Gå til innhold

skjeleoperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest En liten gutt

Barnet mitt skal bli operert for skjeling/strabisme i neste uke.

Hn er 5 år.

Hn har dårlig syn og bruker briller med prisme i.

Er det noen andre her som har barn som nettopp har vært operert for skjeling/strabisme?

Må barnet bruke briller etterpå?

Er barnet helt kvitt skjelingen/strabismen sin etterpå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389515-skjeleoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan fortelle om min egen erfaring med strabisme.

Jeg har hatt denne øyesykdommen siden jeg var liten og ble operert for dette som 11 åring, og skal igjen opereres siden sykdommen har vendt tilbake.

Strabisme er en øyesykdom der muskelen i øyet enten er for slapp eller for stram.

Det som gjøres under operasjonen, noe som blir gjort i narkose siden det er et barn, er at muskelen enten blir slakket eller strammet opp.

Strabisme fører ofte til syns-reduksjon pga at øyet ikke er skapt til å skjele nærmest konstant.

Derfor får ofte barn prismebriller for å korrigere øynene før en operasjon.

Etter operasjonen vil barnet få en lapp på øyet i 1-2 dager.

Etter dette kan lappen tas av og barnet må følges opp av lege etter en stund.

Vanlige briller kan være et alternativ etter operasjonen, da strabisme forårsaker kronisk synsnedsettelse.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389515-skjeleoperasjon/#findComment-3456262
Del på andre sider

Jeg kan fortelle om min egen erfaring med strabisme.

Jeg har hatt denne øyesykdommen siden jeg var liten og ble operert for dette som 11 åring, og skal igjen opereres siden sykdommen har vendt tilbake.

Strabisme er en øyesykdom der muskelen i øyet enten er for slapp eller for stram.

Det som gjøres under operasjonen, noe som blir gjort i narkose siden det er et barn, er at muskelen enten blir slakket eller strammet opp.

Strabisme fører ofte til syns-reduksjon pga at øyet ikke er skapt til å skjele nærmest konstant.

Derfor får ofte barn prismebriller for å korrigere øynene før en operasjon.

Etter operasjonen vil barnet få en lapp på øyet i 1-2 dager.

Etter dette kan lappen tas av og barnet må følges opp av lege etter en stund.

Vanlige briller kan være et alternativ etter operasjonen, da strabisme forårsaker kronisk synsnedsettelse.

Lykke til:)

Ooops glemte å svare at han blir kvitt skjelingen, men den kan komme tilbake i senere alder

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389515-skjeleoperasjon/#findComment-3456263
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...