Gå til innhold

Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn


Gjest lauring

Anbefalte innlegg

''Det ville med andre ord vært helt uproblematisk for deg, om taxisjåføren stoppet for å be når du var passasjer og forsinket til fly? – sangsol''

Hvis taxisjåføren allerede har fortalt meg at han kommer til å gjøre det, samt tilbudt meg å ta en annen taxi, så selvsagt. Det er jo ikke forskjellig fra å fortelle meg at han må ta 5 minutter pause pga toalettbesøkt, hviletidsbestemmelser (for store biler) eller annet.

Når passasjeren likevel velger å ta denne taxien, så nytter det ikke å skylde på taxisjåføren. Selvsagt.

''Når passasjeren likevel velger å ta denne taxien, så nytter det ikke å skylde på taxisjåføren. Selvsagt.''

Dette har forøvrig passasjeren tilbakevist, så de to får krangle om den rette versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • mrxx

    38

  • Mrs D

    21

  • Nord og ned

    13

Mest aktive i denne tråden

''Når passasjeren likevel velger å ta denne taxien, så nytter det ikke å skylde på taxisjåføren. Selvsagt.''

Dette har forøvrig passasjeren tilbakevist, så de to får krangle om den rette versjonen.

''Dette har forøvrig passasjeren tilbakevist, så de to får krangle om den rette versjonen. – mrxx''

Det er jo passasjerens egen feil som beregner for liten tid. Han kom 2 minutter for sent, og hvis bønnen tok 5 minutter, så er det snakk om 3 minutter. Det er jo ikke mer enn man må regne med av tilfeldige trafikkforsinkelser.

Passasjeren bør skylde på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enig! De bør ikke gå fra jobben for å be, da får heller andre overta jobben. – anime''

Leste du det som står?

Så lenge de jobber uavhengig, og bestemmer sine egne pauser og timer, så har de selvsagt lov til å ha pause når de vil.

I den grad noen har skyld i dette så er det hvis taxisentralen har en kontrakt med Pasientreiser om at X sjåfører skal være tilgjengelig.

Dette er "markedet råder" - de velger selv når de arbeider. Som andre frie yrker.

Åja, du er muslim du er du ikke sør?

De ligger ihvertfall ditt hjerte nært

*Love is in the air*. Bra det, fortsett sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, du er muslim du er du ikke sør?

De ligger ihvertfall ditt hjerte nært

*Love is in the air*. Bra det, fortsett sånn.

''Åja, du er muslim du er du ikke sør?

De ligger ihvertfall ditt hjerte nært

*Love is in the air*. Bra det, fortsett sånn. – anime

''

Så fordi jeg kommer med fakta, så er jeg "muslim"? Mener du det kun er muslimer som gjør det?

Jeg er ateist. Jeg tror ikke på noen gud, men jeg er enig i den norske grunnloven som bestemmer at vi skal ha ytrings- og religionsfrihet i Norge.

Jeg regner med at du er motstander av den norske Grunnloven?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Åja, du er muslim du er du ikke sør?

De ligger ihvertfall ditt hjerte nært

*Love is in the air*. Bra det, fortsett sånn. – anime

''

Så fordi jeg kommer med fakta, så er jeg "muslim"? Mener du det kun er muslimer som gjør det?

Jeg er ateist. Jeg tror ikke på noen gud, men jeg er enig i den norske grunnloven som bestemmer at vi skal ha ytrings- og religionsfrihet i Norge.

Jeg regner med at du er motstander av den norske Grunnloven?

Med vennlig hilsen

''Jeg regner med at du er motstander av den norske Grunnloven?''

Har jeg ikke tenkt på, men sikkert ikke det beste som er oppfunnet. Mye bullshit i den, helt sikkert.

Det er bra du har noe/noen å kjempe for sør :-)

Er ikke sikkert de orker det selv, godt de har deg som sin talsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Enig! De bør ikke gå fra jobben for å be, da får heller andre overta jobben.

