Gå til innhold

Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn


Gjest lauring

Anbefalte innlegg

Gjest old lady

''Ja, det mener jeg. Du har kun sett dette i fra en side, til og med gått så langt å mene at passasjeren trenger støttekontakt.

Du hadde heller ikke fått med deg at passasjeren tilbakeviste at han fikk beskjed om at det kom til å bli stopp på turen. – mrxx''

Ja, en passasjer som tror at 3 minutter er nok tid trenger voksenopplæring.

Joda, jeg har da lest at han selvsagt påstår det.

Det er utrolig hvordan du klarer å vri alt mulig på hodet. Men det er vel nødvendig for å få ting til å passe inn i opp-ned verdenen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • mrxx

    38

  • Mrs D

    21

  • Nord og ned

    13

Mest aktive i denne tråden

''Sjefen hans er ikke enig med deg i at dette er passasjerens eget ansvar. Sjåføren jobber nemlig ikke for han lenger. – Kayia

''

Nei, jeg er godt klar over det. Som jeg har påpekt et eller annet sted i tråden, så handler dette om eventuelle kontraktsforhold.

Utover det er vel det største problemet her trafikksikkerheten (hvis dette skjedde på selve E6, og ikke en 5 minutter forsinkelse.)

Med vennlig hilsen

''Utover det er vel det største problemet her trafikksikkerheten (hvis dette skjedde på selve E6, og ikke en 5 minutter forsinkelse.)'' For en rar påstand. For personen som mistet flyet var det selvfølgelig et problem. På systemnivå er det selvfølgelig problematisk både mht sikkerhet, men også at noen mener at en personlig overbevisning skal gå ut over andre (både arbeidsgiver og kunde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

''Du har vært svært ensidig i denne saken i tillegg litt for lettvinn omgang med hva som har kommet frem i denne saken. – mrxx

''

Det er ikke korrekt, men du må gjerne mene det.

''Det er ikke korrekt, men du må gjerne mene det.''

Det er helt korrekt, men selv om alle er uenig i deg, klarer du fortsatt ikke å ta hintet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enig! De bør ikke gå fra jobben for å be, da får heller andre overta jobben. – anime''

Leste du det som står?

Så lenge de jobber uavhengig, og bestemmer sine egne pauser og timer, så har de selvsagt lov til å ha pause når de vil.

I den grad noen har skyld i dette så er det hvis taxisentralen har en kontrakt med Pasientreiser om at X sjåfører skal være tilgjengelig.

Dette er "markedet råder" - de velger selv når de arbeider. Som andre frie yrker.

''Så lenge de jobber uavhengig, og bestemmer sine egne pauser og timer, så har de selvsagt lov til å ha pause når de vil.''

Men det er rimelig sært å ta pause midt i en kjøretur. Har du tatt på deg en jobb, så gjør du jobben ferdig før du tar pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

''Det er ingen som blir diskrinert her, bortsett fra drosjekundene da. Men det var neppe dem du var bekymret for. – old lady''

Fortell meg hvordan drosjekundene blir diskriminert...

Takk for at du bekrefter poenget mitt. Som allerede sagt, du kan ikke være helt i vater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvordan du klarer å vri alt mulig på hodet. Men det er vel nødvendig for å få ting til å passe inn i opp-ned verdenen din.

''Det er utrolig hvordan du klarer å vri alt mulig på hodet. Men det er vel nødvendig for å få ting til å passe inn i opp-ned verdenen din. – old lady''

Ja, det passer nok ikke med dine velkjente fordommer mot muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen viser du bare at du ikke lar to voksne snakke sammen selv, selv om det virker som om denne professoren muligvis har bruk for støttekontakt.

Ærlig talt! Hvor mange ganger har du bestilt taxi i Norge og opplevd noe tilsvarende? Å si at passasjeren bare kunne snakket med sjåføren på forhånd er tåpelig. Passasjeren var sent ute, bestilte en taxi. Taxien kom. Og da regner passasjeren med at sjåføren gjør det han skal: Kjører dit du har tenkt deg. Sånn fungerer det i de flestes hode. Tror _ingen_ kunne kommet på å spørre sjåføren om hvorvidt han skulle ha seg en pause underveis.

