Gå til innhold

Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn


Gjest lauring

Anbefalte innlegg

Takk for at du sa det! Det er et under at ikke webbis tar tak i denne hetsen som gjentaes gang på gang mot en politiker som ønsker å bli hørt for det hun gjør og ikke for hvordan hun ser ut (forøvrig er jeg sikker på hun er et langt vakrere og bedre menneske enn det N&N er!). Det gjør meg eitrende forbanna at folk skal rakkes ned på pga sitt utseende, men aller mest gjør det meg forbanna at så mange her inne bare stilletiende sitter og ser på og nærmeste hyller N&N enda de garantert ser at han ikke eier verken sosiale antenner eller oppdragelse!

Og der var stormobberens evige disippel frempå med sitt verbale oppkast igjen, bare ei uke etter at hun lovet å kutte ut hetsingen.

Bleikfeit mer er et meget, meget, meget, mildt utrykk for en person som så til de grader bagatelliserer det kanskje verste som har skjedd i menneskehetens historie, nemlig Holocaust, og attpåtil er frekk nok til å sammenligne deres skjebne med nåtidens nazister.

Hun fikk riktignok et kvasst svar fra blant annet jødinnen Mona Levin: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4195081.ece men det er likefullt meget skremmende å tenke på en person med så dårlig vurderingsevne kanskje blir landets nye leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • mrxx

    38

  • Mrs D

    21

  • Nord og ned

    13

Mest aktive i denne tråden

Takk for at du sa det! Det er et under at ikke webbis tar tak i denne hetsen som gjentaes gang på gang mot en politiker som ønsker å bli hørt for det hun gjør og ikke for hvordan hun ser ut (forøvrig er jeg sikker på hun er et langt vakrere og bedre menneske enn det N&N er!). Det gjør meg eitrende forbanna at folk skal rakkes ned på pga sitt utseende, men aller mest gjør det meg forbanna at så mange her inne bare stilletiende sitter og ser på og nærmeste hyller N&N enda de garantert ser at han ikke eier verken sosiale antenner eller oppdragelse!

''Det er et under at ikke webbis tar tak i denne hetsen som gjentaes gang på gang''

Jeg omtalte merra ved sitt navn en gang for et års tid siden, og det er da beviselig din Guru som gjentar dette gang etter gang etter gang, og ingen andre.

Er løgn og fanteri et kriterium for medlemskap i den lille sekta deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når sjåføren sa fra først.

Man må anta at folk er voksne.

At han sa fra først, altså da passasjeren ringte etter taxi, det tror jeg ikke på. Det er den eneste formildende omstendighet i så fall. Å si ifra når han har satt seg i taxien er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, ansvaret ligger hos drosjesjåførene som ikke utfører arbeidet sitt. Religion praktiserer man på fritiden. – old lady''

Nettopp. De har selv valgt å ha fritiden sin på fredag ettermiddag, ettersom det er et fritt marked.

Det er helt sikkert lagt visse kriterier for et drosjeløyve. Tar du fritiden din fredag formiddag, så tar du ikke drosjeturer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I følge kunden tok det ti minutter. – old lady''

Jada, men vi har vel allerede fastslått at han ikke helt selv klarer å styre tiden uten hjelp, ettersom han kun gir seg noen få minutters margin, så vi kan nok se bort fra det han sier, tror du ikke?

Du er f*en meg ikke sann! Passer ikke sannheten med din forestilling, så lager du din egen sannhet. Som vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fortell meg hvordan drosjekundene blir diskriminert... – Sør''

Så fint at du viser du ikke har svar for dette.

Takk!

Blir du aldri lei den setningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt sikkert lagt visse kriterier for et drosjeløyve. Tar du fritiden din fredag formiddag, så tar du ikke drosjeturer da.

''Det er helt sikkert lagt visse kriterier for et drosjeløyve. Tar du fritiden din fredag formiddag, så tar du ikke drosjeturer da. – Mrs Doolittle''

Tror faktisk løyvehaverne fritt bestemmer dette selv, iht markedet.

Du vet jo at høyresiden sier at det ikke er behov for regulering! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er helt sikkert lagt visse kriterier for et drosjeløyve. Tar du fritiden din fredag formiddag, så tar du ikke drosjeturer da. – Mrs Doolittle''

Tror faktisk løyvehaverne fritt bestemmer dette selv, iht markedet.

