Gå til innhold

Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn


Gjest lauring

Anbefalte innlegg

''Et sted for dog grensen gå. Har man jobb som drosjesjåfør mener jeg at man er forpliktet til å gjøre den jobben på skikkelig vis, dvs å kjøre passasjer fra a til å non stop.''

Du hopper glatt over dette?

''VG har vært i kontakt med sjåføren, som har en annen versjon av saken.

- Jeg gjorde min plikt som muslim overfor Allah. Mannen sa han måtte være fremme før 07.20. Jeg sa han kunne ta en annen taxi, siden jeg måtte gjøre min bønn før soloppgang og derfor før vi ankom Gardermoen. Jeg sa jeg skulle rekke det før 07.20. Det holdt for han. Vi var fremme 07.11, og bønnen tok ikke mer enn fire-fem minutter, sier taxisjåføren,''

Sjåføren fortalte passasjeren, og påpekte at vedkommende kunne ta en annen taxi.

Hvis passasjeren likevel velger å ta taxien, så er det selvsagt på egen risiko. Passasjeren var jo alt for sent ute.

Hvis det er så at professoren hadde så dårlig tid så tror jeg neppe at han hadde valgt denne taxien hvis han fikk beskjed om at det kom til å bli en stopp på turen. Den sjansen hadde han neppe tatt.

Så enten er det slik at han hadde bedre tid eller at han ikke fikk beskjed om at det kom til å bli en stopp.

Det må nesten de to innvolverte diskutere seg i mellom og noe vi ikke bør ta for gitt om det er slik eller slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • mrxx

    38

  • Mrs D

    21

  • Nord og ned

    13

Mest aktive i denne tråden

Ja, passasjeren var for sent ute, og hadde helt sikkert ikke tid til å vente på en ny taxi. Og det er et faktum at han mistet flyet pga at sjåføren tok den bønnepausen.

''Ja, passasjeren var for sent ute, og hadde helt sikkert ikke tid til å vente på en ny taxi. Og det er et faktum at han mistet flyet pga at sjåføren tok den bønnepausen. – Hulderen''

Joda, men at passasjeren allerede var for sent ute er jo hans eget ansvar, ikke drosjesjåføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så at professoren hadde så dårlig tid så tror jeg neppe at han hadde valgt denne taxien hvis han fikk beskjed om at det kom til å bli en stopp på turen. Den sjansen hadde han neppe tatt.

Så enten er det slik at han hadde bedre tid eller at han ikke fikk beskjed om at det kom til å bli en stopp.

Det må nesten de to innvolverte diskutere seg i mellom og noe vi ikke bør ta for gitt om det er slik eller slik.

''Hvis det er så at professoren hadde så dårlig tid så tror jeg neppe at han hadde valgt denne taxien hvis han fikk beskjed om at det kom til å bli en stopp på turen. Den sjansen hadde han neppe tatt.

Så enten er det slik at han hadde bedre tid eller at han ikke fikk beskjed om at det kom til å bli en stopp. Det må nesten de to innvolverte diskutere seg i mellom og noe vi ikke bør ta for gitt om det er slik eller slik. – mrxx

''

Og siden det er mer enn rimelig tvil da, så virker en førsteside på VG som noe overdrevet over at en drosjesjåføren forsinket en mann med 5 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg forstår utmerket godt hva du mener; jeg er bare ikke enig i at man skal la folk bli diskriminert.''

Det er ingen som blir diskrinert her, bortsett fra drosjekundene da. Men det var neppe dem du var bekymret for.

''Det er ingen som blir diskrinert her, bortsett fra drosjekundene da. Men det var neppe dem du var bekymret for. – old lady''

Fortell meg hvordan drosjekundene blir diskriminert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis det er så at professoren hadde så dårlig tid så tror jeg neppe at han hadde valgt denne taxien hvis han fikk beskjed om at det kom til å bli en stopp på turen. Den sjansen hadde han neppe tatt.

Så enten er det slik at han hadde bedre tid eller at han ikke fikk beskjed om at det kom til å bli en stopp. Det må nesten de to innvolverte diskutere seg i mellom og noe vi ikke bør ta for gitt om det er slik eller slik. – mrxx

''

Og siden det er mer enn rimelig tvil da, så virker en førsteside på VG som noe overdrevet over at en drosjesjåføren forsinket en mann med 5 minutter.

Ja, i tillegg til din opphausing av professoren her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i tillegg til din opphausing av professoren her.

