Gå til innhold

Mobil eller ikke - 9 år

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Hos oss hadde antakelig løsningen blitt disposisjonsrett til en gammel mobil fram til 10-årsdagen, og en egen fra da av.

Det blir en kombinasjon av å holde fast ved "regelen" og samtidig ta hensyn til at teknologien / verden forandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

5

• EnolaGay

5

• Katt-ja

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Hei Tonie,

Slå av mobildata på telefonen, så virker YouTube etc. kun over wifi.

Med vennlig hilsen

Ikke hvis man har en geskjeftig unge som "kan selv"....

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overrasket over valget

''Jeg vet at det vil bli voldsomt baluba hos nr 2 dersom lillesøstera får mobil ett år før henne''

Skjønner ikke at du fortsetter å slenge dritt om nr 2 i de fleste sammenhenger fortsatt, jfr. tråden om bilkjøring til hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo ikke alltid å holde på sånne grenser - hvis din eldste hadde vært eldre, hadde h*n sikkert ikke fått mobil før 13-årsdagen f.eks. Med mine var det vel sånn, 12 på eldste og 10 på yngste kanskje (husker ikke nøyaktig). Utbredelsen av mobiler har joe endret seg en smule ;-)

Nå fikk jeg flashback til pre-Facebooktiden: Min eldste skulle få mobil til 13-årsdagen, men måtte få presangen allerede da sommerferien startet (hun har bursdag akkurat når den slutter) for å unngå å miste kontakten med de gamle klassevenninnene, siden klassene ble totalt splittet opp når de begynte på ungdomsskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Jeg vet at det vil bli voldsomt baluba hos nr 2 dersom lillesøstera får mobil ett år før henne''

Skjønner ikke at du fortsetter å slenge dritt om nr 2 i de fleste sammenhenger fortsatt, jfr. tråden om bilkjøring til hytta.

Jeg slenger ikke dritt. Forstår ikke hva du mener om bilturen til hytta og nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Etter min mening bør barn få mobil når de kan lese og skrive, det er et nyttig verktøy som jo tidligere lært og beherskes er til stor hjelp og nytte.

Jo tidligere man venner seg jo mer struktur kan man få, feks har jeg lært mine å legge inn aktiviteter med varsel på mobil, dette gjør at de ikke glemmer avtalene de har samt gir dem oversikt i hverdagen.

Fra skolestart er det å venne seg til å ha en mobil helt greit, jeg har også samme erfaring som deg, da mine gutter er lite interessert, og egentlig eldre når de begynner bruke mobilen.

Men jentene klarer det helt fint, og den betyr mye, både for å holde kontakt med meg og for å holde orden på hverdagen.

Teknologi særlig av typen Ipad har jo 3 åringer også glede av så da bør de også få mulighet syns jeg. Jeg ønsket mer slik teknologi inn i barnehagen, men ingen var enig med meg, om 10 år husker nok ingen at de var så uenig, vi kan ikke stoppe den teknologiske utvikling og heldigvis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger ikke dritt. Forstår ikke hva du mener om bilturen til hytta og nr 2.

''Jeg slenger ikke dritt. Forstår ikke hva du mener om bilturen til hytta og nr 2.''

Hvorfor velger du da å strø om deg med negative kommentarer om nr. 2? F.eks. ''Tyggis og pastiller var lurt, det må jeg huske (ogs seff også huske at storesøster må ha det i bilen opp dit i dag, eller så blir det baluba uten like...) - takk for tips.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Jeg slenger ikke dritt. Forstår ikke hva du mener om bilturen til hytta og nr 2.''

Hvorfor velger du da å strø om deg med negative kommentarer om nr. 2? F.eks. ''Tyggis og pastiller var lurt, det må jeg huske (ogs seff også huske at storesøster må ha det i bilen opp dit i dag, eller så blir det baluba uten like...) - takk for tips.''