Du vet jo at høyresiden sier at det ikke er behov for regulering! ;)

''Tror faktisk løyvehaverne fritt bestemmer dette selv, iht markedet.''

Jeg har en kompis som er drosjeeier, og i følge ham så stemmer ikke det du sier, nei. Et drosjeløyve er ganske striks regulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

''Det er helt sikkert lagt visse kriterier for et drosjeløyve. Tar du fritiden din fredag formiddag, så tar du ikke drosjeturer da. – Mrs Doolittle''

Tror faktisk løyvehaverne fritt bestemmer dette selv, iht markedet.

Du vet jo at høyresiden sier at det ikke er behov for regulering! ;)

Det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

''Fortell meg hvordan drosjekundene blir diskriminert... – Sør''

Så fint at du viser du ikke har svar for dette.

Takk!

Takk igjen for at du bare bekrefter hva jeg allerede har skrevet. Og at du har utrolig dårlig oppfinnsomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Men det er jo slik at drosjeløyvene vel selv bestemmer når de ønsker å kjøre - fritt market og Frp og sånn - og derfor selv kan velge dette. På lik linje med at mange kristne taxisjåfører velger ikke å kjøre på julaften.

Problemet er jo nettopp når man har et segregert arbeidsliv, slik at "alle tar fri samtidig".

Med vennlig hilsen

En drosjesjåfør velger ikke selv hvordan han skal arbeide nei, det følger temmelig strenge regler ved utdeling av løyver. Bilen(e) skal være tilgjengelige til fastsatte, gitte tider - man setter gjerne opp en skiftordning i i forhold til hvordan løyvene er organisert på sentraler. I tillegg kommer sykekjøring og andre avtaler inngått via anbud I TILLEGG til reglene som følger løyvene, som også regulerer strengt hvordan og når bilene skal være tilgjengelige.Har man vakt fredag 9-17, så er man på vakt på lik linje med f.eks. en sykepleier - sjåføren skal selvsagt ha pause i løpet av dagen, men den skal selvfølgelig ikke skje MENS man har passasjerer i bilen.

Nå diskuterer ikke jeg denne spesifikke saken og hvem som hva til hvem og når, så du trenger ikke å gjøre meg oppmerksom på dette - men jeg ville rette opp dine feilaktige påstander om sjåførene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

Men det er jo slik at drosjeløyvene vel selv bestemmer når de ønsker å kjøre - fritt market og Frp og sånn - og derfor selv kan velge dette. På lik linje med at mange kristne taxisjåfører velger ikke å kjøre på julaften.

Problemet er jo nettopp når man har et segregert arbeidsliv, slik at "alle tar fri samtidig".

Med vennlig hilsen

Nå farer du med løgn og villfarelser igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En drosjesjåfør velger ikke selv hvordan han skal arbeide nei, det følger temmelig strenge regler ved utdeling av løyver. Bilen(e) skal være tilgjengelige til fastsatte, gitte tider - man setter gjerne opp en skiftordning i i forhold til hvordan løyvene er organisert på sentraler. I tillegg kommer sykekjøring og andre avtaler inngått via anbud I TILLEGG til reglene som følger løyvene, som også regulerer strengt hvordan og når bilene skal være tilgjengelige.Har man vakt fredag 9-17, så er man på vakt på lik linje med f.eks. en sykepleier - sjåføren skal selvsagt ha pause i løpet av dagen, men den skal selvfølgelig ikke skje MENS man har passasjerer i bilen.

Nå diskuterer ikke jeg denne spesifikke saken og hvem som hva til hvem og når, så du trenger ikke å gjøre meg oppmerksom på dette - men jeg ville rette opp dine feilaktige påstander om sjåførene...

Jeg er selvsagt klar over at det foreligger avtaler med sentralene, men det er da mellom sentralene og løyvehaveren?

Hvis en løyvehaver ikke vil kjøre julaften, fredager eller 7. pinsedag etter første fullmåne i oktober, ;-) så er de da ikke forpliktet til det, utover hva de har avtalt med en sentral?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Jeg er selvsagt klar over at det foreligger avtaler med sentralene, men det er da mellom sentralene og løyvehaveren?