''Ja, i tillegg til din opphausing av professoren her. – mrxx

''

Jeg har ikke "opphauset" noen professor, men påpekt idiotiet av å beregne alt for kort tid til flyplassen, og å skylde på taxisjåføren på førstesiden av VG.

Hvis du legger inn en margin på 3 minutter så har du deg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ja, i tillegg til din opphausing av professoren her. – mrxx

''

Jeg har ikke "opphauset" noen professor, men påpekt idiotiet av å beregne alt for kort tid til flyplassen, og å skylde på taxisjåføren på førstesiden av VG.

Hvis du legger inn en margin på 3 minutter så har du deg selv å takke.

Du har vært svært ensidig i denne saken i tillegg litt for lettvinn omgang med hva som har kommet frem i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært svært ensidig i denne saken i tillegg litt for lettvinn omgang med hva som har kommet frem i denne saken.

''Du har vært svært ensidig i denne saken i tillegg litt for lettvinn omgang med hva som har kommet frem i denne saken. – mrxx

''

Det er ikke korrekt, men du må gjerne mene det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, i tillegg til din opphausing av professoren her. – mrxx

''

Jeg har ikke "opphauset" noen professor, men påpekt idiotiet av å beregne alt for kort tid til flyplassen, og å skylde på taxisjåføren på førstesiden av VG.

Hvis du legger inn en margin på 3 minutter så har du deg selv å takke.

''og er medlem i en av de ytterst få organisasjonene i Norge som ikke vil ta avstand fra det Breiviks terrorisme.''

Så er det altså tid for å gå i loop, og gjenta denne løgnen som er dokumentert nettopp...en løgn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du har vært svært ensidig i denne saken i tillegg litt for lettvinn omgang med hva som har kommet frem i denne saken. – mrxx

''

Det er ikke korrekt, men du må gjerne mene det.

Ja, det mener jeg. Du har kun sett dette i fra en side, til og med gått så langt å mene at passasjeren trenger støttekontakt.

Du hadde heller ikke fått med deg at passasjeren tilbakeviste at han fikk beskjed om at det kom til å bli stopp på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Jeg ville bare påpeke at du nok oppnår det motsatte av hva du ønsker med ditt "ekstremforsvar" :-) – black wealch''

Hei,

Jo, takk, men jeg synes ikke at å forsvare noen fra diskriminering er "ekstremforsvar". Det er ikke greit at noen blir trakassert på grunn av at de er romfolk/alenemødre/muslimer/jøder/homofile.

Hva er det som er "ekstremt" med det?

Jeg synes det er ganske ekstremt å forsvare at man skal la det skje...

Med vennlig hilsen

''Jo, takk, men jeg synes ikke at å forsvare noen fra diskriminering er "ekstremforsvar". Det er ikke greit at noen blir trakassert på grunn av at de er romfolk/alenemødre/muslimer/jøder/homofile.''

Du burde kanskje se på QI på BBC, der de uttalte, at så fort jøder/nazister etc ble brakt inn i en debatt, så er debatten over.

Man kan ganske enkelt ikke diskutere videre.

Ett godt råd, Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jeg. Du har kun sett dette i fra en side, til og med gått så langt å mene at passasjeren trenger støttekontakt.

Du hadde heller ikke fått med deg at passasjeren tilbakeviste at han fikk beskjed om at det kom til å bli stopp på turen.

''Ja, det mener jeg. Du har kun sett dette i fra en side, til og med gått så langt å mene at passasjeren trenger støttekontakt.

Du hadde heller ikke fått med deg at passasjeren tilbakeviste at han fikk beskjed om at det kom til å bli stopp på turen. – mrxx''

Ja, en passasjer som tror at 3 minutter er nok tid trenger voksenopplæring.

Joda, jeg har da lest at han selvsagt påstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jo, takk, men jeg synes ikke at å forsvare noen fra diskriminering er "ekstremforsvar". Det er ikke greit at noen blir trakassert på grunn av at de er romfolk/alenemødre/muslimer/jøder/homofile.''

Du burde kanskje se på QI på BBC, der de uttalte, at så fort jøder/nazister etc ble brakt inn i en debatt, så er debatten over.

Man kan ganske enkelt ikke diskutere videre.

Ett godt råd, Sør.

''Du burde kanskje se på QI på BBC, der de uttalte, at så fort jøder/nazister etc ble brakt inn i en debatt, så er debatten over.

Man kan ganske enkelt ikke diskutere videre.

