Gå til innhold

Bursdag i påska

Gjest påskekyllingmor

Anbefalte innlegg

Gjest påskekyllingmor

Jenta mi blir 5 år siste dagen i påskeferien, mandagen altså...

når bør vi invitere til bursdagsfest så flest mulige kan komme?

Dumt hvis de fleste er bortreist da...

Tenkte ha familie en dag og noen fra barnehagen neste dag,

blir vel rundt 10 barn om alle kommer.

Det er jo så mange fridager i påska...

kanskje ha familieselskap søndagen og barnebursdag mandagen (så håper vi at folk har kommet fra fjellet da?)

Invitere i god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Det er jo så mange fridager i påska... kanskje ha familieselskap søndagen og barnebursdag mandagen''

Personlig er jeg ikke glad for bursdager som legges til høytider og fridager. Da har hele familien fri til å gjøre andre ting sammen, og da takker vi ofte nei til bursdagsinvitasjoner.

Både innad i familien og til barnas venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg faktisk ikke. Jeg hadde ikke likt å måtte avslutte påskeferien en dag tidligere eller på morran fremfor på ettermiddagen for en 5-årsdag. Kan dere ikke feire påfølgende helg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes du skal vente til hverdag etter ferien. Foreldre ønsker ikke press fra barna om å reise fra fjellet tidligere for at de skal gå i bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utsatt til etter påsken, og tatt det etter at det har blitt hverdag igjen, evnt neste helg, hvis du foretrekker helgefeiring.

Å forvente at folk skal komme tidligere hjem fra påskeferie er nok å dra det litt langt. Det kan fort bli et stusselig barneselskap for bursdagsbarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal holde deg unna påskeferien. Det må vel være helt greit å vente til neste helg eller ta en ukedag i uken etter påske. Jeg ville blitt irritert hvis mine barn hadde blitt invitert siste dag i påskeferien slik at vi måtte reist hjem tidligere enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Jeg synes du skal holde deg unna påskeferien. Det må vel være helt greit å vente til neste helg eller ta en ukedag i uken etter påske. Jeg ville blitt irritert hvis mine barn hadde blitt invitert siste dag i påskeferien slik at vi måtte reist hjem tidligere enn planlagt.

Takk for råd :-)

Jeg må sjekke bursdagskalenderen for barnehagen,

om ingen andre har bursdag helga etter - kanskje jeg skal arrangere

barnebursdag lørdagen uka etter og familieselskap søndagen etter?

Hverdager er vanskelig her pga vi ikke kommer oss hjem før kl er nærmere fem etter arbeid, da er både vi og ungene slitne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr har ofte bursdag i påsken, og vi har feiret enten helgen før eller etter - alt ettersom hvordan det har passet. Bursdagsfeiring i påskeferien for andre enn familien er sikkert velment men temmelig optimistisk... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn som er født i juleferien. Da hun var mindre, la vi alltid familieselskapet til selve bursdagen, og barneselskap før eller etter juleferien. Men da hun fylte 12 år endret dette seg, da er de blitt så store at de ønsker at det skal "skje" noe på kveldstid i romjula (5.juledag). Så nå har hun feiret på bursdagen sin (familieselskap på dagen, venner på kvelden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun minste mi har ofte bursdag i påsken, og vi har som regel barneselskap før ferien og familieselskap helga etter, eller evt en hverdagskveld det passer.

Jeg har ikke vært inne på tanken å feire dagen hennes i ferien, men det er vel kanskje fordi vi som regel er bortreist. Vi kommer vanligvis tilbake mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneselskap helga ETTER påske, ja....

Å invitere til selskap i en av påskedagene, selvom det er den siste, legger ikke opp til at flest mulig kan komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...