Gå til innhold

Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn


Gjest lauring

Anbefalte innlegg

''Det som ikke rapporteres er jo at sjåføren sa fra til passasjeren, og tilbød passasjeren en annen taxi.''

Det der er er en helt annet sak som ikke har noe å gjøre med pasienreiser til/fra sykehusene.

''Taxisjåfører regulerer jo pauser og slikt selv, og hvis ikke taxisentralen har en kontrakt med dem, så er det "slik det er". De står fritt.''

Er sjåfør skal selvfølgelig ikke ta en pause midt under en kjøretur.

'''Er sjåfør skal selvfølgelig ikke ta en pause midt under en kjøretur. – lauring''

Du vil overregulere. Tror du ikke at sjåføren og passasjeren klarer å finne ut av det selv?

Hvorfor vil du ha staten inn i alle deler av folks liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • mrxx

    38

  • Mrs D

    21

  • Nord og ned

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest lauring

''Det ville med andre ord vært helt uproblematisk for deg, om taxisjåføren stoppet for å be når du var passasjer og forsinket til fly? – sangsol''

Hvis taxisjåføren allerede har fortalt meg at han kommer til å gjøre det, samt tilbudt meg å ta en annen taxi, så selvsagt. Det er jo ikke forskjellig fra å fortelle meg at han må ta 5 minutter pause pga toalettbesøkt, hviletidsbestemmelser (for store biler) eller annet.

Når passasjeren likevel velger å ta denne taxien, så nytter det ikke å skylde på taxisjåføren. Selvsagt.

''Hvis taxisjåføren allerede har fortalt meg at han kommer til å gjøre det, samt tilbudt meg å ta en annen taxi, så selvsagt. ''

Det er et problem hvis han ikke gjør det (men hevder det i ettertid). Og det er selvfølgelig ikke OK at en drosjesjåfør tar en unødvendig pause midt under turen. Har han behov for dette får han heller la være å ta opp en passasjer.

''Det er jo ikke forskjellig fra å fortelle meg at han må ta 5 minutter pause pga toalettbesøkt, hviletidsbestemmelser (for store biler) eller annet.''

Mannen arbeider i et serviceyrke og da får han også levere den servicen har får betalt for. Hadde han ikke stoppen unødvendig, ville passasjeren ha rukket flyet. Det er faktisk ikke vanskeligere enn det.

''Når passasjeren likevel velger å ta denne taxien, så nytter det ikke å skylde på taxisjåføren.''

Nei, selvfølgelig ikke for deg, så lenge mannen er muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har ikke giddet å lese artikkelen''

Det er alltid lurt å vite hva man svarer på.

Ja, det er det helt klart - men jeg gikk ikke nøye inn i saken, og svarte ut fra den informasjonen jeg fikk. Ingen vits i å lage en stor sak ut av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis taxisjåføren allerede har fortalt meg at han kommer til å gjøre det, samt tilbudt meg å ta en annen taxi, så selvsagt. ''

Det er et problem hvis han ikke gjør det (men hevder det i ettertid). Og det er selvfølgelig ikke OK at en drosjesjåfør tar en unødvendig pause midt under turen. Har han behov for dette får han heller la være å ta opp en passasjer.

''Det er jo ikke forskjellig fra å fortelle meg at han må ta 5 minutter pause pga toalettbesøkt, hviletidsbestemmelser (for store biler) eller annet.''

Mannen arbeider i et serviceyrke og da får han også levere den servicen har får betalt for. Hadde han ikke stoppen unødvendig, ville passasjeren ha rukket flyet. Det er faktisk ikke vanskeligere enn det.

''Når passasjeren likevel velger å ta denne taxien, så nytter det ikke å skylde på taxisjåføren.''

Nei, selvfølgelig ikke for deg, så lenge mannen er muslim.

Igjen viser du bare at du ikke lar to voksne snakke sammen selv, selv om det virker som om denne professoren muligvis har bruk for støttekontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette har forøvrig passasjeren tilbakevist, så de to får krangle om den rette versjonen. – mrxx''

Det er jo passasjerens egen feil som beregner for liten tid. Han kom 2 minutter for sent, og hvis bønnen tok 5 minutter, så er det snakk om 3 minutter. Det er jo ikke mer enn man må regne med av tilfeldige trafikkforsinkelser.

