Madelenemie Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei! Da mitt ene barn er venn, nær venn, med et riktig flott og godt og deilig barn, er det blitt en stadig økende sorg for meg at den ene foreldre ødelegger relasjon. Prøver, iherdig, men klarer ikke. Det går på mange ting, alt fra å nekte venn å bli med oss hjem, til å aldri invitere. Det leie er at barn som finner hverandre ikke får lov til å være sammen på fritiden når har det så fint sammen. Det andre barn vil så gjerne bli med oss, for vi har stor hage og dyr og utkledningsklær og hjemmesteder, loft og vedskjul m.m Vi har med andre barn, men både vårt barn og det andre barn har så god og nær relasjon, er bare sammen de to på skolen, hver dag, hele tiden og alltid spør det andre barn meg "kan jeg ikke bli med dere hjem?" jeg svarer da "det vil jeg gjerne, men du må spørre dine foreldre", svaret er alltid nei. Nå til helgen drar vi i en fritidspark med andre klassevenner, ikke nærmeste bestevenn for den ene foreldre nekter, så er det leit å tenke på at foreldre slik styrer og ødelegger så mye for egne barn. Vårt barn savner mest av alt sin ene venn. jeg sa nå at ikke noe galt med deg eller vennen, men med mammaen som styrer og kontrollerer og bestemmer, ALT. Min mann sier det hele skyldes sjalusi fordi vi bor i et stort hus, men selv har jeg vanskelig for å skjønne det, det går jo bare utover barna, jeg klarer ikke skjønne hvordan foreldre kan forsøke ødelegge vennskap mellom to små som elsker hverandre og er som tuppen og lillemor. Jeg har aldri sagt hvorfor og hva, men i dag sa jeg, mye og at : Når dere er venner, bestevenner inni dere, så hold fast på det, glem voksne som prøver ødelegge, en dag blir kanskje din venn veldig sint på sin mamma som kontrollerer og styrer og bestemmer alt. Hvis det hadde vært en forhold ikke basert på gjensidighet, hvis det hadde vært noen vansker så kunne man forstått at en liten voksenhjelp var nødvendig, men når to små jenter savner hverandre og bare vil være sammen, ikke slipper hender og stråler når ser hverandre, det er da man forstår at voksne kan være skikkelig onde og skikkelig svarte og stygge og blitt så store og ekle at de ligner på hekser fordi de har glemt barndommen. De religiøse heksene er de aller verste tror jeg. De som går til messe hver uke og ødelegger for barna sine sånn at de kanskje heller melder seg inn i humanetisk forbund en dag og tenker: aldri om jeg gidder mer med sånt religiøst hykleri. Jeg lurer på om jeg ikke skal be om ordet en søndag og riktig skryte av medmenneskeligheten i humanetisk forbund, fordi jeg mener det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Har du eller din mann spurt dem direkte hvorfor de sier nei? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Har du eller din mann spurt dem direkte hvorfor de sier nei? Hei! Nei den ene foreldre er da heller ikke problem, men kun den ene. Vil ikke spørre for sier så mye stygt om sin ektefelle, jeg trodde på alt, helt til min mann sa "det menneske er sykt, du kan ikke tro på dette" Derfor skrev jeg syk, for det er noe galt, men far er veldig hyggelig, men har ingenting å si, det er mor som krontrollerer alt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstløv Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg synes at du generaliserer altfor mye her. Det er slett ikke sikkert at foreldrene til denne jenta har de samme vurderinger i forhold til om relasjonene de to jentene imellom er like bra som det du mener. Kanskje de mener at båndene blir altfor tette og at jentene bør være venninner med og leke med flere forskjellige og ikke bare konsentrere sin oppmerksomhet om en eneste venninne. Du har ingen rett til å kalle andre mennesker syke fordi om de ikke ser tingene på samme måten som du selv. Iblant har du en meget snever måte å analysere forskjellige emner, temaer og selve livet på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg synes at du generaliserer altfor mye her. Det er