Gå til innhold

Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn


Gjest lauring

Anbefalte innlegg

Gjest lauring

Men du er jo med på å se det kun i fra en side og det er sjåførens. Merkelig at du ikke ser det.

Selvinnsikt er ikke akkurat hans beste egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • mrxx

    38

  • Mrs D

    21

  • Nord og ned

    13

Mest aktive i denne tråden

Jeg er selvsagt klar over at det foreligger avtaler med sentralene, men det er da mellom sentralene og løyvehaveren?

Hvis en løyvehaver ikke vil kjøre julaften, fredager eller 7. pinsedag etter første fullmåne i oktober, ;-) så er de da ikke forpliktet til det, utover hva de har avtalt med en sentral?

Med vennlig hilsen

''Hvis en løyvehaver ikke vil kjøre julaften, fredager eller 7. pinsedag etter første fullmåne i oktober, ;-) så er de da ikke forpliktet til det, utover hva de har avtalt med en sentral?''

Hvordan du kan sammenligne dette med å stoppe midt i en tur må du hete Sør eller Kim for å skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men nå skal jo sjåføren allerede ha sagt fra før turen, så da er det formodentlig greit. Man må jo tro at voksne mennesker skal få regulere slikt selv?

Vel, du har fortsatt ikke fått med deg at passasjeren sier at dette ikke stemmer, så ikke ta det for gitt. Det vet vi faktisk ikke noe om, det er påstand mot påstand så derfor bør du ikke bruke det som kilde for at du skal få rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har fortsatt ikke fått med deg at passasjeren sier at dette ikke stemmer, så ikke ta det for gitt. Det vet vi faktisk ikke noe om, det er påstand mot påstand så derfor bør du ikke bruke det som kilde for at du skal få rett.

Du har et viktig poeng - det er påstand mot påstand, så sånn sett er det ingen her inne som vet hva som faktisk skjedde, og vi kan ergo ikke skylde på noen av partene tenker jeg (ikke før vi vet sannheten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, en 5 minutters forsinkelse i en drosje ER en fillesak.

Meanwhile, i den virkelige verden:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/FN-10000-drept-i-Syria-pa-n-maned-7120370.html

Les.

Og så kan du fortelle meg at en 5 minutters forsinkelse for en passasjer i en taxi er verd førstesiden (!) i VG.

''Meanwhile, i den virkelige verden:''

Såvidt jeg vet raste krigen i Syria for to uker siden også, da du kastet vekk ei hel helg av livet ditt på å kverulere rundt fittehår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier noe om hvor ufattelig godt vi har det i Norge, når det verste man klarer å krangle om på første siden av en nasjonal avis er en taxisjåfør som tok en 5 minutters pause.

Det er faktisk så utrolig latterlig at det blir alvorlig.

Men Sør, tenk deg litt om. Hvis jeg gikk inn i en butikk og ekspeditøren plutselig tok pause midt i handelen, så hadde jeg virkelig stusset. Han hadde nok ikke jobbet der så veldig lenge etterpå heller. Det er jo ikke slik du behandler en kunde.

Dette har ikke noe med hvor godt vi har det eller ikke, men kun sunn fornuft. De jobber i ett serviceyrket og må ta de konsekvensene som det gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har et viktig poeng - det er påstand mot påstand, så sånn sett er det ingen her inne som vet hva som faktisk skjedde, og vi kan ergo ikke skylde på noen av partene tenker jeg (ikke før vi vet sannheten).

Det er det jeg mener også, disse to bør bli enige om hva som skjedde, det kan jo ha vært kun misfortåelser. Hvis det er slik at passasjeren har fått beskjed om at det blir en stopp, så burde passasjeren ha funnet seg en ny drosje.

Men så spørs det hvordan drosjen ble kapret også, var det i ei kø hvor passasjeren lett kunne velge en annen drosje, hvis han fikk beskjed om stoppen, eller var det sånn at drosjen var bestilt på forhånd og kom for å hente han. Det også har stor betydning for saken.

