Gjest Anonym150 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hei! Vår sønn på seks uker sliter med mageproblemer, og kiropraktor betegner det som kolikk. Jeg fullammer. Han gråter ofte på kveldene, og tidlig på morgenen. Allikevel virker det som han sliter mest med at han konstant jobber med magen. Omtrent hele døgnet presser han og trykker. Han "vrinsker" og lager presselyder uten at det kommer avføring. Han sliter med å sovne på magen, og roer seg mest hos oss eller liggende på magen. Når han sover, sover han urolig, og presser ofte. spesielt om natten. Han våkner da ofte, og har perioder med pressing/trykking. På dagen sover han maks en time på ryggen, med mindre han trilles i vognen. Når han sover på magen, kan han sove i flere timer. Vi lar han kun sove på magen en sjelden gang på dagen når vi følger med, aldri på natten. Vi har forsøkt kiropraktor, minifom, fenikkelte og ammete uten hell. Sukkervann lindrer noen ganger når han skriker. Vi fikk et råd på helsestasjonen om å stimulere endetarmsåpningen med et termometer. Når vi har gjort det, bæsjer han masse, og spruten står faktisk 2 meter! Det virker som det er et enormt trykk i magen! Dette hjelper, og han roer seg etterpå, men det tar ikke så lang tid før han er igang med å presse igjen. Vi har kun forsøkt dette ved få annledninger, og ikke etter at jeg leste at dette kan skade tarmen. Han har vanligvis avføring ca. 5 ganger i uken, men det kommer lite avføring hver gang. spm 1; Er det ok å la han sove på magen på dagen når vi følger med? spm 2; Er det farlig å stimulere endetarmen med termometer for å få han til å bæsje? Kan jeg ha skadet han på noen måte? spm 3; Hva kan være årsaken til at han ikke klarer å bæsje ordentlig på egenhånd? spm 4; Han misliker smaken på fenikkelte (Vi følger oppskriften på ammehjelpens sider), er det ok å tilsette en teskje sukker per 1 dl. te? spm 5; Iflg kiropraktor kan det være at han har umoden tarm, og at dette er årsaken til hans kolikk. Finnes det behandling mot dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg ville prøvd akupunktur. Vi hadde stor suksess med det da jentungen vår hadde kollik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anime Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hva med å prøve fotsoneterapi? Det hjalp oss 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.