Gå til innhold

Oppgradering av doktoronline.no


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Dessverre ville det ha blitt en altfor omfattende jobb å både oppgradere dol slik at siden også kan fungere på nettbrett og mobil, og samtidig beholde det gamle oppsettet som mange av oss foretrekker sammenlignet med andre fora.

Det jeg liker med DOL er oppsettet, at en fort kan skanne over innleggene og sortere hvilke innlegg som er interessante og hvilke som er uinteressante, og samtidig ha oversikt over hvilke nick som produserer hvilke innlegg, det der langt fra alle nick som skriver noe interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sara Bernard

    7

  • Lillemus

    4

  • tonie

    3

  • XbellaX

    3

Det jeg liker med DOL er oppsettet, at en fort kan skanne over innleggene og sortere hvilke innlegg som er interessante og hvilke som er uinteressante, og samtidig ha oversikt over hvilke nick som produserer hvilke innlegg, det der langt fra alle nick som skriver noe interessant.

Men hvis siden fungerer godt på nettbrett finnes det sikkert en svada-app du kan laste ned som fjerner duster og sånt du ikke liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis siden fungerer godt på nettbrett finnes det sikkert en svada-app du kan laste ned som fjerner duster og sånt du ikke liker ;)

Det hjelper jo ikke stort, hvis jeg får opp alle svarene som blir gitt til disse dustene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Bare dere beholder den vertikale inndelingen, så....''

Dessverre mister vi den muligheten.

Å nei!! Det er den vertikale inndelingen som er det geniale med dette forumet :(

Det er så mye mer oversiktelig enn andre løsninger *furter allerede*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo ikke stort, hvis jeg får opp alle svarene som blir gitt til disse dustene ;-)

Det er ikke mye til svada-app hvis den ikke skjønner at den skal fjerne dem også. Jeg er fristet til å si at den er ganske tett i nøtta.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Det jeg liker med DOL er oppsettet, at en fort kan skanne over innleggene og sortere hvilke innlegg som er interessante og hvilke som er uinteressante, og samtidig ha oversikt over hvilke nick som produserer hvilke innlegg, det der langt fra alle nick som skriver noe interessant.

Vi kommer ikke til å kunne beholde nåværende oppsett, men det skal samtidig også opprettes noen funksjoner som skal gjøre det lettest mulig å få oversikt over postede innlegg. Blant annet vil vi få tilbake muligheten til å kunne velge "nye innlegg i utvalgte fora".

Vi er klar over at mange vil savne det gamle oppsettet, men har kommet frem til at dette ikke er mulig å beholde. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

Å nei!! Det er den vertikale inndelingen som er det geniale med dette forumet :(

Det er så mye mer oversiktelig enn andre løsninger *furter allerede*

''Det er så mye mer oversiktelig enn andre løsninger *furter allerede*

''

Det er forståelig. Mange av oss vil nok savne oversikteligheten vi har i dag, men det sies at folk kan venne seg til nye løsninger også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å kunne beholde nåværende oppsett, men det skal samtidig også opprettes noen funksjoner som skal gjøre det lettest mulig å få oversikt over postede innlegg. Blant annet vil vi få tilbake muligheten til å kunne velge "nye innlegg i utvalgte fora".

Vi er klar over at mange vil savne det gamle oppsettet, men har kommet frem til at dette ikke er mulig å beholde. Dessverre.

Det blir ingen mulighet for en aldri så liten "påskekurv" denne gangen?

Det blir fort kjedelig å få opp flere hundre og ørten uinteressante innlegg i en intimbarberingstråd, når en logger seg inn på siste 100 innlegg.

Alle legger jo innlegg inn på helt vilkårlige fora, og det er ingen sammenheng mellom innholdet i innleggene og hvilke fora de blir lagt ut på, så denne nye (gamle) funksjonen vil ikke fungere noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva med å legge ut link til en testversjon når den er klar, så kan evt svakheter avdekkes før lansering?

''

Foreløpig driver vi med uttesting internt i håp om å fjerne flest mulig svakheter. Muligens vil vi gjøre slik du forelår etterhvert.

