Gå til innhold

Stram strikk- hvordan gjøre den litt løsere?

jonia

Anbefalte innlegg

Er det noen som har et tips når det gjelder strikk som er for stram?

Lillemor har en veldig fin og god utedress. Problemet er at strikken er altfor stram nede ved bena, slik at den er vanskelig å få over skoene.

Jeg har prøvd å sette strikken i spenn uten at det har hatt noen effekt.

Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta ut strikken, og erstatt den med en litt lengre en...

Det er ikke slik strikk som kan tas ut. Det er en bred strikk som er sydd fast i stoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke. Strikken er sydd fast i stoffet på dressen.

Jeg antar den er inne i en "løpegang"? Kan du ikke sprette opp denne og ta ut strikken og sette i en ny? Om den virkelig er _sydd_ fast i stoffet på dressen lar det seg kanskje gjøre å sprette av strikken allikevel? Og sy i en ny og lengre strikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar den er inne i en "løpegang"? Kan du ikke sprette opp denne og ta ut strikken og sette i en ny? Om den virkelig er _sydd_ fast i stoffet på dressen lar det seg kanskje gjøre å sprette av strikken allikevel? Og sy i en ny og lengre strikk?

Den er ikke løs i en løpegang, nei. Den er fastsydd i løpegangen og i bretten, så å sprette opp dette er ikke aktuelt. Det er for mye jobb, og jeg er for klønete til slikt til at jeg tar sjansen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke løs i en løpegang, nei. Den er fastsydd i løpegangen og i bretten, så å sprette opp dette er ikke aktuelt. Det er for mye jobb, og jeg er for klønete til slikt til at jeg tar sjansen på det.

Hvis strikken er i en løpegang, kan du tre inn en ny strikk uten å fjerne den gamle. Gjøres enkelt ved å sette en sikkerhetsnål i enden av strikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enkelt og greit?

Har den god lengde i beina slik at du bare kan klippe opp nederste delen og så sy i en ny strikk da?

Eller kanskje du like gjerne kan legge den ut på finn og kjøpe en ny en :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik strikk som kan tas ut. Det er en bred strikk som er sydd fast i stoffet.

klipp av strikken, sy i to knapper og erstatt den med knappehullsstrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...