Gå til innhold

Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn


Gjest lauring

Anbefalte innlegg

Det er jeg enig i.... Jeg hadde aldri orka å være her inne om jeg var muslim :/ -og jeg hadde bedt om å få slippe dersom "døvediskusjoner" hadde utarta slik muslimdiskusjonene gjør det. Det hadde bare endt med at 90 % av dolerne hadde hata døve tilslutt...

''Det er jeg enig i.... Jeg hadde aldri orka å være her inne om jeg var muslim :/ -og jeg hadde bedt om å få slippe dersom "døvediskusjoner" hadde utarta slik muslimdiskusjonene gjør det. Det hadde bare endt med at 90 % av dolerne hadde hata døve tilslutt... – togli''

Og hva hadde du gjort hvis holdningen til døve var slik som den er til muslimer, enten du var på DOL, VGD, Nettavisen, Hegnar, eller noen av de andre stedene hvor man kunne diskutere?

Hvilket forum ville du vært på da?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    79

  • mrxx

    38

  • Mrs D

    21

  • Nord og ned

    13

Mest aktive i denne tråden

''Det er jeg enig i.... Jeg hadde aldri orka å være her inne om jeg var muslim :/ -og jeg hadde bedt om å få slippe dersom "døvediskusjoner" hadde utarta slik muslimdiskusjonene gjør det. Det hadde bare endt med at 90 % av dolerne hadde hata døve tilslutt... – togli''

Og hva hadde du gjort hvis holdningen til døve var slik som den er til muslimer, enten du var på DOL, VGD, Nettavisen, Hegnar, eller noen av de andre stedene hvor man kunne diskutere?

Hvilket forum ville du vært på da?

Med vennlig hilsen

Jeg ville vært på Facebook der jeg hadde venner som tok meg for den jeg er, og der jeg slapp å bli utsatt for hets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er vel: at når man har som jobb å frakte passasjerer - tilogmed til en flyplass der det kan få store konsekvenser med forsinkelser - så er ens jobb å gjøre turen så raskt som mulig, (dog uten å råkjøre, det kan ikke kreves). Da _kan_ man ikke ta pauser underveis. Med mindre man plutselig blir syk etc. Man kan ikke ta på seg en tur og samtidig legge inn en pause. Og begrunne det med at man er pålagt det av Allah. Derfor fikk dette spalteplass - selvsagt i kombinasjon med at det er svært mange muslimske taxisjåfører. – Katt-ja''

Og likevel - ingen i tråden nevnte at sjåføren sier han fortalte om dette før turen (og passasjeren akksepterte), eller at passasjeren skulle være fremme 07:20, og sjåføren sider de var der 07:11.

Hele premisset for diskusjonen er at sjåføren er skyldig, og ingen nevnte noen annen mulighet før jeg faktisk siterte det fra artikkelen.

''Og likevel - ingen i tråden nevnte at sjåføren sier han fortalte om dette før turen (og passasjeren akksepterte), eller at passasjeren skulle være fremme 07:20, og sjåføren sider de var der 07:11.''

Igjen, dette er ikke noe argument at det ble sagt at han kom til å stoppe, fordi det er tvil om det. Enda fortsetter du å bruke dette som argument, enda du VET at det er slik. Ikke bruk argumenter for å få rett når det faktisk ikke er noe argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjør garantert ikke at de som ligger på vippen hopper over til din side i muslimdebatten.... Hadde N&N og hans disipler fått herje i fred, så hadde alle sett hvor ille det er og de hadde rista på hodet av hele greia.

''Men det gjør garantert ikke at de som ligger på vippen hopper over til din side i muslimdebatten.... Hadde N&N og hans disipler fått herje i fred, så hadde alle sett hvor ille det er og de hadde rista på hodet av hele greia. – togli

''

Nei, det er dessverre ikke slik det fungerer. Det hadde ballet på seg, og blitt enda verre. Bare se på Hegnar Online, og lignende steder.

Jeg trodde også at det var slik som du fremsetter her, men det er det bare ikke. Det blir bare verre og verre, og til slutt blir holdningene mot kvinner/jøder/muslimer/homofile faktisk stuerene.

Hvorfor fikk kvinner stemmerett? Det var ikke fordi menn kom å sa "Du - vi synes vi bør dele makten med dere." Det var fordi kvinner stod opp, gikk i tog, demonstrete, ble fengslet, osv.

Hvorfor får homofile nå gifte seg? Det er ikke fordi kirken sa "Oi! Dette virker litt urettferdig! Dere bør jo få gifte dere!".

Nei, det er fordi homofile (og de som støtter dem) har kjempet og kjempet i over 50 år mot trakassering, mot å bli ulovliggjort, mot diskriminering.