Sjåføren vet når han skal be, han burde ikke tatt på seg turen. Så enkelt burde det være. Ansvaret er hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Utover det er vel det største problemet her trafikksikkerheten (hvis dette skjedde på selve E6, og ikke en 5 minutter forsinkelse.)'' For en rar påstand. For personen som mistet flyet var det selvfølgelig et problem. På systemnivå er det selvfølgelig problematisk både mht sikkerhet, men også at noen mener at en personlig overbevisning skal gå ut over andre (både arbeidsgiver og kunde).

''For en rar påstand. For personen som mistet flyet var det selvfølgelig et problem. På systemnivå er det selvfølgelig problematisk både mht sikkerhet, men også at noen mener at en personlig overbevisning skal gå ut over andre (både arbeidsgiver og kunde). – Kayia

''

Nå er det jo slik at sjåføren allerede har sagt at han advarte passasjeren. Ikke bare det, det er helt hinsidiges å la 3 minutter "til overs" - det kunne vært en liten kø, eller hva som helst, som forårsaket dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer det av at du tar det for gitt at denne taxi-sjåføren snakker sant, og at professoren lyver?

I tillegg til å insinuere at denne professoren mangler et eller annet vesentlig - siden du mener han trenger en støttekontakt?

I andre debatter tar du jo en professortittel som en eller annen form for "sannhetstittel" når du finner en professor som støtter dine egne meninger....

Og hadde noen insinuert at du trengte "støttekontakt" ut i fra dine innlegg her (hvilket jo ikke er spesielt forunderlig om noen har gjort/gjør), så ville du vært den første til å syte og klage om personangrep etc....

Du er en stakkarslig person du Sør.....

Sånne innlegg som dette svarer jo ikke Sør på. ;) Det er for mye fornuft her til at han skjønner det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så lenge de jobber uavhengig, og bestemmer sine egne pauser og timer, så har de selvsagt lov til å ha pause når de vil.''

Men det er rimelig sært å ta pause midt i en kjøretur. Har du tatt på deg en jobb, så gjør du jobben ferdig før du tar pause.

''Men det er rimelig sært å ta pause midt i en kjøretur. Har du tatt på deg en jobb, så gjør du jobben ferdig før du tar pause. – Mrs Doolittle''

Selvsagt er det mer enn bare litt sært, men sjåføren sier at han ga passasjeren muligheten til å ta en annen taxi. Ikke bare det, det er jo til de grader tåpelig å ha 3 minutter å gå på for en internasjonal flytur, og så bli sur fordi man ikke rekker flyet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Hvor mange ganger har du bestilt taxi i Norge og opplevd noe tilsvarende? Å si at passasjeren bare kunne snakket med sjåføren på forhånd er tåpelig. Passasjeren var sent ute, bestilte en taxi. Taxien kom. Og da regner passasjeren med at sjåføren gjør det han skal: Kjører dit du har tenkt deg. Sånn fungerer det i de flestes hode. Tror _ingen_ kunne kommet på å spørre sjåføren om hvorvidt han skulle ha seg en pause underveis.

Sjåføren vet når han skal be, han burde ikke tatt på seg turen. Så enkelt burde det være. Ansvaret er hans.

''Ærlig talt! Hvor mange ganger har du bestilt taxi i Norge og opplevd noe tilsvarende? Å si at passasjeren bare kunne snakket med sjåføren på forhånd er tåpelig. Passasjeren var sent ute, bestilte en taxi. Taxien kom. Og da regner passasjeren med at sjåføren gjør det han skal: Kjører dit du har tenkt deg. Sånn fungerer det i de flestes hode. Tror _ingen_ kunne kommet på å spørre sjåføren om hvorvidt han skulle ha seg en pause underveis.