Jeg lurer litt på hva de som må be gjør når de kjører trikk, buss eller til og med fly? Ber passasjerene velge et annet alternativ? Spesielt upraktisk i luften...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva de som må be gjør når de kjører trikk, buss eller til og med fly? Ber passasjerene velge et annet alternativ? Spesielt upraktisk i luften...:-)

Der har du sannelig et godt poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette har forøvrig passasjeren tilbakevist, så de to får krangle om den rette versjonen. – mrxx''

Det er jo passasjerens egen feil som beregner for liten tid. Han kom 2 minutter for sent, og hvis bønnen tok 5 minutter, så er det snakk om 3 minutter. Det er jo ikke mer enn man må regne med av tilfeldige trafikkforsinkelser.

Passasjeren bør skylde på seg selv.

Tror det har klikket for Sør her *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

''Det ville med andre ord vært helt uproblematisk for deg, om taxisjåføren stoppet for å be når du var passasjer og forsinket til fly? – sangsol''

Hvis taxisjåføren allerede har fortalt meg at han kommer til å gjøre det, samt tilbudt meg å ta en annen taxi, så selvsagt. Det er jo ikke forskjellig fra å fortelle meg at han må ta 5 minutter pause pga toalettbesøkt, hviletidsbestemmelser (for store biler) eller annet.

Når passasjeren likevel velger å ta denne taxien, så nytter det ikke å skylde på taxisjåføren. Selvsagt.

Selvsagt.

Når det ikke gjelder deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Ok! Flott at taxisjåføren ga passasjeren et valg iallefall :)

Hva hjelper det med slikt valg, når det å få ny taxi tar flere minutter? Og man allerede er sent ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

''Når passasjeren likevel velger å ta denne taxien, så nytter det ikke å skylde på taxisjåføren. Selvsagt.''

Dette har forøvrig passasjeren tilbakevist, så de to får krangle om den rette versjonen.

Ja, enig med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Dette har forøvrig passasjeren tilbakevist, så de to får krangle om den rette versjonen. – mrxx''

Det er jo passasjerens egen feil som beregner for liten tid. Han kom 2 minutter for sent, og hvis bønnen tok 5 minutter, så er det snakk om 3 minutter. Det er jo ikke mer enn man må regne med av tilfeldige trafikkforsinkelser.

Passasjeren bør skylde på seg selv.

Vel, da er det i tilfelle to om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lauring

Det som ikke rapporteres er jo at sjåføren sa fra til passasjeren, og tilbød passasjeren en annen taxi.

Taxisjåfører regulerer jo pauser og slikt selv, og hvis ikke taxisentralen har en kontrakt med dem, så er det "slik det er". De står fritt.

Med vennlig hilsen

''Det som ikke rapporteres er jo at sjåføren sa fra til passasjeren, og tilbød passasjeren en annen taxi.''

Det der er er en helt annet sak som ikke har noe å gjøre med pasienreiser til/fra sykehusene.

''Taxisjåfører regulerer jo pauser og slikt selv, og hvis ikke taxisentralen har en kontrakt med dem, så er det "slik det er". De står fritt.''

Er sjåfør skal selvfølgelig ikke ta en pause midt under en kjøretur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lauring

Ok! Flott at taxisjåføren ga passasjeren et valg iallefall :)

''Flott at taxisjåføren ga passasjeren et valg iallefall ''

Gjorde han nå faktisk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Flott at taxisjåføren ga passasjeren et valg iallefall ''

Gjorde han nå faktisk det?

Jeg har ikke giddet å lese artikkelen... Fikk bare forklart at passasjeren fikk et valg, og svarte ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lauring

Tror det har klikket for Sør her *LOL*

''Tror det har klikket for Sør her *LOL*''

Det klikker alltid får sør når noen våger å kritiere muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lauring

Jeg har ikke giddet å lese artikkelen... Fikk bare forklart at passasjeren fikk et valg, og svarte ut fra det.

''Jeg har ikke giddet å lese artikkelen''

Det er alltid lurt å vite hva man svarer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...