Gå til innhold

tilbake til puppen?


Gjest Nina

Anbefalte innlegg

Min lille på 3 mnd har siden fødselen hatt problemer med å få i seg mat. Vi måtte etter 2 mnd begynne med flaske da hun la dårlig på seg. Vi har vært på legeundersøkelser og i nær kontakt med helsesøster, men ingen har funnet ut hva det kan være. Hun var tydelig sulten, men gråt og vred seg fælt både ved puppen og med flaska. Det kunne gjerne gå 20-30 min med sår gråt før hun endelig fikk lagt seg til og spiste godt. Hun har heldigvis lagt på seg litt og er blid og fornøyd utenom måltidene. Vi fikk så et tips om å ta kontakt med en kiroprator som hadde spesialisert seg på spebarn, og gjorde det. Han kjente med en gang at ryggen hennes ikke var god, og mener at dette er følgene av en veldig hard medfart under fødselen. Nervene ligger i klem og disse henger i hop med magen sier han. Allerede i dag, etter to forsiktige behandlinger har alle måltid gått mye bedre. Hun legger seg til og koser seg faktisk med flaska, herlig å se henne spise godt, så nå håper vi at vi fant årsaken og at det ordner seg. Har dere noen erfaring med noe lignende? Vil jo også veldig gjerne få henne tilbake til puppen så lenge jeg har melk nok, tror dere det er mulig etter nesten en måned med stort sett flaskemating? Håper noen kan kommentere dette da helsesøster ikke hadde noe erfaring med noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Nina. Utifra det du skriver så virker det som om du har klart å opprettholde melken og da er det jo verdt å prøve. Du skriver ingenting om du har prøvd å amme nå og hva som da skjer? Om hun avviser brystet så tilby mye kroppskontakt, ikke tving henne. Klem ut melk og la henne snuse/slikke om hun er intressert. Mange nyfødte barn ligger lenge på sykehus og mange mødre klarer å amme barna så det er absolutt håp for deg siden du har melk. Ta eventuelt kontakt med en ammepoliklinikk om det er en der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min sønn var nyfødt til ca fire uker ble han matet med flaske og ammeskjold pga såre brystknopper. Jeg var veldig spent på om han kom til å klare å die på vanlig måte igjen etterpå, men det gikk fint! Brukte et par døgn på å venne ham til puppen igjen før han fikk det skikkelig til. Ammeskjold kan jo være et "triks" i starten, føles mer som en flaskesmokk i munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...