Ett godt råd, Sør. – hidi, the scorpion''

Sånn burde det da vel også være med muslimer? Man ser tråd etter tråd etter tråd om muslimer og romfolk, og trakasseringen er for akkurat det samme som ble påstått om jødene på begynnelsen av 1930-tallet.

Et godt råd burde vært ikke å diskriminere muslimer/homofile/jøder/romfolk, osv. - og å påpeke at det er ingen som helst forskjell på diskriminering av disse gruppene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ja, det mener jeg. Du har kun sett dette i fra en side, til og med gått så langt å mene at passasjeren trenger støttekontakt.

Du hadde heller ikke fått med deg at passasjeren tilbakeviste at han fikk beskjed om at det kom til å bli stopp på turen. – mrxx''

Ja, en passasjer som tror at 3 minutter er nok tid trenger voksenopplæring.

Joda, jeg har da lest at han selvsagt påstår det.

Det er alltid lurt å forsøke å se to sider av en slik sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, passasjeren var for sent ute, og hadde helt sikkert ikke tid til å vente på en ny taxi. Og det er et faktum at han mistet flyet pga at sjåføren tok den bønnepausen. – Hulderen''

Joda, men at passasjeren allerede var for sent ute er jo hans eget ansvar, ikke drosjesjåføres.

Sjefen hans er ikke enig med deg i at dette er passasjerens eget ansvar. Sjåføren jobber nemlig ikke for han lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid lurt å forsøke å se to sider av en slik sak.

''Det er alltid lurt å forsøke å se to sider av en slik sak. – mrxx''

Nettopp.

Derfor bør man ikke starte førstesideoppslag om en slik fillesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen hans er ikke enig med deg i at dette er passasjerens eget ansvar. Sjåføren jobber nemlig ikke for han lenger.

''Sjefen hans er ikke enig med deg i at dette er passasjerens eget ansvar. Sjåføren jobber nemlig ikke for han lenger. – Kayia

''

Nei, jeg er godt klar over det. Som jeg har påpekt et eller annet sted i tråden, så handler dette om eventuelle kontraktsforhold.

Utover det er vel det største problemet her trafikksikkerheten (hvis dette skjedde på selve E6, og ikke en 5 minutter forsinkelse.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du burde kanskje se på QI på BBC, der de uttalte, at så fort jøder/nazister etc ble brakt inn i en debatt, så er debatten over.

Man kan ganske enkelt ikke diskutere videre.

Ett godt råd, Sør. – hidi, the scorpion''

Sånn burde det da vel også være med muslimer? Man ser tråd etter tråd etter tråd om muslimer og romfolk, og trakasseringen er for akkurat det samme som ble påstått om jødene på begynnelsen av 1930-tallet.

Et godt råd burde vært ikke å diskriminere muslimer/homofile/jøder/romfolk, osv. - og å påpeke at det er ingen som helst forskjell på diskriminering av disse gruppene.

Med vennlig hilsen

Det eneste du og den bleikfeite vennina di oppnår med den type usaklige paralleller er å utvanne Holocaust og indirekte trakassere jøder.

Men det er du tydligvis for døvblind til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

''Jo, takk, men jeg synes ikke at å forsvare noen fra diskriminering er "ekstremforsvar". Det er ikke greit at noen blir trakassert på grunn av at de er romfolk/alenemødre/muslimer/jøder/homofile.''

Du burde kanskje se på QI på BBC, der de uttalte, at så fort jøder/nazister etc ble brakt inn i en debatt, så er debatten over.

Man kan ganske enkelt ikke diskutere videre.

Ett godt råd, Sør.

''Ett godt råd, Sør.''

Nå er du grenseløst naiv. Tror du den mannen tar i mot *råd* ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

''Du burde kanskje se på QI på BBC, der de uttalte, at så fort jøder/nazister etc ble brakt inn i en debatt, så er debatten over.

Man kan ganske enkelt ikke diskutere videre.

Ett godt råd, Sør. – hidi, the scorpion''

Sånn burde det da vel også være med muslimer? Man ser tråd etter tråd etter tråd om muslimer og romfolk, og trakasseringen er for akkurat det samme som ble påstått om jødene på begynnelsen av 1930-tallet.

Et godt råd burde vært ikke å diskriminere muslimer/homofile/jøder/romfolk, osv. - og å påpeke at det er ingen som helst forskjell på diskriminering av disse gruppene.

Med vennlig hilsen

Ja det er klart du klarer å få disse taxi-sakene til å bli trakassering også. Du kan ikke være helt i vater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...