Passasjeren bør skylde på seg selv.

Forsvaret ditt av muslimer går over alle grenser enkelte ganger :-)

Tror du hadde overbevist flere om du var litt mer "moderat". Dine gode poenger og intensjoner forsvinner og blir latterliggjort fordi det blir et så ekstremt forsvar.

Tror mange blir mer negative til muslimer enn hva de var i utgangspunktet av disse diskusjonene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen viser du bare at du ikke lar to voksne snakke sammen selv, selv om det virker som om denne professoren muligvis har bruk for støttekontakt.

Hva kommer det av at du tar det for gitt at denne taxi-sjåføren snakker sant, og at professoren lyver?

I tillegg til å insinuere at denne professoren mangler et eller annet vesentlig - siden du mener han trenger en støttekontakt?

I andre debatter tar du jo en professortittel som en eller annen form for "sannhetstittel" når du finner en professor som støtter dine egne meninger....

Og hadde noen insinuert at du trengte "støttekontakt" ut i fra dine innlegg her (hvilket jo ikke er spesielt forunderlig om noen har gjort/gjør), så ville du vært den første til å syte og klage om personangrep etc....

Du er en stakkarslig person du Sør.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsvaret ditt av muslimer går over alle grenser enkelte ganger :-)

Tror du hadde overbevist flere om du var litt mer "moderat". Dine gode poenger og intensjoner forsvinner og blir latterliggjort fordi det blir et så ekstremt forsvar.

Tror mange blir mer negative til muslimer enn hva de var i utgangspunktet av disse diskusjonene..

''Forsvaret ditt av muslimer går over alle grenser enkelte ganger :-)

Tror du hadde overbevist flere om du var litt mer "moderat". Dine gode poenger og intensjoner forsvinner og blir latterliggjort fordi det blir et så ekstremt forsvar.

Tror mange blir mer negative til muslimer enn hva de var i utgangspunktet av disse diskusjonene.. – black wealch''

Dette hadde aldri vært en sak og hadde aldri havnet i media dersom sjåføren ikke hadde vært muslim (men hadde "gått på toalettet" eller lignende forsinkelse).

Hele historien er oppkonstruert, særlig når sjåføren sier han fortalte passaseren først, og passasjeren kun hadde 3 minutter.

Jeg er ateist. Jeg tror overhodet ikke på guden som jøder/kristne/muslimer deler, men når man lager førstesideoppslag for hver lille ting som minoriteter gjør, så er det klart at enhver bør påpeke at dette ikke er rettferdig.

Det er null forskjell mellom dette, og de som gjør/gjorde akkurat det samme mot jøder/romfolk (det er ofte samme gruppe).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayIynn

''Forsvaret ditt av muslimer går over alle grenser enkelte ganger :-)

Tror du hadde overbevist flere om du var litt mer "moderat". Dine gode poenger og intensjoner forsvinner og blir latterliggjort fordi det blir et så ekstremt forsvar.

Tror mange blir mer negative til muslimer enn hva de var i utgangspunktet av disse diskusjonene.. – black wealch''

Dette hadde aldri vært en sak og hadde aldri havnet i media dersom sjåføren ikke hadde vært muslim (men hadde "gått på toalettet" eller lignende forsinkelse).

Hele historien er oppkonstruert, særlig når sjåføren sier han fortalte passaseren først, og passasjeren kun hadde 3 minutter.

Jeg er ateist. Jeg tror overhodet ikke på guden som jøder/kristne/muslimer deler, men når man lager førstesideoppslag for hver lille ting som minoriteter gjør, så er det klart at enhver bør påpeke at dette ikke er rettferdig.

Det er null forskjell mellom dette, og de som gjør/gjorde akkurat det samme mot jøder/romfolk (det er ofte samme gruppe).

Med vennlig hilsen

''Dette hadde aldri vært en sak og hadde aldri havnet i media dersom sjåføren ikke hadde vært muslim (men hadde "gått på toalettet" eller lignende forsinkelse).''

