Gå til innhold

Mor til en gutt på 7 år som har tatt EEG

Gjest Kan han ha det?

Anbefalte innlegg

Gjest Kan han ha det?

Kan barn ha epilepsi uten at det viser på EEG?

Min gutt har tatt EEG på grunn av at han har rykkninger og av og til blir fjern.

På EEG som han tok viste det ikke noe.

Han har tatt når han er våken og når han sover.

Hvordan kan doktoren finne ut om han har epilepsi når det ikke viser på EEG?

Håper på gode svar av andre her med slike barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde han rykninger under EEG, da? Det er mange av oss som har tatt 3-døgns EEG på SSE som ikke har fått anfall akkurat under EEG, og det vises ikke alltid like sterkt heller, det kommer vel litt an på anfallene, tror jeg. (Jeg fikk ikke anfall der før under det tredje oppholdet mitt på telemetri/EEG, men jeg har heldigvis fått det de to siste gangene) Får dere ikke ny innleggelse på SSE for å finne ut av det? Masse lykke til til gutten din, håper virkelig de finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han rykninger under EEG, da? Det er mange av oss som har tatt 3-døgns EEG på SSE som ikke har fått anfall akkurat under EEG, og det vises ikke alltid like sterkt heller, det kommer vel litt an på anfallene, tror jeg. (Jeg fikk ikke anfall der før under det tredje oppholdet mitt på telemetri/EEG, men jeg har heldigvis fått det de to siste gangene) Får dere ikke ny innleggelse på SSE for å finne ut av det? Masse lykke til til gutten din, håper virkelig de finner ut av det! :)

Altså, det jeg mente var at man fint kan ha epilepsi uten at anfallene vises akkurat under EEG, kanskje han trenger flere EEG-undersøkelser. Beklager om du bare ønsket svar fra folk som har barn med epilepsi altså, det har ikke jeg, men jeg har epilepsi selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan han ha det?

Altså, det jeg mente var at man fint kan ha epilepsi uten at anfallene vises akkurat under EEG, kanskje han trenger flere EEG-undersøkelser. Beklager om du bare ønsket svar fra folk som har barn med epilepsi altså, det har ikke jeg, men jeg har epilepsi selv.

Han hadde rykkninger når de tok EEG. Han har tatt EEG tre ganger før. Da hadde han også rykkninger og det viste ikke noe på EEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

I dagens aftenposten (jeg har lest papirutgaven, vet ikke om det ligger på nett) er det en kronikk om epilepsi skrevet av to nevrologer. De sier at epilepsidiagnosen ikke utelukkende kan stilles på grunnlag av EEG, 20-30 % av pasientene med epilepsi har ikke funn på EEG, skriver de. Sykdomshistorien, de pårørendes beskrivelser av anfallene mm blir i såfall det man baserer en diagnose på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...