I det første eksempelet hadde jeg tatt drosjen bak hvis jeg fikk beskjed om stoppen uten at jeg hadde reagert, men eksempel nr 2 hadde jeg blitt forbannet, for da bude ikke vedkommende har tatt på seg turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg mener også, disse to bør bli enige om hva som skjedde, det kan jo ha vært kun misfortåelser. Hvis det er slik at passasjeren har fått beskjed om at det blir en stopp, så burde passasjeren ha funnet seg en ny drosje.

Men så spørs det hvordan drosjen ble kapret også, var det i ei kø hvor passasjeren lett kunne velge en annen drosje, hvis han fikk beskjed om stoppen, eller var det sånn at drosjen var bestilt på forhånd og kom for å hente han. Det også har stor betydning for saken.

I det første eksempelet hadde jeg tatt drosjen bak hvis jeg fikk beskjed om stoppen uten at jeg hadde reagert, men eksempel nr 2 hadde jeg blitt forbannet, for da bude ikke vedkommende har tatt på seg turen.

Er helt enig med deg i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et viktig poeng - det er påstand mot påstand, så sånn sett er det ingen her inne som vet hva som faktisk skjedde, og vi kan ergo ikke skylde på noen av partene tenker jeg (ikke før vi vet sannheten).

Hei,

Akkurat dette har jeg påpekt flere ganger - at så lenge det er påstand mot påstand så burde ikke VG brukt en hel forside på en historie om en taxi som blir 5 minutter forsinket.

Dette, derimot, kan redde millioner hvis det funker, og er verd flere førstesider:

http://www.dagbladet.no/2013/02/16/nyheter/malaria/mygg/forskning/forskere/25770321/

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Sør, tenk deg litt om. Hvis jeg gikk inn i en butikk og ekspeditøren plutselig tok pause midt i handelen, så hadde jeg virkelig stusset. Han hadde nok ikke jobbet der så veldig lenge etterpå heller. Det er jo ikke slik du behandler en kunde.

Dette har ikke noe med hvor godt vi har det eller ikke, men kun sunn fornuft. De jobber i ett serviceyrket og må ta de konsekvensene som det gir.

''Men Sør, tenk deg litt om. Hvis jeg gikk inn i en butikk og ekspeditøren plutselig tok pause midt i handelen, så hadde jeg virkelig stusset. Han hadde nok ikke jobbet der så veldig lenge etterpå heller. Det er jo ikke slik du behandler en kunde.

Dette har ikke noe med hvor godt vi har det eller ikke, men kun sunn fornuft. De jobber i ett serviceyrket og må ta de konsekvensene som det gir. – mrxx''

Og det er noe som skal på førstesiden av en nasjonal avis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Akkurat dette har jeg påpekt flere ganger - at så lenge det er påstand mot påstand så burde ikke VG brukt en hel forside på en historie om en taxi som blir 5 minutter forsinket.

Dette, derimot, kan redde millioner hvis det funker, og er verd flere førstesider:

http://www.dagbladet.no/2013/02/16/nyheter/malaria/mygg/forskning/forskere/25770321/

:-)

Med vennlig hilsen

Men da kunne du holdt tunga rett i munnen og unngått å forsvare taxisjåføren i samme slengen, for da hadde du nok blitt hørt ;)

(og ja, jeg vet den andre siden var like ensidig ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For en rar påstand. For personen som mistet flyet var det selvfølgelig et problem. På systemnivå er det selvfølgelig problematisk både mht sikkerhet, men også at noen mener at en personlig overbevisning skal gå ut over andre (både arbeidsgiver og kunde). – Kayia

''

Nå er det jo slik at sjåføren allerede har sagt at han advarte passasjeren. Ikke bare det, det er helt hinsidiges å la 3 minutter "til overs" - det kunne vært en liten kø, eller hva som helst, som forårsaket dette.

''Nå er det jo slik at sjåføren allerede har sagt at han advarte passasjeren. Ikke bare det, det er helt hinsidiges å la 3 minutter "til overs" - det kunne vært en liten kø, eller hva som helst, som forårsaket dette.''