Sjåføren vet når han skal be, han burde ikke tatt på seg turen. Så enkelt burde det være. Ansvaret er hans. – Mrs Doolittle''

Vel, med tanke på at det tar ca 5 minutter å be, og professoren kom 2 minutter for sent, så forstår de fleste at man ikke har 3 minutter med "toleranse" for å rekke et internasjonalt fly. Taxien kunne kommet 5 minutter for sent, eller det kunne vært en liten kø på vei til flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du bekrefter poenget mitt. Som allerede sagt, du kan ikke være helt i vater.

''Fortell meg hvordan drosjekundene blir diskriminert... – Sør''

Så fint at du viser du ikke har svar for dette.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er rimelig sært å ta pause midt i en kjøretur. Har du tatt på deg en jobb, så gjør du jobben ferdig før du tar pause. – Mrs Doolittle''

Selvsagt er det mer enn bare litt sært, men sjåføren sier at han ga passasjeren muligheten til å ta en annen taxi. Ikke bare det, det er jo til de grader tåpelig å ha 3 minutter å gå på for en internasjonal flytur, og så bli sur fordi man ikke rekker flyet.

Med vennlig hilsen

''det er jo til de grader tåpelig å ha 3 minutter å gå på for en internasjonal flytur, og så bli sur fordi man ikke rekker flyet.''

Tror det er mange som reiser ofte som bruker små marginer. Å snu saken på hodet og gi passasjeren skylda er også sært. Hadde det ikke blitt stopp underveis hadde han nådd flyet, det var nok iskaldt beregnet. Sannheten er at sjåføren hadde en jobb han ikke forsto hvordan han skulle skjøtte. Muslim eller ikke muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest old lady

Ærlig talt! Hvor mange ganger har du bestilt taxi i Norge og opplevd noe tilsvarende? Å si at passasjeren bare kunne snakket med sjåføren på forhånd er tåpelig. Passasjeren var sent ute, bestilte en taxi. Taxien kom. Og da regner passasjeren med at sjåføren gjør det han skal: Kjører dit du har tenkt deg. Sånn fungerer det i de flestes hode. Tror _ingen_ kunne kommet på å spørre sjåføren om hvorvidt han skulle ha seg en pause underveis.

Sjåføren vet når han skal be, han burde ikke tatt på seg turen. Så enkelt burde det være. Ansvaret er hans.

''Sjåføren vet når han skal be, han burde ikke tatt på seg turen. Så enkelt burde det være. Ansvaret er hans.''

Selvfølgelig er det hans ansvar. Men enkelte elementer kan ikke la én eneste stein være usnudd i forsøket på å forsvare (selv om resultatet blir det stikk motsatte) muslimer og muslimsk praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne innlegg som dette svarer jo ikke Sør på. ;) Det er for mye fornuft her til at han skjønner det, hehe.

''Sånne innlegg som dette svarer jo ikke Sør på. ;) Det er for mye fornuft her til at han skjønner det, hehe. – Mrs Doolittle''

Nei, den vanlige tiraden av intetsigende personangrep og usammenhengende ekstremistisk vås er det liten grunn til å svare på - det eneste det resulterer i er type "Erna Solberg er en bleikfeit merr" og "du er xxxxx".

Hvorfor reagerer du aldri når Erna Solberg blir referert til som "bleikfeit merr" - er du feig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ærlig talt! Hvor mange ganger har du bestilt taxi i Norge og opplevd noe tilsvarende? Å si at passasjeren bare kunne snakket med sjåføren på forhånd er tåpelig. Passasjeren var sent ute, bestilte en taxi. Taxien kom. Og da regner passasjeren med at sjåføren gjør det han skal: Kjører dit du har tenkt deg. Sånn fungerer det i de flestes hode. Tror _ingen_ kunne kommet på å spørre sjåføren om hvorvidt han skulle ha seg en pause underveis.