Trakassering går ikke vekk av seg selv. Dessverre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jeg enig i.... Jeg hadde aldri orka å være her inne om jeg var muslim :/ -og jeg hadde bedt om å få slippe dersom "døvediskusjoner" hadde utarta slik muslimdiskusjonene gjør det. Det hadde bare endt med at 90 % av dolerne hadde hata døve tilslutt... – togli''

Og hva hadde du gjort hvis holdningen til døve var slik som den er til muslimer, enten du var på DOL, VGD, Nettavisen, Hegnar, eller noen av de andre stedene hvor man kunne diskutere?

Hvilket forum ville du vært på da?

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke du forstår poenget mitt... Det er viktig at man står opp mot hat mot andre folkegrupper (all ære til deg for det), men når det er som å snakke til veggen, så er det best å finne ut hva som er mest formålstjenlig. Man kan velge å la haterne få diskutere i fred (de fleste av dolfolka gidder ikke å ta opp diskusjonen med dem uansett) og virke latterlige - eller man kan velge å gå inn i alle diskusjoner og forsvare muslimer til man blir blå - men uten at det fører til annet enn at folk blir så drittlei av kverulering at de rett og slett setter seg i forsvar og nærmest begynner å hate muslimer selv om de i utgangspunktet ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her svarer du at det er jeg som dro inn dette med avsien, når jeg ber deg om å holde deg til saken. Jeg har ikke snakket om nasjonal avis eller aviser i det hele tatt. – mrxx''

Nei, der spør jeg deg om du mener at en slik fillesak er verdig en førsteside i en nasjonal avis.

Du unnlater å svare.

Om det skulle inn i avisen eller ikke har jeg ikke tatt stilling til og er eller ikke tema.

Igjen, hvor har jeg dratt inn avisen som du påsto litt lenger opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men det gjør garantert ikke at de som ligger på vippen hopper over til din side i muslimdebatten.... Hadde N&N og hans disipler fått herje i fred, så hadde alle sett hvor ille det er og de hadde rista på hodet av hele greia. – togli

''

Nei, det er dessverre ikke slik det fungerer. Det hadde ballet på seg, og blitt enda verre. Bare se på Hegnar Online, og lignende steder.

Jeg trodde også at det var slik som du fremsetter her, men det er det bare ikke. Det blir bare verre og verre, og til slutt blir holdningene mot kvinner/jøder/muslimer/homofile faktisk stuerene.

Hvorfor fikk kvinner stemmerett? Det var ikke fordi menn kom å sa "Du - vi synes vi bør dele makten med dere." Det var fordi kvinner stod opp, gikk i tog, demonstrete, ble fengslet, osv.

Hvorfor får homofile nå gifte seg? Det er ikke fordi kirken sa "Oi! Dette virker litt urettferdig! Dere bør jo få gifte dere!".

Nei, det er fordi homofile (og de som støtter dem) har kjempet og kjempet i over 50 år mot trakassering, mot å bli ulovliggjort, mot diskriminering.

Trakassering går ikke vekk av seg selv. Dessverre.

Med vennlig hilsen

Enkelte ganger skjønner man at det ikke er vits i å prøve å bli forstått, så da er det bare å gi opp først som sist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært på Facebook der jeg hadde venner som tok meg for den jeg er, og der jeg slapp å bli utsatt for hets.

''Jeg ville vært på Facebook der jeg hadde venner som tok meg for den jeg er, og der jeg slapp å bli utsatt for hets. – togli

''

Så da ville ditt liv blitt "redusert", fordi andre tok over arenar hvor du kunne være.

Det er ikke alle som nøyer seg med at deres liv skal innskrenkes av andres fordommer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du forstår poenget mitt... Det er viktig at man står opp mot hat mot andre folkegrupper (all ære til deg for det), men når det er som å snakke til veggen, så er det best å finne ut hva som er mest formålstjenlig. Man kan velge å la haterne få diskutere i fred (de fleste av dolfolka gidder ikke å ta opp diskusjonen med dem uansett) og virke latterlige - eller man kan velge å gå inn i alle diskusjoner og forsvare muslimer til man blir blå - men uten at det fører til annet enn at folk blir så drittlei av kverulering at de rett og slett setter seg i forsvar og nærmest begynner å hate muslimer selv om de i utgangspunktet ikke gjør det.

''Jeg tror ikke du forstår poenget mitt... Det er viktig at man står opp mot hat mot andre folkegrupper (all ære til deg for det), men når det er som å snakke til veggen, så er det best å finne ut hva som er mest formålstjenlig. Man kan velge å la haterne få diskutere i fred (de fleste av dolfolka gidder ikke å ta opp diskusjonen med dem uansett) og virke latterlige - eller man kan velge å gå inn i alle diskusjoner og forsvare muslimer til man blir blå - men uten at det fører til annet enn at folk blir så drittlei av kverulering at de rett og slett setter seg i forsvar og nærmest begynner å hate muslimer selv om de i utgangspunktet ikke gjør det. – togli''

Jeg svarte deg akkurat på noe lignende, så enklere å ta det sammen.

