Gå til innhold

Hjemmepåske i knallvær!

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Men her vi bor er det is overalt....

Skøytebanen skal vi benytte, det er klart... Skiløypene er harde (type tint, frosset, tint, frosset liksom), slalåmbakke har vi, og den skal vi teste ut, men det er ikke "rett borti gata", så det blir ikke hver dag....

Gater og fortau er ikke bare, de er også isete, så sykkelen må vente litt....

Tur i skogen funker bare "så der" pga nevnte is/slush/slitne skispor....

Jeg mener ikke å høres negativ og vanskelig ut, men jeg vil så gjerne ha litt "utepåske" selvom vi er hjemme! Og alt er liksom så "mellomsesong" at ingenting funker 100% ;)

Hva ville dere funnet på med en 7-åring? Bortsett fra skøytebanen og en tur for å sjekke slalåmbakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvor dere bor, men kanskje det ikke er så langt til bedre skiføre?

Vi bor på østlandet, og har i dag vært på skitur med nydelig føre. Vi gik forbi en turistforeningshytte hvor det er et skileikanlegg/akebakke og man kan kjøpe mat og drikke på hytta. Kanskje det er noe lignende i nærheten av dere.

Ellers har vi ofte gått på museer i mellomsesongen mellom vinter og sommer. Vet ikke helt om alt er åpent i påsken og om det i det hele tatt er relevant der du bor, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor dere bor, men kanskje det ikke er så langt til bedre skiføre?

Vi bor på østlandet, og har i dag vært på skitur med nydelig føre. Vi gik forbi en turistforeningshytte hvor det er et skileikanlegg/akebakke og man kan kjøpe mat og drikke på hytta. Kanskje det er noe lignende i nærheten av dere.

Ellers har vi ofte gått på museer i mellomsesongen mellom vinter og sommer. Vet ikke helt om alt er åpent i påsken og om det i det hele tatt er relevant der du bor, da...

Vi bor i flyplasskommunen ved Gardermoen, og er sånn sett veldig sentralt beliggende!

Testet skiløypene her i går, og det fristet ikke til umiddelbar gjentagelse.... Jeg hadde bare ønsket meg noe som ikke krevde allverdens kjøring eller planlegging ;) *kravstor* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i flyplasskommunen ved Gardermoen, og er sånn sett veldig sentralt beliggende!

Testet skiløypene her i går, og det fristet ikke til umiddelbar gjentagelse.... Jeg hadde bare ønsket meg noe som ikke krevde allverdens kjøring eller planlegging ;) *kravstor* ;)

Hvis dere bor i nærheten av Gardermoen kan kanskje en fottur rundt Nordbytjernet være en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bor i nærheten av Gardermoen kan kanskje en fottur rundt Nordbytjernet være en mulighet?

Ja, Nordbytjernet er definitivt aktuelt, både til gåtur og til aking (når det ikke er så sinnsykt isete....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på skirenn i Maura/Nordåsen forrige helg, da var det kjempefine forhold, og jeg ser på Skiforeningens sider at de melder om fine forhold i oppkjørte løyper, så det virker jo ikke som det trengs all verdens med kjøring for å kunne gå på ski?

Da vi bodde på de kanter for mer enn ti år siden, var det badeland i et av hotellene ved Gardermoen, men det er kanskje stengt nå?

Flysamlingen på Gardermoen?

Fetsund lenser? Jeg mener jeg leste at våtmarksenteret har åpent i påsken med aktiviteter for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...