''Foreløpig driver vi med uttesting internt i håp om å fjerne flest mulig svakheter. Muligens vil vi gjøre slik du forelår etterhvert'' Bra. Å anta et brukerperspektiv er ikke på langt nær så givende som å respons fra virkelige brukere, men det er vel webdesigneren dere har hyret også klar over vil jeg tro. Siden det var mye kritikk sist burde det være lurt å tenke annerledes denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Jeg ser at folk har begynt å klage alt.

Men jeg tror dette er et riktig valg. Det er mye bedre å gå over til et gjennomprøvd og velbrukt konsept, enn å fortsette med denne hjemmesnekrede applikasjonen. Ikke minst med tanke på nyrekrutering. Hvor mange aktive brukere har dere nå, i forhold til for 6-7 år siden? En tredjedel? Eller betraktelig mindre?

Med en moderne forumløsning vil dere kunne rekrutere aktive brukere fra andre forum. En del av nåværende brukere er alt på andre forum i tillegg, og vil lett kunne ta i bruk det nye designet. Og etterstreberne vil komme etter, bare dere er flinke med informasjonen. Det er kanskje dere webmastere som vil slite mest, om dere ikke kjenner andre forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahahaha :))))) (antar du er av de som husker styret for noen år siden? :P)

Jepp. Og jeg mener alvor altså, ikkeno å le av! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at jeg er på DOL er at her er det oversiktelig - innleggene er "små" og i innleggene er det ikke svære ruter med hele livshistorien til forfatterene... Det er veldig tungvindt å lese på slike forum, man må bla og bla for å lese bare en setning. Og spesielt siden de fleste kopierer omtrent hele tråden før de svarer.... Nei hjelp - håper ikke det blir slik!

Så utrolig enig i alt du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er så mye mer oversiktelig enn andre løsninger *furter allerede*

''

Det er forståelig. Mange av oss vil nok savne oversikteligheten vi har i dag, men det sies at folk kan venne seg til nye løsninger også ;-)

Det finnes vel ingen andre som har slik oppsett som DOL. Så derfor vi er meget vant til scrollingen i alle andre typer fora.

At man blir vant til noe betyr ikke at det er hva man foretrekker. Men jeg skjønner at det ikke nytter å overtale dere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjør på!

Vi kommer ikke til å kunne beholde nåværende oppsett, men det skal samtidig også opprettes noen funksjoner som skal gjøre det lettest mulig å få oversikt over postede innlegg. Blant annet vil vi få tilbake muligheten til å kunne velge "nye innlegg i utvalgte fora".

Vi er klar over at mange vil savne det gamle oppsettet, men har kommet frem til at dette ikke er mulig å beholde. Dessverre.

Synes det er bra det blir horisontalt. Det er litt irrterende slik det er nå, siden siden er tilpasset 800x600 eller 1024x768. De fleste kjører høyere oppløsning enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjør på!

Å nei!! Det er den vertikale inndelingen som er det geniale med dette forumet :(

Det er så mye mer oversiktelig enn andre løsninger *furter allerede*

Helt uenig! Er vel bare dette forumet i hele verden som fortsatt har vertikal inndeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt dere advarer i g-o-d tid slik at vi kan stålsette og psyke oss opp, vi dolere h-a-t-e-r som kjent forandringer.

Jeg tror tiden er moden for noe nytt. Sleng på en fin liten påskekurv så smelter ihvertfall jeg på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt dere advarer i g-o-d tid slik at vi kan stålsette og psyke oss opp, vi dolere h-a-t-e-r som kjent forandringer.

Jeg tror tiden er moden for noe nytt. Sleng på en fin liten påskekurv så smelter ihvertfall jeg på nytt.

Ja, en påskekurv...fylt til randen, må til :o) Det funket i alle fall sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Faktisk tror jeg vi takler slike endringer bedre idag enn vi gjorde den gangen.......?''

Det vil vise seg da...

Får leve i spenning litt til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen mulighet for en aldri så liten "påskekurv" denne gangen?

Det blir fort kjedelig å få opp flere hundre og ørten uinteressante innlegg i en intimbarberingstråd, når en logger seg inn på siste 100 innlegg.

Alle legger jo innlegg inn på helt vilkårlige fora, og det er ingen sammenheng mellom innholdet i innleggene og hvilke fora de blir lagt ut på, så denne nye (gamle) funksjonen vil ikke fungere noe særlig.

Jeg LOVER å ikke lage flere intimbarberingstråder, så der kan du nok slappe av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...