slett ikke sikkert at foreldrene til denne jenta har de samme vurderinger i forhold til om relasjonene de to jentene imellom er like bra som det du mener. Kanskje de mener at båndene blir altfor tette og at jentene bør være venninner med og leke med flere forskjellige og ikke bare konsentrere sin oppmerksomhet om en eneste venninne. Du har ingen rett til å kalle andre mennesker syke fordi om de ikke ser tingene på samme måten som du selv. Iblant har du en meget snever måte å analysere forskjellige emner, temaer og selve livet på. Hei! Ja kan hende det. Men i denne saken forholder jeg meg til min mann og hans meninger, han er en god menneskekjenner og saken gjelder ikke to foreldre, men en. Den andre er baksnakket på det aller styggeste og det sier jo sitt. Det tar bare tid for meg å legge slike innviklede skuespill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet O'Hara Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei! Ja kan hende det. Men i denne saken forholder jeg meg til min mann og hans meninger, han er en god menneskekjenner og saken gjelder ikke to foreldre, men en. Den andre er baksnakket på det aller styggeste og det sier jo sitt. Det tar bare tid for meg å legge slike innviklede skuespill. Din mann er ingen allvitende guru som sitter på alle svar, jeg synes det virker som om du stoler alt for mye på ham med tanke på hva man skal mene og tenke. "min mann sier - derfor er det nok slik"-kommentaren har jeg sett fra deg mange ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Din mann er ingen allvitende guru som sitter på alle svar, jeg synes det virker som om du stoler alt for mye på ham med tanke på hva man skal mene og tenke. "min mann sier - derfor er det nok slik"-kommentaren har jeg sett fra deg mange ganger. Hei! :-) er man velsignet med en klok livsledsager er det god grunn til å lytte. For de som kjenner meg her inne vet at jeg ikke er en kamelon som snur meg etter vinden. Jeg skifter ikke farger og jeg er den jeg er, det er en av de tingene jeg liker ved med selv :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet O'Hara Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei! :-) er man velsignet med en klok livsledsager er det god grunn til å lytte. For de som kjenner meg her inne vet at jeg ikke er en kamelon som snur meg etter vinden. Jeg skifter ikke farger og jeg er den jeg er, det er en av de tingene jeg liker ved med selv :-) '' er man velsignet med en klok livsledsager er det god grunn til å lytte.'' Jaja, men kanskje kunne din mann være klok nok til å undersøke hva som er grunnen til at barna ikke får leke sammen, i stedet for å forhåndsdømme et menneske som sykt? Dét hadde vært det voksne og kloke å gjøre i en slik situasjon... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 '' er man velsignet med en klok livsledsager er det god grunn til å lytte.'' Jaja, men kanskje kunne din mann være klok nok til å undersøke hva som er grunnen til at barna ikke får leke sammen, i stedet for å forhåndsdømme et menneske som sykt? Dét hadde vært det voksne og kloke å gjøre i en slik situasjon... Hei! Jeg syns min mann er på stødig grunn når han har minnet meg om at et menneske som snakker nedsettende om sin mann ganske ofte og rundt forbi, kanskje man skal passe seg for. Jeg trodde jo på det hun sa. Jeg er glad for å få hjelp til å se de tingene, jeg tror litt for fort på alle fordi jeg ikke tror de lyver, derfor er det fint å bli minnet om visse vanlige forhold. Det er i det perspektiv saken også er, men jeg skrev ikke mye om det fordi mye er for gjenkjenbart, håper du forstår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet O'Hara Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei! Jeg syns min mann er på stødig grunn når han har minnet meg om at et menneske som snakker nedsettende om sin mann ganske ofte og rundt forbi, kanskje man skal passe seg for. Jeg trodde jo på det hun sa. Jeg er glad for å få hjelp til å se de tingene, jeg tror litt for fort på alle fordi jeg ikke tror de lyver, derfor er det fint å bli minnet om visse vanlige forhold. Det er i det perspektiv saken også er, men jeg skrev ikke mye om det fordi mye er for gjenkjenbart, håper du forstår. Hvis din mann ikke har snakket med denne personen, så kan han ikke vite om hun er syk eller ikke - og derfor synes jeg det er over streken for ham å plante en diagnose på henne. Jeg synes at hvis dette er et problem for din datter, så fortjener hun at dere snakker sammen og forsøker å finne en løsning! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Hvis din mann ikke har snakket med denne personen, så kan han ikke vite om hun er syk eller ikke - og derfor synes jeg det er over streken for ham å plante en diagnose på henne. Jeg synes at hvis dette er et problem for din datter, så fortjener hun at dere snakker sammen og forsøker å finne en løsning! Hei! Jo han har snakket med henne og vet at det er en diagnose. Hun sa det til meg også, men jeg trodde ikke likevel det skule innvirke slik, jeg trodde ikke det var sånn å ha en personlighetsfortyrrelse, men det kommer sikkert an på hvilken og hvor alvorlig den er, og i dette tilfelle er den nok alvorlig, men siden går til behandling trodde jeg ville få hjelp ut av visse forestillinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei! Jeg syns min mann er på stødig grunn når han har minnet meg om at et menneske som snakker nedsettende om sin mann ganske ofte og rundt forbi, kanskje man skal passe seg for. Jeg trodde jo på det hun sa. Jeg er glad for å få hjelp til å se de tingene, jeg tror litt for fort på alle fordi jeg ikke tror de lyver, derfor er det fint å bli minnet om visse vanlige forhold. Det er i det perspektiv saken også er, men jeg skrev ikke mye om det fordi mye er for gjenkjenbart, håper du forstår. ''Det er i det perspektiv saken også er, men jeg skrev ikke mye om det fordi mye er for gjenkjenbart, håper du forstår'' Bra ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 ''Det er i det perspektiv saken også er, men jeg skrev ikke mye om det fordi mye er for gjenkjenbart, håper du forstår'' Bra ;-) Hei! :-) er blitt flinkere :-) Takket være deg og mange. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg synes at du generaliserer altfor mye her. Det er slett ikke sikkert at foreldrene til denne jenta har de samme vurderinger i forhold til om relasjonene de to jentene imellom er like bra som det du mener. Kanskje de mener at båndene blir altfor tette og at jentene bør være venninner med og leke med flere forskjellige og ikke bare konsentrere sin oppmerksomhet om en eneste venninne. Du har ingen rett til å kalle andre mennesker syke fordi om de ikke ser tingene på samme måten som du selv. Iblant har du en meget snever måte å analysere forskjellige emner, temaer og selve livet på. ''Kanskje de mener at båndene blir altfor tette og at jentene bør være venninner med og leke med flere forskjellige og ikke bare konsentrere sin oppmerksomhet om en eneste venninne'' Så det mener du at foreldre skal styre? Sånt skjønner jeg ingenting av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 ''Kanskje de mener at båndene blir altfor tette og at jentene bør være venninner med og leke med flere forskjellige og ikke bare konsentrere sin oppmerksomhet om en eneste venninne'' Så det mener du at foreldre skal styre? Sånt skjønner jeg ingenting av. Jeg er forsåvidt enig med deg, men har også opplevd som lærer at enkelte jenterelasjoner trenger litt splittelse... Dette skjer når jentene hele tiden rotter seg sammen imot f.eks. en medelev og/eller lager mye drama rundt sine roller som "bestevenninner" der de kun er opptatt av den symbiosen de tilhører - og rett og slett sliter sosial pga dette. Nå aner jeg ikke om det er slik i madelenemies tilfelle, men følte bare for å komme med egenfølt erfaring rundt det samme;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei! Jo han har snakket med henne og vet at det er en