Hvor mange ganger skal du bruke dette som argument selv om du VET at det er strid om akkurat dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er jo med på å se det kun i fra en side og det er sjåførens. Merkelig at du ikke ser det.

''Men du er jo med på å se det kun i fra en side og det er sjåførens. Merkelig at du ikke ser det. – mrxx''

Passasjeren var jo i utgangspunktet alt for sent ute - man beregner ikke en margin på noen få minutter når man skal fly internasjonalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Akkurat dette har jeg påpekt flere ganger - at så lenge det er påstand mot påstand så burde ikke VG brukt en hel forside på en historie om en taxi som blir 5 minutter forsinket.

Dette, derimot, kan redde millioner hvis det funker, og er verd flere førstesider:

http://www.dagbladet.no/2013/02/16/nyheter/malaria/mygg/forskning/forskere/25770321/

:-)

Med vennlig hilsen

Hvorfor bruker du det som argument at det ble sagt i fra at det ble en stopp, når det er strid om akkurat det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kunne du holdt tunga rett i munnen og unngått å forsvare taxisjåføren i samme slengen, for da hadde du nok blitt hørt ;)

(og ja, jeg vet den andre siden var like ensidig ;))

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kunne du holdt tunga rett i munnen og unngått å forsvare taxisjåføren i samme slengen, for da hadde du nok blitt hørt ;)

(og ja, jeg vet den andre siden var like ensidig ;))

''Men da kunne du holdt tunga rett i munnen og unngått å forsvare taxisjåføren i samme slengen, for da hadde du nok blitt hørt ;)

(og ja, jeg vet den andre siden var like ensidig ;)) – togli''

Hele historien er jo basert på det passasjeren har påstått. Uten det hadde det jo ikke vært noen førsteside, eller noen historie.

Å forsvare de som ikke blir representert (det var ingen i tråden som engang nevnte det sjåføren har sagt, før jeg kopierte det inn) er jo en del av en balansert diskusjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men Sør, tenk deg litt om. Hvis jeg gikk inn i en butikk og ekspeditøren plutselig tok pause midt i handelen, så hadde jeg virkelig stusset. Han hadde nok ikke jobbet der så veldig lenge etterpå heller. Det er jo ikke slik du behandler en kunde.

Dette har ikke noe med hvor godt vi har det eller ikke, men kun sunn fornuft. De jobber i ett serviceyrket og må ta de konsekvensene som det gir. – mrxx''

Og det er noe som skal på førstesiden av en nasjonal avis?

Vel, nå er det ikke det vi snakket om, hold deg til saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men da kunne du holdt tunga rett i munnen og unngått å forsvare taxisjåføren i samme slengen, for da hadde du nok blitt hørt ;)

(og ja, jeg vet den andre siden var like ensidig ;)) – togli''

Hele historien er jo basert på det passasjeren har påstått. Uten det hadde det jo ikke vært noen førsteside, eller noen historie.

Å forsvare de som ikke blir representert (det var ingen i tråden som engang nevnte det sjåføren har sagt, før jeg kopierte det inn) er jo en del av en balansert diskusjon.

Med vennlig hilsen

Du har ikke hatt noen balanse i saken, men kun sett det i fra sjåførens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du det som argument at det ble sagt i fra at det ble en stopp, når det er strid om akkurat det??

''Hvorfor bruker du det som argument at det ble sagt i fra at det ble en stopp, når det er strid om akkurat det?? – mrxx''

Det er jo strid om han kom for sent til flyplassen også (han skulle være der 07:20, sjåføren påstår de var der 07:11).

Hvorfor bruker du det argumentet, når det ikke er sikkert de ankom for sent?

Hvorfor bruker VG det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men du er jo med på å se det kun i fra en side og det er sjåførens. Merkelig at du ikke ser det. – mrxx''

Passasjeren var jo i utgangspunktet alt for sent ute - man beregner ikke en margin på noen få minutter når man skal fly internasjonalt.

Det hjelper ikke, Sør, det må ses på begge sider av denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...