Gå til innhold

Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn


Gjest lauring

Anbefalte innlegg

I etterkant av hva da? Nå må du følge med på hva jeg skriver og hva jeg har diskutert, klarer du ikke det så får du la være å svare til du vet hva du snakker om.

''I etterkant av hva da? Nå må du følge med på hva jeg skriver og hva jeg har diskutert, klarer du ikke det så får du la være å svare til du vet hva du snakker om. – mrxx''

Du kan jo selv se hva som står skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • mrxx

    38

  • Mrs D

    21

  • Nord og ned

    13

Mest aktive i denne tråden

''Men det skjedde ikke her inne, Sør..... Det skjedde på arenaer der man fikk mediene med seg osv osv. Her inne fungerer det dessverre ikke slik, nettopp fordi man har mennesker her inne med ytterliggående synspunkter.

Ingenting hadde vært bedre enn om det du sa gikk inn hos folk, men det gjør det jo ikke fordi du ikke kan la være å kverulere(for ordens skyld: Det er flere kverulanter her enn deg). Da er det ingen med nyanserte meninger som orker å være med i debatten, og det er nettopp de som kan klare å folk til å endre synspunkt på ting. – togli''

Jo, det skjedde overalt. På arbeidsplasser, på DOL, på FB, på alle forum og arenaer. De som trakasserte homofile ble stilt til veggs, og bedt om å slutte.

Videre, å mene at man ikke skal trakassere folkegrupper er ikke et "ytterligående" synspunkt. Det bør ikke, og skal ikke, være "du er like ille som dem", for det ligger en vesensforskjell mellom å trakassere kvinner, og å si fra at trakassering av kvinner ikke er OK. (Ditto for alle andre grupper.)

Hvis man bare lar dem holde på, og ingen sier fra når ord som "bleikfeit merr" blir brukt, hva da?

Hvorfor er det ikke 100 personer som skriver mot slik ordbruk?

Med vennlig hilsen

''Hvorfor er det ikke 100 personer som skriver mot slik ordbruk?''

Fordi de har skjønt at vedkommende ikke har noe fornuftig å fare med uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg svare dem? Hvilken hensikt har det? Dere kupper alle tråder med krangel, og man har ikke lenger en fornuftig diskusjon. Da er det like greit å droppe å skrive noe.....

Jeg skriver i tråder der jeg mener folk har noe fornuftig å fare med, for har man fornuftige ting å si, så har man også hjernen og hjertet på rett plass. Du har mye fornuftg å si, men det drukner dessverre i kveruleringen :/

''Hvorfor skal jeg svare dem? Hvilken hensikt har det? Dere kupper alle tråder med krangel, og man har ikke lenger en fornuftig diskusjon. Da er det like greit å droppe å skrive noe.....

Jeg skriver i tråder der jeg mener folk har noe fornuftig å fare med, for har man fornuftige ting å si, så har man også hjernen og hjertet på rett plass. Du har mye fornuftg å si, men det drukner dessverre i kveruleringen :/ – togli

''

Jeg tror *alle* i denne tråden skal være forsiktige med å kalle andre for "kverulanter"... (eller noe annet.)

Du spør hvorfor du skal svare på f. eks. trakasserene innlegg.

Fordi hvis ingen sier i mot, så blir de stående som en "sannhet", og det blir akseptabelt å kalle kvinner for "bitch" og "merr" og alle de andre ordene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er totalt uakseptabelt at syketransport blir avbrutt av sjåførers private gjøremål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor skal jeg svare dem? Hvilken hensikt har det? Dere kupper alle tråder med krangel, og man har ikke lenger en fornuftig diskusjon. Da er det like greit å droppe å skrive noe.....

Jeg skriver i tråder der jeg mener folk har noe fornuftig å fare med, for har man fornuftige ting å si, så har man også hjernen og hjertet på rett plass. Du har mye fornuftg å si, men det drukner dessverre i kveruleringen :/ – togli

''

Jeg tror *alle* i denne tråden skal være forsiktige med å kalle andre for "kverulanter"... (eller noe annet.)

Du spør hvorfor du skal svare på f. eks. trakasserene innlegg.

Fordi hvis ingen sier i mot, så blir de stående som en "sannhet", og det blir akseptabelt å kalle kvinner for "bitch" og "merr" og alle de andre ordene.

Med vennlig hilsen

Hvis DU hadde blanda deg unna de trådene, så hadde andre orka å blande seg inn. De trenger jo ikke fordi du gjør det, og krangelen er igang!

Siste ord fra meg her, for jeg har forsøkt så godt jeg kan å si hva jeg mener - og mer enn det kan jeg ikke gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå må du slutte å ralle og kverulere, du vet utmerket godt hva jeg har sagt og skrevet i denne saken. Les tråden en gang til hvis du ikke har forstått hva som er skrevet. – mrxx''

Ja, det var rette r*va som feis om kverulering! Du har ikke gjort annet i dag.