Nei det hadde ikke kommet på førstesiden i VG. For det kan ikke sammenlignes.

Må man på do så må man på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forsvaret ditt av muslimer går over alle grenser enkelte ganger :-)

Tror du hadde overbevist flere om du var litt mer "moderat". Dine gode poenger og intensjoner forsvinner og blir latterliggjort fordi det blir et så ekstremt forsvar.

Tror mange blir mer negative til muslimer enn hva de var i utgangspunktet av disse diskusjonene.. – black wealch''

Dette hadde aldri vært en sak og hadde aldri havnet i media dersom sjåføren ikke hadde vært muslim (men hadde "gått på toalettet" eller lignende forsinkelse).

Hele historien er oppkonstruert, særlig når sjåføren sier han fortalte passaseren først, og passasjeren kun hadde 3 minutter.

Jeg er ateist. Jeg tror overhodet ikke på guden som jøder/kristne/muslimer deler, men når man lager førstesideoppslag for hver lille ting som minoriteter gjør, så er det klart at enhver bør påpeke at dette ikke er rettferdig.

Det er null forskjell mellom dette, og de som gjør/gjorde akkurat det samme mot jøder/romfolk (det er ofte samme gruppe).

Med vennlig hilsen

Jeg ville bare påpeke at du nok oppnår det motsatte av hva du ønsker med ditt "ekstremforsvar" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare påpeke at du nok oppnår det motsatte av hva du ønsker med ditt "ekstremforsvar" :-)

''Jeg ville bare påpeke at du nok oppnår det motsatte av hva du ønsker med ditt "ekstremforsvar" :-) – black wealch''

Hei,

Jo, takk, men jeg synes ikke at å forsvare noen fra diskriminering er "ekstremforsvar". Det er ikke greit at noen blir trakassert på grunn av at de er romfolk/alenemødre/muslimer/jøder/homofile.

Hva er det som er "ekstremt" med det?

Jeg synes det er ganske ekstremt å forsvare at man skal la det skje...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ville bare påpeke at du nok oppnår det motsatte av hva du ønsker med ditt "ekstremforsvar" :-) – black wealch''

Hei,

Jo, takk, men jeg synes ikke at å forsvare noen fra diskriminering er "ekstremforsvar". Det er ikke greit at noen blir trakassert på grunn av at de er romfolk/alenemødre/muslimer/jøder/homofile.

Hva er det som er "ekstremt" med det?

Jeg synes det er ganske ekstremt å forsvare at man skal la det skje...

Med vennlig hilsen

Dette gjelder da ingen diskriminering av noen som helst - annet enn eventuelt pasientene som ikke mottar den service de kan og skal forvente - og ikke minst har behov for.

Dine forsøk på å forsvare din støtte til slike uakseptable gjerninger i en servicenæring i Norge blir bare for dumt Sør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer det av at du tar det for gitt at denne taxi-sjåføren snakker sant, og at professoren lyver?

I tillegg til å insinuere at denne professoren mangler et eller annet vesentlig - siden du mener han trenger en støttekontakt?

I andre debatter tar du jo en professortittel som en eller annen form for "sannhetstittel" når du finner en professor som støtter dine egne meninger....

Og hadde noen insinuert at du trengte "støttekontakt" ut i fra dine innlegg her (hvilket jo ikke er spesielt forunderlig om noen har gjort/gjør), så ville du vært den første til å syte og klage om personangrep etc....

Du er en stakkarslig person du Sør.....

Godt sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ville bare påpeke at du nok oppnår det motsatte av hva du ønsker med ditt "ekstremforsvar" :-) – black wealch''

Hei,

Jo, takk, men jeg synes ikke at å forsvare noen fra diskriminering er "ekstremforsvar". Det er ikke greit at noen blir trakassert på grunn av at de er romfolk/alenemødre/muslimer/jøder/homofile.

Hva er det som er "ekstremt" med det?

Jeg synes det er ganske ekstremt å forsvare at man skal la det skje...

Med vennlig hilsen

Jeg tror nok du forstår hva jeg mener ;-)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok du forstår hva jeg mener ;-)

Ha en fin dag!