Sjåføren vet når han skal be, han burde ikke tatt på seg turen. Så enkelt burde det være. Ansvaret er hans. – Mrs Doolittle''

Vel, med tanke på at det tar ca 5 minutter å be, og professoren kom 2 minutter for sent, så forstår de fleste at man ikke har 3 minutter med "toleranse" for å rekke et internasjonalt fly. Taxien kunne kommet 5 minutter for sent, eller det kunne vært en liten kø på vei til flyplassen.

At sjåføren brukte fem minutter på å be gjorde den store forskjellen. Selv du må da innrømme at han ville nådd flyet om denne bønnepausen ikke hadde blitt lagt inn midt i en taxitur. Sjåføren hadde en jobb han ikke skjøttet godt eller klokt, eller forsto viktigheten av. Å ta turen når han visste han skulle ha bønnestopp er kritikkverdig uansett hva du måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sånne innlegg som dette svarer jo ikke Sør på. ;) Det er for mye fornuft her til at han skjønner det, hehe. – Mrs Doolittle''

Nei, den vanlige tiraden av intetsigende personangrep og usammenhengende ekstremistisk vås er det liten grunn til å svare på - det eneste det resulterer i er type "Erna Solberg er en bleikfeit merr" og "du er xxxxx".

Hvorfor reagerer du aldri når Erna Solberg blir referert til som "bleikfeit merr" - er du feig?

Fordi det står på egen urimelighet. Det du skriver og mener er tydelig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det er jo til de grader tåpelig å ha 3 minutter å gå på for en internasjonal flytur, og så bli sur fordi man ikke rekker flyet.''

Tror det er mange som reiser ofte som bruker små marginer. Å snu saken på hodet og gi passasjeren skylda er også sært. Hadde det ikke blitt stopp underveis hadde han nådd flyet, det var nok iskaldt beregnet. Sannheten er at sjåføren hadde en jobb han ikke forsto hvordan han skulle skjøtte. Muslim eller ikke muslim.

''Tror det er mange som reiser ofte som bruker små marginer. Å snu saken på hodet og gi passasjeren skylda er også sært. Hadde det ikke blitt stopp underveis hadde han nådd flyet, det var nok iskaldt beregnet. Sannheten er at sjåføren hadde en jobb han ikke forsto hvordan han skulle skjøtte. Muslim eller ikke muslim. – Mrs Doolittle''

Nei, hvis man gir seg selv 3 minutter margin på en tur på over 50 km gjennom trafikk, så må man åpenbart ta ansvaret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sjåføren brukte fem minutter på å be gjorde den store forskjellen. Selv du må da innrømme at han ville nådd flyet om denne bønnepausen ikke hadde blitt lagt inn midt i en taxitur. Sjåføren hadde en jobb han ikke skjøttet godt eller klokt, eller forsto viktigheten av. Å ta turen når han visste han skulle ha bønnestopp er kritikkverdig uansett hva du måtte mene.

Ikke når sjåføren sa fra først.

Man må anta at folk er voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

''Ærlig talt! Hvor mange ganger har du bestilt taxi i Norge og opplevd noe tilsvarende? Å si at passasjeren bare kunne snakket med sjåføren på forhånd er tåpelig. Passasjeren var sent ute, bestilte en taxi. Taxien kom. Og da regner passasjeren med at sjåføren gjør det han skal: Kjører dit du har tenkt deg. Sånn fungerer det i de flestes hode. Tror _ingen_ kunne kommet på å spørre sjåføren om hvorvidt han skulle ha seg en pause underveis.

Sjåføren vet når han skal be, han burde ikke tatt på seg turen. Så enkelt burde det være. Ansvaret er hans. – Mrs Doolittle''

Vel, med tanke på at det tar ca 5 minutter å be, og professoren kom 2 minutter for sent, så forstår de fleste at man ikke har 3 minutter med "toleranse" for å rekke et internasjonalt fly. Taxien kunne kommet 5 minutter for sent, eller det kunne vært en liten kø på vei til flyplassen.

''Vel, med tanke på at det tar ca 5 minutter å be''

I følge kunden tok det ti minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...