Du er ikke sann. Nå har du febrislk forsøkt å tillegge meg muslimhat indirekte flere ganger. Enda du vet utmerket godt hva jeg har skrevet og ikke skrevet.....eller burde vite det, hvis ikke, les tråden en gang til.

Du gir meg i alle fall en god latter, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er totalt uakseptabelt at syketransport blir avbrutt av sjåførers private gjøremål.

''Det er totalt uakseptabelt at syketransport blir avbrutt av sjåførers private gjøremål. – Nils Håvard Dahl, psykiater''

Selvsagt, men her handlet det om at det var få taxier tilgjengelig på fredag ettermiddag. Akkurat som det er få taxier tilgjengelig på julaften eller søndag morgen.

Dette handler jo om når de velger å ta fri, og om sentralen har en avtale med HELFO eller andre, om at X taxier skal være tilgjengelig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I etterkant av hva da? Nå må du følge med på hva jeg skriver og hva jeg har diskutert, klarer du ikke det så får du la være å svare til du vet hva du snakker om. – mrxx''

Du kan jo selv se hva som står skrevet.

Vel, les en gang til nå Sør. Det beste du kan gjøre nå er å trekke deg ut, for nå har du mistet grepet for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis DU hadde blanda deg unna de trådene, så hadde andre orka å blande seg inn. De trenger jo ikke fordi du gjør det, og krangelen er igang!

Siste ord fra meg her, for jeg har forsøkt så godt jeg kan å si hva jeg mener - og mer enn det kan jeg ikke gjøre...

''Hvis DU hadde blanda deg unna de trådene, så hadde andre orka å blande seg inn. De trenger jo ikke fordi du gjør det, og krangelen er igang!

Siste ord fra meg her, for jeg har forsøkt så godt jeg kan å si hva jeg mener - og mer enn det kan jeg ikke gjøre... – togli''

Nei, ikke skyld på meg.

Jeg var borte fra DOL i en lang periode, og det du sier kommer til å skje, skjedde ikke. Det ble faktisk bare verre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, en 5 minutters forsinkelse i en drosje ER en fillesak.

Meanwhile, i den virkelige verden:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/FN-10000-drept-i-Syria-pa-n-maned-7120370.html

Les.

Og så kan du fortelle meg at en 5 minutters forsinkelse for en passasjer i en taxi er verd førstesiden (!) i VG.

Hva i all verden har Syria med at en troende har tatt seg tilrette og gjort en dårlig jobb i Oslo??

Og - greier du virkelig ikke fatte at dette neppe står på framsiden på bakgrunn av den ene isolerte saken, at dette ikke på noe nivå handler om en professors private tidsbruk, gjøren og laden? At saken har en relevans på systemnivå fordi den angår svært mange arbeidsgivere, arbeidstakere og kunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et drosjeløyve følger det visse forpliktelser.

Men ellers er det fint at vi er enige i at det er for mange muslimske drosjesjåfører i Oslol.

Nei, det er det ikke. De aller fleste muslimske taxisjåfører er mye mer serviceminded og hjelpsomme enn de fleste mannlige, norske sjåfører som er så surmaget at de sitter der og stønner når de må hjelpe til.

Men man bør holde seg til Oslo Taxi og ikke de andre selskapene i Oslo. Da opplever man slike ting som at sjåføren skal ut å be.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel aldri opplevd en klovn med så liten selvinnsikt. *LOL*

Jeg vet ikke helt hvorfor, men et navn på et band farer gjennom hodet når jeg ser mønsteret i Sør sine innlegg:

Klovner i kamp.

For vi er jo klovner på sett og vis vi andre også. Forskjellen er at vi VET at vi klovner med. Sør tror han er seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har et viktig poeng - det er påstand mot påstand, så sånn sett er det ingen her inne som vet hva som faktisk skjedde, og vi kan ergo ikke skylde på noen av partene tenker jeg (ikke før vi vet sannheten).

''Du har et viktig poeng - det er påstand mot påstand, så sånn sett er det ingen her inne som vet hva som faktisk skjedde, og vi kan ergo ikke skylde på noen av partene tenker jeg (ikke før vi vet sannheten)'' Det er jeg ikke enig med deg i. Ville du ment det samme om sjåfør og passasjer feks avtalte å stoppe for å røyke hasj også? Eller for å ta noe ikke-kriminelt; Om de avtalte å stoppe for å gå på kino? Det overrasker meg om du ikksvarer nei ;-)

Sjåføren kan ikke utføre personlige gjøremål uten at dette er avtalt med arbeidsgiver. Hva _kunder_ skulle mene om gjøremålet er helt uvesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du sa det! Det er et under at ikke webbis tar tak i denne hetsen som gjentaes gang på gang mot en politiker som ønsker å bli hørt for det hun gjør og ikke for hvordan hun ser ut (forøvrig er jeg sikker på hun er et langt vakrere og bedre menneske enn det N&N er!). Det gjør meg eitrende forbanna at folk skal rakkes ned på pga sitt utseende, men aller mest gjør det meg forbanna at så mange her inne bare stilletiende sitter og ser på og nærmeste hyller N&N enda de garantert ser at han ikke eier verken sosiale antenner eller oppdragelse!

