Gå til innhold

Amming og smukk


Elaysa

Anbefalte innlegg

Hei igjen...

For noen uker siden skrev jeg et innlegg om at jenta mi ville ha pupp mye oftere om kvelden enn om dagen. Jeg fikk beskjed om at jeg burde la henne bestemme, og har gjort dette.

Nå er hun fem uker, og jeg har fått henne til å bruke smukk når hun er urolig. Dette fungerer også fint på kveldene, hvor hun før maste veldig etter pupp, hun får nå mat hver tredje time om dagen, men etter halv åtte måltidet om kvelden får hun to måltider før vi tar kvelden, et halv ti og et halv tolv. Da sover hun mellom 3 og 5 timer før hun våkner og vil ha mer. Om morgenen går hun inn i den faste rytmen med tre timer mellom hvert måltid. Noen ganger sutrer hun litt før de faste tidene, men da gir jeg hun smukken og hun roer seg fort.

Jeg syns dette fungerer utmerket, og det virker som vesla er fornøyd også, men så var det rådene jeg fikk da, om å la henne bestemme....

Vil det at jeg "bestemmer" måltidene på kvelden gi meg mindre melk på sikt, slik at hun ikke vil få nok?

Dette ble vel litt rotete.....Håper noen kan betrygge meg om at jeg gjør det riktige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen forutsetning for å vite hvor mye hun trenger til enhver alder,til ethvert utviklingstrinn.Det har hun.Det er derfor det er best at hun får bestemme melkeproduksjonen din,hvis ikke vil det etterhvert bli for lite.Altså må hun nesten få bestemme selv.

Smokkbruk er en lettelse,men pass på at det ikke tar over for måltider som skulle stimulert til en naturlig melkeproduksjon.

Barn SPISER mye om kvelden,for å legge opp til natten.Slik er det bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Elaysa.

Utifra det du skriver så ammer du såpass mange ganger i døgnet at du burde klare å holde en tilfredsstillende melkeproduksjon. Følg med på vekten. Legger hun på seg for lite så ammer du oftere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...