Synes du den kommentaren var så ille? Jeg kunne imidlertid sikkert droppet den - det var jo ikke hovedpoenget i den tråden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du den kommentaren var så ille? Jeg kunne imidlertid sikkert droppet den - det var jo ikke hovedpoenget i den tråden der.

''Synes du den kommentaren var så ille? Jeg kunne imidlertid sikkert droppet den - det var jo ikke hovedpoenget i den tråden der.''

Poenget er hvor ofte du har behov for å klage over henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Skjønner ikke at du fortsetter å slenge dritt om nr 2 i de fleste sammenhenger fortsatt, jfr. tråden om bilkjøring til hytta. – overrasket over valget''

Ingen slenger dritt her bortsett fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare trolling, prust.

Jeg har aldri sett deg slenge dritt, og det er bare tull det som skrives til deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Dette er bare trolling, prust.

Jeg har aldri sett deg slenge dritt, og det er bare tull det som skrives til deg.

Med vennlig hilsen

Takk!

Det er klart en skal tenke seg om når en lufter frustrasjoner her, og jeg har blitt mye mer bevisst på hva jeg skriver og hva jeg ikke skriver - men akkurat dette synes jeg var ganske uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var tatt helt ut av sammenheng. Ikke bry deg med sånne surmugger.

*dulte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Det er klart en skal tenke seg om når en lufter frustrasjoner her, og jeg har blitt mye mer bevisst på hva jeg skriver og hva jeg ikke skriver - men akkurat dette synes jeg var ganske uskyldig.

''og jeg har blitt mye mer bevisst på hva jeg skriver og hva jeg ikke skriver - men akkurat dette synes jeg var ganske uskyldig.

''

Du minner oss hele tiden på hvor vanskelig hun er, selv om det er helt unødvendig for sammenhengen å nevne det. Du forteller oss jevnt og trutt at din familie har et sort får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''og jeg har blitt mye mer bevisst på hva jeg skriver og hva jeg ikke skriver - men akkurat dette synes jeg var ganske uskyldig.

''

Du minner oss hele tiden på hvor vanskelig hun er, selv om det er helt unødvendig for sammenhengen å nevne det. Du forteller oss jevnt og trutt at din familie har et sort får.

OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Da har du en annen tolkning enn meg. For jeg ser bare at hun tar med i betraktningen et faktum som påvirker hele familien, i avgjørelser som skal tas.

Du VELGER å tolke det som drittslenging og nedrakking. Det er mer ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

''Du minner oss hele tiden på hvor vanskelig hun er, selv om det er helt unødvendig for sammenhengen å nevne det. Du forteller oss jevnt og trutt at din familie har et sort får. – overrasket over valget''

hahaha!

Det du skriver er så tåpelig at det faktisk er morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

OK.

Jeg tenker noe av det samme enkelte ganger prust. Jeg skjønner jo at du er like glad i henne som i de andre ungene, men jeg tenker at ditt negative syn på henne har "satt seg fast" og at du har vanskelig for å snu om på det. Jeg tenker også at du er for redd for at hun skal oppfatte ting som urettferdig når det gjelder og få ting og at dette bare vil gjøre det verre på sikt.

Jeg mener heller at kjærlighet skal vises gjennom ord og handlinger (vise henne positive følelser) og at ikke alt må være millimeternøyaktig når det gjelder gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

...som Nickløs sier - jeg er også bittelitt enig.

Altså,- jeg hadde vært dritnervøs over å ha skrevet såpass mye om (vanskelige) familiesituasjoner...det er jo lett gjenkjennelig (vil jeg tro, med mindre du virkelig omskriver mye) - og fullt søkbart for hvem som helst...

Mulig jeg er paranoid, men jeg ser ikke bort fra at noen av mine nærmeste tilfeldigvis ser hvilken side jeg er inne på, hvis de kikker over skulderen min etc - og at de da er nysgjerrige og går inn etterpå og ser om de kan se noe jeg har skrevet... Derfor skriver jeg uhyre sjelden noe annet om mine enn evt. morsomme hendelser osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...