Jeg er helt enig. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse innleggene ikke blir slettet. Og som jeg sa tidligere i kveld; Jeg skjønner ikke hvorfor Gondors spørsmål til Sør ikke ble stående. Jeg syns ikke webmaster virker like uhildet alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse innleggene ikke blir slettet. Og som jeg sa tidligere i kveld; Jeg skjønner ikke hvorfor Gondors spørsmål til Sør ikke ble stående. Jeg syns ikke webmaster virker like uhildet alltid.

Nei, det virker litt tilfeldig hva som blir slettet og ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du har et viktig poeng - det er påstand mot påstand, så sånn sett er det ingen her inne som vet hva som faktisk skjedde, og vi kan ergo ikke skylde på noen av partene tenker jeg (ikke før vi vet sannheten)'' Det er jeg ikke enig med deg i. Ville du ment det samme om sjåfør og passasjer feks avtalte å stoppe for å røyke hasj også? Eller for å ta noe ikke-kriminelt; Om de avtalte å stoppe for å gå på kino? Det overrasker meg om du ikksvarer nei ;-)

Sjåføren kan ikke utføre personlige gjøremål uten at dette er avtalt med arbeidsgiver. Hva _kunder_ skulle mene om gjøremålet er helt uvesentlig.

Poenget her er vel at avisen har tatt parti uten at man er sikker på at dette er hele sannheten - med det som utgangspunkt har man nesten ingen holdepunkter for å diskutere denne konkrete saken.

Man kan selvsagt diskutere om dette generelt sett er greit eller ikke - og jeg synes ikke det er greit (her i Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse innleggene ikke blir slettet. Og som jeg sa tidligere i kveld; Jeg skjønner ikke hvorfor Gondors spørsmål til Sør ikke ble stående. Jeg syns ikke webmaster virker like uhildet alltid.

''Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse innleggene ikke blir slettet.''

Gjerne det. Kan ikke dere to, før dere skriver mer tøv, stanse opp å se hva som faktisk er realiteten: Jeg skrev om Erna Solberg i berettiget harme en gang på høsten 2011.

Etter det har galningen trukket sitatet frem flere titalls ganger og forventer deres støtte, noe han også får. Er det liksom måten å få dette vekk på? selvsagt ikke, så skjerp dere!!

Når det gjelder sletting har fyren prøvd å lage egne tråder om dette to-tre ganger, med sletting som resultat grunnet sitt usaklige innhold. Så WM har faktisk gjort jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er vel at avisen har tatt parti uten at man er sikker på at dette er hele sannheten - med det som utgangspunkt har man nesten ingen holdepunkter for å diskutere denne konkrete saken.

Man kan selvsagt diskutere om dette generelt sett er greit eller ikke - og jeg synes ikke det er greit (her i Norge).

''Poenget her er vel at avisen har tatt parti uten at man er sikker på at dette er hele sannheten - med det som utgangspunkt har man nesten ingen holdepunkter for å diskutere denne konkrete saken'' Jeg skjønner ikke hva vi mangler for å vurdere saken? Det er mer enn nok at arbeidsgiver forteller at mannen tidligere har fått en advarsel for samme avtalebrudd tidligere, og nå er suspendert. Dette betyr jo at han ikke har lov av arbeidsgiver å utføre private syssler på jobb, og da kommer det på det samme hva kunden evt har sagt/ ikke sagt. ''Man kan selvsagt diskutere om dette generelt sett er greit eller ikke - og jeg synes ikke det er greit (her i Norge)'' Det er jo det som er viktig med denne saken. Jeg har aldri opplevd det professoren opplevde, og det er viktig å markere at dette ikke er akseptabelt og noe som kan avgjøres mellom sjåfør/ kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sånne innlegg som dette svarer jo ikke Sør på. ;) Det er for mye fornuft her til at han skjønner det, hehe. – Mrs Doolittle''

Nei, den vanlige tiraden av intetsigende personangrep og usammenhengende ekstremistisk vås er det liten grunn til å svare på - det eneste det resulterer i er type "Erna Solberg er en bleikfeit merr" og "du er xxxxx".

Hvorfor reagerer du aldri når Erna Solberg blir referert til som "bleikfeit merr" - er du feig?

Du ER stakkarslig du Sør .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...