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ehh, nå følger du dårlig med Sør, nå dummer du deg ut. Ikke nok med det, men jeg skriver til og med at jeg åpner for at sjåføren kan ha rett, i innlegget du nå har svart på. – mrxx''

Ja, i etterkant innrømmet du det. Du har dog ikke kommet med noen balansert versjon.

I etterkant av hva da? Nå må du følge med på hva jeg skriver og hva jeg har diskutert, klarer du ikke det så får du la være å svare til du vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og likevel - ingen i tråden nevnte at sjåføren sier han fortalte om dette før turen (og passasjeren akksepterte), eller at passasjeren skulle være fremme 07:20, og sjåføren sider de var der 07:11.''

Igjen, dette er ikke noe argument at det ble sagt at han kom til å stoppe, fordi det er tvil om det. Enda fortsetter du å bruke dette som argument, enda du VET at det er slik. Ikke bruk argumenter for å få rett når det faktisk ikke er noe argument.

''Igjen, dette er ikke noe argument at det ble sagt at han kom til å stoppe, fordi det er tvil om det. Enda fortsetter du å bruke dette som argument, enda du VET at det er slik. Ikke bruk argumenter for å få rett når det faktisk ikke er noe argument. – mrxx''

Som sagt, du/VG har kun det som ble sagt av professoren, så i så fall er ikke det jeg sier noe verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ehh, nå surrer du fælt igjen. – mrxx''

Prøv å lese igjen, da. :-)

Det er nok du som må lese hva jeg faktisk skriver og hva jeg diskuterer, nå har du mistet helt taket. Les tråden en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ville vært på Facebook der jeg hadde venner som tok meg for den jeg er, og der jeg slapp å bli utsatt for hets. – togli

''

Så da ville ditt liv blitt "redusert", fordi andre tok over arenar hvor du kunne være.

Det er ikke alle som nøyer seg med at deres liv skal innskrenkes av andres fordommer.

Med vennlig hilsen

Jeg hadde iallefall aldri i verden orka å være her inne hvis noen skulle begynne å krangle om døve hver eneste dag! Hadde de greid å diskutere uten å kverulere, så hadde saken vært en annen - men her er det kverulanter på begge sider, og det er rett og slett håpløst. Konkurranse om hvem som har rett, flispikkeri osv. Det blir bare for dumt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Igjen, dette er ikke noe argument at det ble sagt at han kom til å stoppe, fordi det er tvil om det. Enda fortsetter du å bruke dette som argument, enda du VET at det er slik. Ikke bruk argumenter for å få rett når det faktisk ikke er noe argument. – mrxx''

Som sagt, du/VG har kun det som ble sagt av professoren, så i så fall er ikke det jeg sier noe verre.

Nå må du slutte å ralle og kverulere, du vet utmerket godt hva jeg har sagt og skrevet i denne saken. Les tråden en gang til hvis du ikke har forstått hva som er skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ganger skjønner man at det ikke er vits i å prøve å bli forstått, så da er det bare å gi opp først som sist ;)

''Enkelte ganger skjønner man at det ikke er vits i å prøve å bli forstått, så da er det bare å gi opp først som sist ;) – togli''

Det der er egentlig ikke noe særlig OK svar når du fremsetter anklager, og så får et svar.

Seriøst: hvorfor tror du at homofile får gifte seg nå?

Det er ikke fordi de som trakasserer gikk "leie". Det er fordi homofile (og de som støttet dem) stod opp og krevde likeverd.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall aldri i verden orka å være her inne hvis noen skulle begynne å krangle om døve hver eneste dag! Hadde de greid å diskutere uten å kverulere, så hadde saken vært en annen - men her er det kverulanter på begge sider, og det er rett og slett håpløst. Konkurranse om hvem som har rett, flispikkeri osv. Det blir bare for dumt :/

''Re: Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn

Jeg hadde iallefall aldri i verden orka å være her inne hvis noen skulle begynne å krangle om døve hver eneste dag! Hadde de greid å diskutere uten å kverulere, så hadde saken vært en annen - men her er det kverulanter på begge sider, og det er rett og slett håpløst. Konkurranse om hvem som har rett, flispikkeri osv. Det blir bare for dumt :/ – togli

''

Nei, og det forstår jeg. Men disse trådene fortsatte i uforminsket styrke i de periodene jeg var borte fra DOL.

