Gå til innhold

Alpinski til 10-åring

jonia

Anbefalte innlegg

Jeg er amatør på alt som har med ski å gjøre...

10-åringen skal på nybegynnerkurs i alpint.

Helt vanlig, nedover ski, ikke noe akrobatikk-kurs.

Hva slags ski skal vi kjøpe, slike twin-tip, eller?

Det er jo veldig mye slike ski i butikkkene.

Skal skiene smøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Helt vanlig, nedover ski, ikke noe akrobatikk-kurs.

Hva slags ski skal vi kjøpe, slike twin-tip, eller?''

Jeg ville kjøpt en junior-pakke med ski-støvler-bindinger + staver og hjelm. Twin-tip er ikke nødvendig (ofte dyrere ski), men kanskje barnet syns det er stas? Se an prisen, og velg gjerne "nybegynner"-type ski. Og spør i sportsbutikken om hjelp og råd.

''Skal skiene smøres?''

Ja, de skal glides. Be om at de gjør det i butikken første gang, samtidig med at de monterer bindingene. Gjøres på samme måte som man i gli-sonen på langrennsski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Helt vanlig, nedover ski, ikke noe akrobatikk-kurs.

Hva slags ski skal vi kjøpe, slike twin-tip, eller?''

Jeg ville kjøpt en junior-pakke med ski-støvler-bindinger + staver og hjelm. Twin-tip er ikke nødvendig (ofte dyrere ski), men kanskje barnet syns det er stas? Se an prisen, og velg gjerne "nybegynner"-type ski. Og spør i sportsbutikken om hjelp og råd.

''Skal skiene smøres?''

Ja, de skal glides. Be om at de gjør det i butikken første gang, samtidig med at de monterer bindingene. Gjøres på samme måte som man i gli-sonen på langrennsski.

Psst: Sjekk finn.no før du går ut og kjøper nytt.

Ser Mirabell har svart deg på spørsmålet ditt, og jeg henger meg på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst: Sjekk finn.no før du går ut og kjøper nytt.

Ser Mirabell har svart deg på spørsmålet ditt, og jeg henger meg på der.

Planen er brukte ski i første omgang, ja.