Gå til innhold

Bursdag på megazone

nicky

Anbefalte innlegg

Dette er et sted som driver med paintball og laserskyting. De arrangerer også bursdager for barn, der man blir delt i to lag som skal skyte på hverandre med laserpistoler i en slags labyrint av ganger. Opplegget er sikkert trygt nok, men man leker jo krig, og det byr meg litt imot. Eller er det ok? Barna det er aktuelt for er 12-13 år. Trenger synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg og synes ikke noe om dette, men det har vært veldig populært de få gangene poden har vært på bursdag der (eller der de har sånt her i byen da). Vi har imidlertid valgt ikke å ha bursdager på dette stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har hatt (og delvis fortsatt har) samme motforestillinger som deg.

Gutten min var i en slik 11-årsdag for et halvt års tid siden, og kom hjem og mente det var morsomste bursdagen han hadde vært i.

Tror dagens barn er så vant med skytespill og leker som ligner krig at de ikke reagerer på det - i deres verden har det ingen ting med vold og drap å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synes jeg

Sønnen min har vært på lazerbursdag på gigagøy, her også skyter de på hverandre med lazerstråler. Uskyldig moro, og barna syntes det var gøy.

Han har også vært på paintballbursdag, også superfornøyd når han kom hjem.

Dette er jo bare uskyldig lek og moro.

Akkurat på megazone har han ikke vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har vært på slike bursdager flere ganger. Typisk i 5., 6. og 7. klasse.

Det blir som et hvilket som helst annet spill. Det er klare regler som blir gjennomgått på forhånd. Voksne drar jo på paintball med jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ikke valgt å ha bursdag på et slikt sted selv, da skyteleker gjør meg litt utilpass.

Men om 12-åringen hadde blitt bedt i slik bursdag ville jeg ikke stoppet ham, og han hadde antakelig elsket det :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...