Gå til innhold

Virkelighets tv.. og psykiatri

Anbefalte innlegg

Gjest Little Madam

Kikker av og til innom på "virkelighets tv". Så utkonkurrerte farmen deltaker Cathrine på intervju i "God kveld, Norge". Hun fortalte at èn ting hun hadde lært seg: man kan ikke stole på noen. Synes dette svaret går igjen hos deltakere som har vært på "virkelighets tv"... Skjønner jo svaret utifra konseptet slik disse programmene er laget..

Men, det blir bare et paradoks for meg som går hver eneste uke til psykiater og jobber knallhardt for å kunne stole på noen.

Jeg stoler stortsett bare på 2 mennesker, mannen min og psykiateren min.. Periodevis ikke på de heller...

Hva med et konsept , der en gjeng med mennesker samles og jeg kan komme ut derifra og si: èn ting har jeg lært meg, jeg kan virkelig stole på meg selv og andre mennesker..

NHD tar du jobben som mentor..? ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38822-virkelighets-tv-og-psykiatri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du og deltagerne på Farmen har helt forskjellige forutsetninger og mål.

Du skal lære å stole på andre. (Jeg vet ikke hvorfor du har problemer med dette).

Deltagerne i Farmen skal vinne et spill med heder og 1,3 mill som følger med. De vil ikke endre sin personlighet i retning av mistillit selv om de i dette spillet blir bedratt. I Farmen (og lignende konkurranser) er dette en del av spillet. Friske personer evner å skille klart mellom dette spillet og RL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...