''Jeg tror nok du forstår hva jeg mener ;-)

Ha en fin dag! – black wealch''

Jeg forstår utmerket godt hva du mener; jeg er bare ikke enig i at man skal la folk bli diskriminert.

En fin dag til deg også, black wealch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror nok du forstår hva jeg mener ;-)

Ha en fin dag! – black wealch''

Jeg forstår utmerket godt hva du mener; jeg er bare ikke enig i at man skal la folk bli diskriminert.

En fin dag til deg også, black wealch!

Er det de pasienter som blir diskriminert av drosjenæringen som du tenker på da Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

Er det de pasienter som blir diskriminert av drosjenæringen som du tenker på da Sør?

''Er det de pasienter som blir diskriminert av drosjenæringen som du tenker på da Sør?''

ha-ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

''Jeg tror nok du forstår hva jeg mener ;-)

Ha en fin dag! – black wealch''

Jeg forstår utmerket godt hva du mener; jeg er bare ikke enig i at man skal la folk bli diskriminert.

En fin dag til deg også, black wealch!

''Jeg forstår utmerket godt hva du mener; jeg er bare ikke enig i at man skal la folk bli diskriminert.''

Det er ingen som blir diskrinert her, bortsett fra drosjekundene da. Men det var neppe dem du var bekymret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

''Et sted for dog grensen gå. Har man jobb som drosjesjåfør mener jeg at man er forpliktet til å gjøre den jobben på skikkelig vis, dvs å kjøre passasjer fra a til å non stop.''

Du hopper glatt over dette?

''VG har vært i kontakt med sjåføren, som har en annen versjon av saken.

- Jeg gjorde min plikt som muslim overfor Allah. Mannen sa han måtte være fremme før 07.20. Jeg sa han kunne ta en annen taxi, siden jeg måtte gjøre min bønn før soloppgang og derfor før vi ankom Gardermoen. Jeg sa jeg skulle rekke det før 07.20. Det holdt for han. Vi var fremme 07.11, og bønnen tok ikke mer enn fire-fem minutter, sier taxisjåføren,''

Sjåføren fortalte passasjeren, og påpekte at vedkommende kunne ta en annen taxi.

Hvis passasjeren likevel velger å ta taxien, så er det selvsagt på egen risiko. Passasjeren var jo alt for sent ute.

Ja, passasjeren var for sent ute, og hadde helt sikkert ikke tid til å vente på en ny taxi. Og det er et faktum at han mistet flyet pga at sjåføren tok den bønnepausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

''Et sted for dog grensen gå. Har man jobb som drosjesjåfør mener jeg at man er forpliktet til å gjøre den jobben på skikkelig vis, dvs å kjøre passasjer fra a til å non stop.''

Du hopper glatt over dette?

''VG har vært i kontakt med sjåføren, som har en annen versjon av saken.

- Jeg gjorde min plikt som muslim overfor Allah. Mannen sa han måtte være fremme før 07.20. Jeg sa han kunne ta en annen taxi, siden jeg måtte gjøre min bønn før soloppgang og derfor før vi ankom Gardermoen. Jeg sa jeg skulle rekke det før 07.20. Det holdt for han. Vi var fremme 07.11, og bønnen tok ikke mer enn fire-fem minutter, sier taxisjåføren,''

Sjåføren fortalte passasjeren, og påpekte at vedkommende kunne ta en annen taxi.

Hvis passasjeren likevel velger å ta taxien, så er det selvsagt på egen risiko. Passasjeren var jo alt for sent ute.

Ja, passasjeren var for sent ute, og hadde helt sikkert ikke tid til å vente på en ny taxi. Og det er et faktum at han mistet flyet pga at sjåføren tok den bønnepausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allah meg i ræva.

Ler så jeg griner av denne,diskusjonen. Noen her,er jo helt på jordet. Men det er ett svar på alt dette. Muslimer er svin,og de burde ikke kjøre taxi,når de skal stå med ræva i været å be,til alle døgnet tider. Jeg forlanger at jeg skal komme fra A-Å uten at sjåføren stopper for å be på et jævla teppe i en veikant.

Norge er i ferd med å bli infisert av disse folka ,og deres merkelige levemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...