ikke nevne mistanken jeg da, men den sa seg vel selv;-) Ja, det får bli en tur til legen. Men du ville ikke stresset over et par dager til eller fra altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, skulle liksom ikke nevne mistanken jeg da, men den sa seg vel selv;-) Ja, det får bli en tur til legen. Men du ville ikke stresset over et par dager til eller fra altså?

Med tanke på at han tydeligvis er irritert på øynene så ville jeg nok oppsøkt lege i morgen, det er jo fryktelig ubehagelig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Skjønner godt du vil skifte fastlege, om det er sånn at fastlegen har gitt feil diagnose hver gang.

Men da må du jo fort vente i 14 dager, det er vel fortsatt sånn at skifte av fastlege skjer den 1. hver mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at han tydeligvis er irritert på øynene så ville jeg nok oppsøkt lege i morgen, det er jo fryktelig ubehagelig da.

Kom oss til lege i går, og det var visstnok en type øyekatarr uten puss mente han... Fikk dråper, som ikke har gjort store forskjellen så langt, men vi får gi det et par dager.

Og blodsukkerprøven var normal:-)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...