Gå til innhold

Øyelokkoperasjon

muselina

Anbefalte innlegg

Hei. Muligens ikke helt rett forum, men tenker at her er det kanskje noen som har erfaringer med dette:-)

Tok operasjonen for 1 uke siden og lurer på hvor mye en kan gjøre nå som jeg begynner på 2 uken. Noen som har erfaring med at de blir veldig slitne i øynene av å se på tv eller jobbe på data? Skal tilbake i jobb hvor data brukes, men kjenner at jeg nok ikke er helt klar for det.

Det ene øyelokket blir veldig rødt om jeg gjør litt i huset, men jeg har ikke lyst til å være borte fra jobb mere enn nødvendig.

Hva har dere brukt av kremer på øyelokket og har dere renset huden der som vanlig? Jeg spør sikkert dumt, men har fått veldig lite info. om slikt.

Blir å være i solen i helgen, kan jeg smøre meg med en solstikk og bruke solbriller uten å være redd for at det vil gjøre noe med arrene?

Blir veldig glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke operert rundt øyne, men syns du skal ta kontakt med lege om det er rødt og irritert ennå etter en uke. Kan det ha gått irritasjon eller betennelse i såret? En tommelfingerregel er at grohuden er best jo nærmere såret er ansiktet, så dette skal egentlig gro lett og fint. Ps. Apoteket selger en salve/ krem som reduserer arr - den har jeg brukt andre steder med godt resultat. Husker ikke hva den heter, men spør på apoteket. Den koster i underkant av 300 (som jeg husker det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt lege/sykehus for å få svar på disse spørsmålene.

Ville unngått å oppholde meg i solen med mindre lege har bekreftet at det er greit.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke operert rundt øyne, men syns du skal ta kontakt med lege om det er rødt og irritert ennå etter en uke. Kan det ha gått irritasjon eller betennelse i såret? En tommelfingerregel er at grohuden er best jo nærmere såret er ansiktet, så dette skal egentlig gro lett og fint. Ps. Apoteket selger en salve/ krem som reduserer arr - den har jeg brukt andre steder med godt resultat. Husker ikke hva den heter, men spør på apoteket. Den koster i underkant av 300 (som jeg husker det).

Tusen takk for svar, begge to. Har fått litt mere info. siden sist og nå går det veldig greit. Må regne med at øyelokkene er røde en stund fremover og kan skifte litt i farge.

Alt er visst som det skal;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rynkebertha

Tusen takk for svar, begge to. Har fått litt mere info. siden sist og nå går det veldig greit. Må regne med at øyelokkene er røde en stund fremover og kan skifte litt i farge.

Alt er visst som det skal;-)

Jeg tror jeg kommer til å operere øyelokket under øynene på grunn av rynker. Hvor mye kostet det der du gjorde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...