Gå til innhold

Reflux? Baby 4 snart 5 uker gammel.

Gjest Gry

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 5 uker gammel baby. Etter amming gråter han mye, selv om han har fått etter min mening nok melk fra begge bryster. Han trykker, truer, og gulper mye. Det som roer ham best ned er å legge ham på magen på brystet mitt. Da sovner han til slutt. Selv om han har ligget der en time og er i dyp søvn og jeg legger ham ned i en seng/vugge med godt hevet hode, så merker han dette etter 5 min, begynner å bevege seg, blir synlig utilpass, gulper ofte eller sure oppstøt og begynner å gråte. Kan dette være reflux? Gutten min legger på seg i vekt og spiser bra med melk etter min vurdering. Er det vanskelig å få dette utredet når barnet legger på seg i vekt og er under ett år gammel? Hva slags medisiner finnes og hvordan virker dem? Hvor lang tid tar det før evt. umodent fordøyelsessystemet bedrer seg? Det er vanskelig for mor å sove med et barn som kun klarer å sove på mors bryst eller i armkroken. Det er tydelig at barnet mitt blir utilpass og har lett for å gulpe, får sure oppstøved ved å legges ned i seng selv om hodeenden er godt hevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger du ham ikke opp mot skulderen din etter ammingen så han står nesten oppreist og får evt. luft ut? Klapp ham litt forsiktig på ryggen så kommer det nok litt rap skal du se. :o) Husk å ha en gulpeklut over skulderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...