nitty-gritty Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Ja, så var det meg igjen. Lillejenta er to år og tre måneder. Vi har hatt barnevakt to ganger siden hun ble født, begge gangene var det i forbindelse med besøk til mine foreldre. Jeg har feiget ut før. Nå har storebrors biologiske farmor tilbudt seg å ha begge barna i stedet for kun guttungen oppkommende helg fra fredag til lørdag. Jenta kjenner henne naturligvis også, men har ikke vært der alene før. Jeg kjenner frykten er i ferd med å ta overhånd her og jeg har mest lyst til å avlyse, men samboeren min trenger nok alenetid med meg. Jeg finner det nærmest uutholdelig om jenta er fortvilet og vil ha mamma, men mamma ikke er tilgjengelig. Man skulle tro det var snakk om tortur av barn slik jeg reagerer på tanken *himler med øynene over meg selv* Gi meg noen betryggende ord, så jeg ikke avlyser i ren panikk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Rettelse, hun er to år og NI måneder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Rettelse, hun er to år og NI måneder. Du gjør henne en stor bjørnetjeneste ved å nøle med å ha barnevakt til henne, så her må du vise deg som en god og omsorgsfull mamma som gir barnet det hun trenger for å lære å kjenne seg trygg uten at du nødvendigvis er der! Har ei venninne som er som deg... Resultatet er at hun idag har to barn i skolealder som ikke tør å være alene i bursdager og de vil heller ikke overnatte hos venner... Sånn vil du vel ikke at datra di skal bli? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jebsen Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hva er det verste som kan skje? Jenta blir litt sutrete, og får sitte på reservefarmors fang og se på barnevideo? Spør etter mamma, og blir trøstet med kos? Er litt lenger oppe og blir lest for? Får kakao og kjeks til kvelds? Hvorfor er det katastrofe, tror du det er grusomt for henne? Det er deg dette er grusomt for, for jenta blir det BRA! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstløv Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Det går sikkert helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Du gjør henne en stor bjørnetjeneste ved å nøle med å ha barnevakt til henne, så her må du vise deg som en god og omsorgsfull mamma som gir barnet det hun trenger for å lære å kjenne seg trygg uten at du nødvendigvis er der! Har ei venninne som er som deg... Resultatet er at hun idag har to barn i skolealder som ikke tør å være alene i bursdager og de vil heller ikke overnatte hos venner... Sånn vil du vel ikke at datra di skal bli? Takk! Jeg vet du har rett. Jenta er sosial og trygg, men en skikkelig mammadalt. Hun har vært hos dagmamma en del mens jeg har jobbet og hun spør om å dra dit flere ganger i uka nå. Det var liksom den absolutte benektelsen hennes når jeg sa hun skal sove over hos "farmor" som tippet meg over i dag, da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Hva er det verste som kan skje? Jenta blir litt sutrete, og får sitte på reservefarmors fang og se på barnevideo? Spør etter mamma, og blir trøstet med kos? Er litt lenger oppe og blir lest for? Får kakao og kjeks til kvelds? Hvorfor er det katastrofe, tror du det er grusomt for henne? Det er deg dette er grusomt for, for jenta blir det BRA! ''Det er deg dette er grusomt for, for jenta blir det BRA!'' Du har helt rett. Jeg får ikke denne følelsen når pappaen tar over. Jeg har vært på fem-dagers ferie mens hun var hjemme uten problemer (bare litt leit å dra). Jeg vet hun ikke tar skade. Forhåpentligvis klarer jeg nyte litt fritid også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg trodde først det var snakk om din samboers mor, og jeg var i ferd med å bare skrive "Avlys!" Dette kommer til å gå helt fint! Slapp av. Ikke jag deg opp, og ikke gjør dette til noe verre enn det er. Ungen overlever, og storebroren er jo der også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Det går sikkert helt fint. ''Det går sikkert helt fint.'' Enkelt og greit. Ja, det tviler jeg vel egentlig ikke på. Liker bare ikke tanken på at hun kanskje blir lei seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg trodde først det var snakk