Hvis en løyvehaver ikke vil kjøre julaften, fredager eller 7. pinsedag etter første fullmåne i oktober, ;-) så er de da ikke forpliktet til det, utover hva de har avtalt med en sentral?

Med vennlig hilsen

Nei, det er fylkeskommunene som til enhver tid deler og ut styrer løyvene. Disse stiller også krav til hvor mange biler som skal være tilgjengelige til enhver tid. Sentralene må derfor sette opp en skiftplan for at dette skal gå opp. Det betyr selvfølgelig ikke at ALLE løyvene må gå, eller at løyvehaver selv må kjøre bilen, men dette gjelder alle steder med skiftplaner. Poenget er at den enkelte sjåfør ikke kan bestemme dette selv, som du tilsynelatende mente tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

Jeg er selvsagt klar over at det foreligger avtaler med sentralene, men det er da mellom sentralene og løyvehaveren?

Hvis en løyvehaver ikke vil kjøre julaften, fredager eller 7. pinsedag etter første fullmåne i oktober, ;-) så er de da ikke forpliktet til det, utover hva de har avtalt med en sentral?

Med vennlig hilsen

Som allerede forklart opptil flere ganger, det du sier stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er fylkeskommunene som til enhver tid deler og ut styrer løyvene. Disse stiller også krav til hvor mange biler som skal være tilgjengelige til enhver tid. Sentralene må derfor sette opp en skiftplan for at dette skal gå opp. Det betyr selvfølgelig ikke at ALLE løyvene må gå, eller at løyvehaver selv må kjøre bilen, men dette gjelder alle steder med skiftplaner. Poenget er at den enkelte sjåfør ikke kan bestemme dette selv, som du tilsynelatende mente tidligere.

Nei, jeg har aldri ment at alle sjåfører fritt bestemmer (de er jo ofte ansatt), men at individuele løyvehaverne ikke er forpliktet til å være på jobb fra fredag til 13:00 til 17:00, akkurat som individuelle løyvehavere ikke er forpliktet til å være det på en søndag kirketid.

Utover det så virker det som om det er en fragmentering av ansvar.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri ment at alle sjåfører fritt bestemmer (de er jo ofte ansatt), men at individuele løyvehaverne ikke er forpliktet til å være på jobb fra fredag til 13:00 til 17:00, akkurat som individuelle løyvehavere ikke er forpliktet til å være det på en søndag kirketid.

Utover det så virker det som om det er en fragmentering av ansvar.

Med vennlig hilsen

Er du på jobb, så er du på jobb. Vil tro at som andre steder, så er dette med pauser regulert av loven. Jeg nekter å tro det finnes noen paragraf som sier at du kan ta pause midt i en drosjetur. Enten tar du turen og kjører passasjeren fra a til b, eller så lar du andre ta turen fordi du skal ha bønnepause. Eller matpause eller whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på jobb, så er du på jobb. Vil tro at som andre steder, så er dette med pauser regulert av loven. Jeg nekter å tro det finnes noen paragraf som sier at du kan ta pause midt i en drosjetur. Enten tar du turen og kjører passasjeren fra a til b, eller så lar du andre ta turen fordi du skal ha bønnepause. Eller matpause eller whatever.

Neida, men nå skal jo sjåføren allerede ha sagt fra før turen, så da er det formodentlig greit. Man må jo tro at voksne mennesker skal få regulere slikt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror det er mange som reiser ofte som bruker små marginer. Å snu saken på hodet og gi passasjeren skylda er også sært. Hadde det ikke blitt stopp underveis hadde han nådd flyet, det var nok iskaldt beregnet. Sannheten er at sjåføren hadde en jobb han ikke forsto hvordan han skulle skjøtte. Muslim eller ikke muslim. – Mrs Doolittle''

Nei, hvis man gir seg selv 3 minutter margin på en tur på over 50 km gjennom trafikk, så må man åpenbart ta ansvaret selv.

Jeg tror ikke noen i sin villeste fantasi kunne forestille seg at en sjåfør som påtok seg en drosjetur vil legge inn pause underveis i turen.

Du kan gjerne gnåle på dine tre minutter, men de finnes kun i din fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...