Gjest Anonym vinterdresseier Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg kjøpte to Reimatec-vinterdresser til jentene mine før jul, og da jeg pakket dem ut nå ser jeg at de ikke har strikker til å ha under støvlene. Barna er i barnehagealder og relativt aktive typer, så jeg mistenker jo at beina på dressene kommer til å skli oppover med én gang. Skal dressene virkelig være sånn? Noen erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Det er ikke knapper der til å feste strikkene i da? Bare at selve strikken mangler? Knapphullsstrikk får du jo kjøpt i metervis, men det er klart det skulle fulgt med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Kan jeg ikke tenke meg. Er det sydd i knapper på innsida, til å ha strikk på da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym vinterdresseier Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Kan jeg ikke tenke meg. Er det sydd i knapper på innsida, til å ha strikk på da? Nei, det er ikke knapper til å feste strikker eller annet. Jeg finner en strikk som ser ut til å gå rundt åpningen nederst på beinet, med en liten plastdings som muligens er til å stramme med, men når jeg prøver å dra i strikken er det bare en liten del av stoffet som snurper seg sammen. *tegner og forklarer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nei, det er ikke knapper til å feste strikker eller annet. Jeg finner en strikk som ser ut til å gå rundt åpningen nederst på beinet, med en liten plastdings som muligens er til å stramme med, men når jeg prøver å dra i strikken er det bare en liten del av stoffet som snurper seg sammen. *tegner og forklarer* Litt sånn som er på kanten av enkelte votter? Høres ut som et dårlig patent fra Reima sin side. De prøver vel å komme opp med noe bedre enn disse strikkene som ryker hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nei, det er ikke knapper til å feste strikker eller annet. Jeg finner en strikk som ser ut til å gå rundt åpningen nederst på beinet, med en liten plastdings som muligens er til å stramme med, men når jeg prøver å dra i strikken er det bare en liten del av stoffet som snurper seg sammen. *tegner og forklarer* Virker merkelig. Alle dresser jeg kjøpte hadde opplegg for strikk i beina. Du kan evt. sy i knapper selv og kjøpe hullstrikk. Vi fikk beskjed i barnehagen om at slikt måtte dressene ha, ellers så dro beinet seg bare oppover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Litt sånn som er på kanten av enkelte votter? Høres ut som et dårlig patent fra Reima sin side. De prøver vel å komme opp med noe bedre enn disse strikkene som ryker hele tiden. ''De prøver vel å komme opp med noe bedre enn disse strikkene som ryker hele tiden.'' Man må regne med å bytte dem av og til, men syntes ikke det var noe problem jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym vinterdresseier Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Litt sånn som er på kanten av enkelte votter? Høres ut som et dårlig patent fra Reima sin side. De prøver vel å komme opp med noe bedre enn disse strikkene som ryker hele tiden. Ja, du skjønte hva jeg mente! Og jeg er enig, det kan virke sånn. Vi får bare prøve, og i verste fall går det jo an å sy på knapper og feste strikker selv, jeg har plenty med reservedeler fra andre dresser liggende. Det er bare det at jeg syr liksom ikke, hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Den siste dressen jeg kjøpte til Datra hadde en slik løsning du beskriver. Det fungerte helt fint, dressen holdt seg på plass over støvlene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym vinterdresseier Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 ''De prøver vel å komme opp med noe bedre enn disse strikkene som ryker hele tiden.'' Man må regne med å bytte dem av og til, men syntes ikke det var noe problem jeg. Enig, det er ikke noe problem. Og Helly Hansen og Refleks har i hvert fall solide "strikker" av gummi, og de holder lenge av gangen hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym vinterdresseier Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Den siste dressen jeg kjøpte til Datra hadde en slik løsning du beskriver. Det fungerte helt fint, dressen holdt seg på plass over støvlene. Ah, så bra! Da legger jeg skepsisen til side og sender med dressen i barnehagen i morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Har ikke sett de nye Reima-oppleggene, men jeg hadde beholdt dressen og heller sydd i en knapp på hver side av beinet i "innerstoffet" og festa på strikk selv.... Jeg har nå selv en (liten) 7-åring (2.klassing) og jeg ser at en del av uteklærne i størrelsene hun snart kommer til, ikke har strikk under føttene.... Kanskje store barn synes det er ekstremt kjipt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei! Det syns jeg virker rart, vi er helt avhengig av strikk under. Jeg har kjøpt de siste dressene på Polarn og Pyrit de har strikk under, det er et svenskt merke som er bedre enn Reima, varmere og veldig slitesterkt. Jeg tror jeg ville sydd på, for når de løper og baser ute så sklir alle dresser opp uten strikk under. Jeg har kjøpt strikk til dresser vi har arvet der strikkene har vært borte, så man kan kjøpe sånne strikker på stoffbutikker, feks Stoff og Stil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.