om din samboers mor, og jeg var i ferd med å bare skrive "Avlys!" Dette kommer til å gå helt fint! Slapp av. Ikke jag deg opp, og ikke gjør dette til noe verre enn det er. Ungen overlever, og storebroren er jo der også. ''Jeg trodde først det var snakk om din samboers mor, og jeg var i ferd med å bare skrive "Avlys!" ;)'' Haha, ja, det er godt du ville satt ned foten der ''Dette kommer til å gå helt fint! Slapp av. Ikke jag deg opp, og ikke gjør dette til noe verre enn det er. Ungen overlever, og storebroren er jo der også. :)'' Ja, det er sant. Storebror er jo med og de er veldig nære. Får sende med en haug av kosedyr... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuttelutta Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Du må jobbe med deg selv og tørre å gi henne ifra deg. Jeg har sett unger så store som 10 år, som aldri har sovet andre steder enn hjemme, og som ikke kunne være med på overnattingsturer i regi av skolen. Unger bør gradvis lære seg at de ikke alltid trenger å ha foreldrene i nærheten. Synes dette må være en bra begynnelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Så flott at storebrors farmor vil ta begge! Klart du tar i mot, ikke minst for å vise farmoren at du setter pris på tilbudet og har tillit til henne. Dette går så bra. Ikke la jentungen få noe inntrykk av at hun kan velge, hun skal til storebrors farmor, sånn er det bare. Lykke til, du skal se du klarer å kose deg, du også ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Takk! Jeg vet du har rett. Jenta er sosial og trygg, men en skikkelig mammadalt. Hun har vært hos dagmamma en del mens jeg har jobbet og hun spør om å dra dit flere ganger i uka nå. Det var liksom den absolutte benektelsen hennes når jeg sa hun skal sove over hos "farmor" som tippet meg over i dag, da... Skjønner det Jeg kan nok ha en tendens til å være sånn selv også, men har jobba mye med meg selv for å endre det.... Det viktigste stikkordet er nok "oppmuntring"! Ikke la henne få den minste fornemmelse av at du gruer deg osv, men la henne forstå at du synes hun er kjempeheldig som skal sove hos farmor og at du gleder deg til å hente henne etter at hun har sovet der om natta, for da vil du høre hva hun har å fortelle om det hun har opplevd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg trodde først det var snakk om din samboers mor, og jeg var i ferd med å bare skrive "Avlys!" Dette kommer til å gå helt fint! Slapp av. Ikke jag deg opp, og ikke gjør dette til noe verre enn det er. Ungen overlever, og storebroren er jo der også. Jøss, flere som har lagunasvigermødre altså?? Må visst begynne å følge bedre med her inne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Det kommer til å gå fint. Hvis hun blir lei seg klarer nok farmor å avlede, hun lar jo ikke ungen sitte alene i en krok og grine? Det at storebror er det kommer helt sikkert til å gjøre lillesøster trygg, jeg merket det på mine en gang de ble "borte" at lillesøster tok alt helt med ro så lenge broren var der, mens han var den som ble redd! hvis du avlyser igjen blir det verre neste gang, både for henne og deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Det kommer til å gå helt fint. Men du må selge det inn som noe som kommer til å bli kjempegøy, at hun er stor nok til å være med broren osv. Hvis du er nervøs selv, må du ta fram skuespillerevnene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jøss, flere som har lagunasvigermødre altså?? Må visst begynne å følge bedre med her inne Du må følge med i timen, vettu! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Jøss, flere som har lagunasvigermødre altså?? Må visst begynne å følge bedre med her inne ''Jøss, flere som har lagunasvigermødre altså?? Må visst begynne å følge bedre med her inne :P'' Synes i grunnen min er verre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Du må følge med i timen, vettu! Ja, jeg burde skamme meg!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 ''Jøss, flere som har lagunasvigermødre altså?? Må visst begynne å følge bedre med her inne :P'' Synes i grunnen min er verre What?? Kan liksom ikke tro det går an 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.