Gå til innhold

Lærebøker i matte for voksne

Gjest Matte-hjelpern

Anbefalte innlegg

Gjest Matte-hjelpern

Har noen tips til gode lærebøker for foreldre i matematikk for 4. trinnet?

Alle forslag tas imot med stoooor takk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket læreverk bruker skolen? Spør om du kan få kopiere "lærerens bok" - denne har gode tips.

Ellers finner du en del stoff på nettsteder: www.multi.no, www.grunntall.no, www.tusenmillioner etc etc Og på matte overalt.

Let og se om du finner noe som heter For læreren.

Har du konkrete spørsmål - hva synes du er spesielt vanskelig (tema, emner)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket læreverk bruker skolen? Spør om du kan få kopiere "lærerens bok" - denne har gode tips.

Ellers finner du en del stoff på nettsteder: www.multi.no, www.grunntall.no, www.tusenmillioner etc etc Og på matte overalt.

Jeg vet ikke om vedkommende har det, men kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Matte-hjelpern

Takk for gode tips! Vi sjekker med læreren :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Vi sjekker med læreren :o)

Ikke dumt! :-)

Jeg skulle virkelig ønske at flere foreldre hadde gjort som deg, i stedet for å lære barna sin at "sånn er det". Mange barn lærer ting på en heeeelt annen måte, fordi mor eller far sier sånn.

Læreren underviser etter nåtidens norm - det er vi forpliktet til. Det er ikke gitt at foreldrene er helt oppdaterte på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matte-hjelpern

Ikke dumt! :-)

Jeg skulle virkelig ønske at flere foreldre hadde gjort som deg, i stedet for å lære barna sin at "sånn er det". Mange barn lærer ting på en heeeelt annen måte, fordi mor eller far sier sånn.

Læreren underviser etter nåtidens norm - det er vi forpliktet til. Det er ikke gitt at foreldrene er helt oppdaterte på dette.

Takk for hyggelig tilbakemelding :o)

Mye har endret seg siden jeg gikk på barneskolen. Jeg ønsker at måten jeg forklarer ting på skal ligge så nær opp til den barnet bruker på skolen som mulig.

Jeg har fått tak i en bok som heter "Leksehjelpen - matematikk for foreldre" men den var litt for tynn og overfladisk til mitt bruk.

Jeg skal gå inn på sidene du rådet meg til. Jeg ønsker fremfor alt at lekselesingen og oppgaveløsingen skal bli så lystbetont som mulig. Det å snakke samme "språk" reduserer mye frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemelding :o)

Mye har endret seg siden jeg gikk på barneskolen. Jeg ønsker at måten jeg forklarer ting på skal ligge så nær opp til den barnet bruker på skolen som mulig.

Jeg har fått tak i en bok som heter "Leksehjelpen - matematikk for foreldre" men den var litt for tynn og overfladisk til mitt bruk.

Jeg skal gå inn på sidene du rådet meg til. Jeg ønsker fremfor alt at lekselesingen og oppgaveløsingen skal bli så lystbetont som mulig. Det å snakke samme "språk" reduserer mye frustrasjon!

''Mye har endret seg siden jeg gikk på barneskolen. Jeg ønsker at måten jeg forklarer ting på skal ligge så nær opp til den barnet bruker på skolen som mulig.''

Jeg sliter med det samme. Det er jo hundre år siden jeg gikk på skolen, og sønnen blir helt forvirret noen ganger når jeg skal hjelpe ham og min framgangsmåte er en helt annen enn de bruker. Jeg savner lærebøker der de har med et tydelig eksempel for å vise den foretrukne framgangsmåten anno 2013. Hele utregningen altså. Det hadde vært til stor hjelp for gamliser som meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinnamongirl

''Mye har endret seg siden jeg gikk på barneskolen. Jeg ønsker at måten jeg forklarer ting på skal ligge så nær opp til den barnet bruker på skolen som mulig.''

Jeg sliter med det samme. Det er jo hundre år siden jeg gikk på skolen, og sønnen blir helt forvirret noen ganger når jeg skal hjelpe ham og min framgangsmåte er en helt annen enn de bruker. Jeg savner lærebøker der de har med et tydelig eksempel for å vise den foretrukne framgangsmåten anno 2013. Hele utregningen altså. Det hadde vært til stor hjelp for gamliser som meg:)

Har dere Multi kanskje? Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det har vi. Skal jammen se om jeg kan få tak i lærerens bok!

Ja, men Multi har skikkelig gode nettsider, altså.

Selv holder jeg en knapp på Grunntall, den er veldig grundig, og har gode forklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...