diagnose. Hun sa det til meg også, men jeg trodde ikke likevel det skule innvirke slik, jeg trodde ikke det var sånn å ha en personlighetsfortyrrelse, men det kommer sikkert an på hvilken og hvor alvorlig den er, og i dette tilfelle er den nok alvorlig, men siden går til behandling trodde jeg ville få hjelp ut av visse forestillinger. Kanskje din mann kan ringe pappaen og snakke med han? Eller at dere kan nevne dette for skolen eller helsesøster, at dere tror det hadde vært bra for vennen å få lov til å komme på besøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Kanskje din mann kan ringe pappaen og snakke med han? Eller at dere kan nevne dette for skolen eller helsesøster, at dere tror det hadde vært bra for vennen å få lov til å komme på besøk. Det første forslaget er godt syns jeg, men om lærer eller helesøster hadde ringt oss og sagt at jr hadde hatt godt av å besøke nn hadde jeg stusset veldig må jeg si... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg er forsåvidt enig med deg, men har også opplevd som lærer at enkelte jenterelasjoner trenger litt splittelse... Dette skjer når jentene hele tiden rotter seg sammen imot f.eks. en medelev og/eller lager mye drama rundt sine roller som "bestevenninner" der de kun er opptatt av den symbiosen de tilhører - og rett og slett sliter sosial pga dette. Nå aner jeg ikke om det er slik i madelenemies tilfelle, men følte bare for å komme med egenfølt erfaring rundt det samme;) Ja, hvis de rotter seg sammen i mot en medelev, så må man jo ta tak i det. Fikk ikke inntrykk av at det var tilfelle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg er forsåvidt enig med deg, men har også opplevd som lærer at enkelte jenterelasjoner trenger litt splittelse... Dette skjer når jentene hele tiden rotter seg sammen imot f.eks. en medelev og/eller lager mye drama rundt sine roller som "bestevenninner" der de kun er opptatt av den symbiosen de tilhører - og rett og slett sliter sosial pga dette. Nå aner jeg ikke om det er slik i madelenemies tilfelle, men følte bare for å komme med egenfølt erfaring rundt det samme;) Her har det altså vært en "bande" med jenter som har styrt. Uten at vi har fått så mye som et pip om det fra noen. Vi fant det ut fordi en annen mamma plumpet ut med noe på butikken til meg. Og en pappa ba om unnskyldning (!!) for det til mannen min ved et tilfelle... Våre har aldri gitt uttrykk for et slikt problem. Det som har skjedd for vår del, er at våre unger konsekvent har fått skylda for absolutt alt som har vært galt. Uten at det har blitt spesifisert hva som er galt, og med begrunnelse i sånt som "hun har en vanskelig personlighet". Og hun har blitt ansvarliggjort for noe denne jentegjengen har lagt premissene for. (De er sånn fordi hun...) (Jeg har mistenkt og sagt mange ganger at ungene reagerer på noe utenfra og at det er derfor det er så galt. Men jeg har blitt grusa i taushet fra skolen) Jeg kan lett se for meg ti tusen gode måter å løse disse problemene på. Istedet har de opptrådt så til de grader molbo at vi nå selger og flytter.. Utblåsning på uskyldige mennesker er alltid så forfriskende... *plystrer og ser vekk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstløv Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 ''Kanskje de mener at båndene blir altfor tette og at jentene bør være venninner med og leke med flere forskjellige og ikke bare konsentrere sin oppmerksomhet om en eneste venninne'' Så det mener du at foreldre skal styre? Sånt skjønner jeg ingenting av. Jeg skrev faktisk "kanskje". Nei, jeg mener ikke at foreldrene skal styre med jernhånd, men at de kan ha en viss medvirkning til at barna får bredde på sine venner er et bra tiltak. Datteren til Madelenemie har vel Asperger (?) og er kanskje noe "spesiell" og det kan være derfor at foreldrene holder litt igjen på de altfor tette relasjonene, og gjerne vil at barnet får flere forskjellige venner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.