Gå til innhold

Høylytt spising

Gjest Truls87

Anbefalte innlegg

Gjest Truls87

Er det normalt for en 5-åring å lage høye lyder når en tygger?

Ikke smatting. Har prøvd å finne ut hva som skjer, for er ikke alltid, men ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Faktisk litt irriterende.

Aner ikke, men ikke så uvanlig tror vel jeg at barn lager en del lyder når de spiser. De er vel litt utålmodige kanskje, tar litt store munnfuller og "småstresser" litt når de spiser?

Mer uvanlig er det kanskje at voksne mennesker gjør sånn. Min X lager et forferdelig leven når han spiser, og han smatter ikke! Han stapper munnen for full og da blir det masse lyd når det kvernes inni der ;)

Barn kan på en måte undskyldes, du kan kanskje få barnet til å ta litt mindre munnfuller og å bruke litt mer tid på maten, men at voksne holder på sånn er ikke videre kjekt synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ene barn har også veldig mye lyd på tyggingen, uten å smatte. Kan heller ikke se at hun tar for store mengder mat hver gang heller, men lyd er det åkke som. :-/

Til og med fiskeboller lager lyd...

Hvorfor det er slik aner jeg ikke, hun har alltid vært sånn. Nå er hun straks 12 år, og begynner å plages litt av det selv. Ikke det minste morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls87

Mitt ene barn har også veldig mye lyd på tyggingen, uten å smatte. Kan heller ikke se at hun tar for store mengder mat hver gang heller, men lyd er det åkke som. :-/

Til og med fiskeboller lager lyd...

Hvorfor det er slik aner jeg ikke, hun har alltid vært sånn. Nå er hun straks 12 år, og begynner å plages litt av det selv. Ikke det minste morsomt.

Er nettopp det jeg er redd for, at hun selv skal synes det er plagsomt. Eller enda verre bli mobba for det.

For som liten er hun "unnskyldt", men ikke når hun blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det hjelper hvis hun lærer å lukke munnen når hun spiser.

Vi har hatt litt vansker med dette selv, og da noen her er lydsensitive og forlater bordet ved ulyder, og da setter seg i et annet rom, har vi måttet være nøye på at alle spiser med lukket munn.

Jeg tygger selv is, til andre føler ubehag, altså saftis, noen har spurt om det ikke iser i tennene, det gjør det ikke, men andre syns det er gyselig å se meg tygge en is.

Jeg spiser også potetgull med slik en lyd at min mann som ikke er lydsensitiv syns det er voldsomt, jeg prøver da og ikke knuse potetgullet før jeg har lukket munnen, det hjelper, ellers ser han på meg som om jeg holder en asfaltknuser mellom tennene, han ser skremt ut. kanskje han tuller med meg, men i allefall, jeg spiser potetgull så det knaser, men jeg prøver nå å tygge potetgull med minimal lyd, men jeg syns det er vanskelig.

Jeg tror saken er å lukke munnen fullstendig rundt potetgullflaket før man trykker ned tennene i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...