Og derfor er det litt "merkelig" at du skriver dette til meg, fremfor de som trakasserer kvinner/muslimer/jøder. Joda, jeg vet vi kan diskutere, men du står jo også fritt til selv å skrive innlegg slik du mener jeg burde ha skrevet dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enkelte ganger skjønner man at det ikke er vits i å prøve å bli forstått, så da er det bare å gi opp først som sist ;) – togli''

Det der er egentlig ikke noe særlig OK svar når du fremsetter anklager, og så får et svar.

Seriøst: hvorfor tror du at homofile får gifte seg nå?

Det er ikke fordi de som trakasserer gikk "leie". Det er fordi homofile (og de som støttet dem) stod opp og krevde likeverd.

Med vennlig hilsen

Men det skjedde ikke her inne, Sør..... Det skjedde på arenaer der man fikk mediene med seg osv osv. Her inne fungerer det dessverre ikke slik, nettopp fordi man har mennesker her inne med ytterliggående synspunkter.

Ingenting hadde vært bedre enn om det du sa gikk inn hos folk, men det gjør det jo ikke fordi du ikke kan la være å kverulere(for ordens skyld: Det er flere kverulanter her enn deg). Da er det ingen med nyanserte meninger som orker å være med i debatten, og det er nettopp de som kan klare å folk til å endre synspunkt på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du slutte å ralle og kverulere, du vet utmerket godt hva jeg har sagt og skrevet i denne saken. Les tråden en gang til hvis du ikke har forstått hva som er skrevet.

''Nå må du slutte å ralle og kverulere, du vet utmerket godt hva jeg har sagt og skrevet i denne saken. Les tråden en gang til hvis du ikke har forstått hva som er skrevet. – mrxx''

Ja, det var rette r*va som feis om kverulering! Du har ikke gjort annet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skjedde ikke her inne, Sør..... Det skjedde på arenaer der man fikk mediene med seg osv osv. Her inne fungerer det dessverre ikke slik, nettopp fordi man har mennesker her inne med ytterliggående synspunkter.

Ingenting hadde vært bedre enn om det du sa gikk inn hos folk, men det gjør det jo ikke fordi du ikke kan la være å kverulere(for ordens skyld: Det er flere kverulanter her enn deg). Da er det ingen med nyanserte meninger som orker å være med i debatten, og det er nettopp de som kan klare å folk til å endre synspunkt på ting.

''Men det skjedde ikke her inne, Sør..... Det skjedde på arenaer der man fikk mediene med seg osv osv. Her inne fungerer det dessverre ikke slik, nettopp fordi man har mennesker her inne med ytterliggående synspunkter.

Ingenting hadde vært bedre enn om det du sa gikk inn hos folk, men det gjør det jo ikke fordi du ikke kan la være å kverulere(for ordens skyld: Det er flere kverulanter her enn deg). Da er det ingen med nyanserte meninger som orker å være med i debatten, og det er nettopp de som kan klare å folk til å endre synspunkt på ting. – togli''

Jo, det skjedde overalt. På arbeidsplasser, på DOL, på FB, på alle forum og arenaer. De som trakasserte homofile ble stilt til veggs, og bedt om å slutte.

Videre, å mene at man ikke skal trakassere folkegrupper er ikke et "ytterligående" synspunkt. Det bør ikke, og skal ikke, være "du er like ille som dem", for det ligger en vesensforskjell mellom å trakassere kvinner, og å si fra at trakassering av kvinner ikke er OK. (Ditto for alle andre grupper.)

Hvis man bare lar dem holde på, og ingen sier fra når ord som "bleikfeit merr" blir brukt, hva da?

Hvorfor er det ikke 100 personer som skriver mot slik ordbruk?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Re: Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn

Jeg hadde iallefall aldri i verden orka å være her inne hvis noen skulle begynne å krangle om døve hver eneste dag! Hadde de greid å diskutere uten å kverulere, så hadde saken vært en annen - men her er det kverulanter på begge sider, og det er rett og slett håpløst. Konkurranse om hvem som har rett, flispikkeri osv. Det blir bare for dumt :/ – togli

''

Nei, og det forstår jeg. Men disse trådene fortsatte i uforminsket styrke i de periodene jeg var borte fra DOL.

Og derfor er det litt "merkelig" at du skriver dette til meg, fremfor de som trakasserer kvinner/muslimer/jøder. Joda, jeg vet vi kan diskutere, men du står jo også fritt til selv å skrive innlegg slik du mener jeg burde ha skrevet dem.

Med vennlig hilsen

Hvorfor skal jeg svare dem? Hvilken hensikt har det? Dere kupper alle tråder med krangel, og man har ikke lenger en fornuftig diskusjon. Da er det like greit å droppe å skrive noe.....

Jeg skriver i tråder der jeg mener folk har noe fornuftig å fare med, for har man fornuftige ting å si, så har man også hjernen og hjertet på rett plass. Du har mye fornuftg å si, men det drukner dessverre i kveruleringen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...