ulva Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Har lest alle innlegg jeg har funnet om Lamictal, men syns ikke de gir gode svar på bruken ved depresjoner. Jeg har prøvd alle typer AD - Tolvon, Seroxat, Effexor - og står for tiden på 150 mg Effexor med relativt skuffende resultat (har brukt det i snart ett år, så virkningen skulle ha kommet nå.) Psykiateren min har derfor begynt å snakke om stemningsstabiliserende; særlig Lamictal. Men jeg har ingen bipolar lidelse, selv om jeg har store svingninger - d.v.s. i perioder på noen dager til noen mnd med oppstemt stemningsleie, inntil jeg kræsjer i en depresjon igjen etter alt for voldsom fysisk aktivitet. Men jeg har ingen typisk mani, og fyller ikke kravene til Bipolar I. Det virker heller ikke som noen Bipolar II. Så spørsmålet til deg er: Har du noen erfaring med Lamictal mot "vanlige" depresjoner - og tror du jeg vil ha nytte av å prøve denne medisinen? Jeg vet ikke om jeg orker en ny omgang med bivirkninger i overgangen dersom det er lite trolig at det vil hjelpe, og psykiateren min har liten erfaring med dette preparatet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38827-lamictal-som-ad-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 1. Før jeg gikk videre med kombinasjoner, ville jeg prøvd ut Efexor depot i doser opp til 375 mg. Mange trenger større doser enn de 150 mg som du bruker. 2. Lamictal kan være verdt å forsøke både i kombinasjon med AD og alene. Det er særlig ved gjenstridige depresjoner hos "svingere" at Lamictal kommer til sin rett. Jeg synes du skal følge legens råd dersom Efexor i full dose ikke virker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38827-lamictal-som-ad-nhd/#findComment-146951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 18. november 2001 Forfatter Del Skrevet 18. november 2001 1. Før jeg gikk videre med kombinasjoner, ville jeg prøvd ut Efexor depot i doser opp til 375 mg. Mange trenger større doser enn de 150 mg som du bruker. 2. Lamictal kan være verdt å forsøke både i kombinasjon med AD og alene. Det er særlig ved gjenstridige depresjoner hos "svingere" at Lamictal kommer til sin rett. Jeg synes du skal følge legens råd dersom Efexor i full dose ikke virker. Noen flere spr/kommentarer: "1. Før jeg gikk videre med kombinasjoner, ville jeg prøvd ut Efexor depot i doser opp til 375 mg. Mange trenger større doser enn de 150 mg som du bruker." Legen sier av en eller annen grunn nei til større doser - maks 225 mg, og det har jeg prøvd, uten bedre virkning. Han syns jeg er for følsom for medisiner til at dosen kan økes uten at det foreligger fare for komplikasjoner med bivirkningene. (Har bl.a. hatt problemer med kraftige krampeanfall, ufrivillige bevegelser og blodtrykksfall.) "2. Lamictal kan være verdt å forsøke både i kombinasjon med AD og alene. Det er særlig ved gjenstridige depresjoner hos "svingere" at Lamictal kommer til sin rett. Jeg synes du skal følge legens råd dersom Efexor i full dose ikke virker." Jeg har helt klart en svingende depresjon - så jeg antar at det er verdt et forsøk. Hva med Lamictal og anti-psykotika? Takk for svar! Kanskje er det håp for meg, likevel. : -) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38827-lamictal-som-ad-nhd/#findComment-146964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Efex Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Hei Jeg bruker en kombinasjon av Efexor (75mg) og Lamictal (2x50mg) daglig. etter at jeg begynte med Lamictal har mine 'downperioder' blitt mye lettere. Jeg lider også av svingende depresjoner, men ikke hypomani/manisk. Kombinasjonen av Lamictal og Efexor har ihvertfall hjulpet meg enormt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38827-lamictal-som-ad-nhd/#findComment-147387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.