Gå til innhold

på rett vei nhd?

Anbefalte innlegg

Har skrevet til deg tidligere og fått god veiledning av deg.

For tre uker siden fikk jeg efexor av min lege grunnet depresjon og angst, det ble også lagt til litt vival grunnet tidligere bivirkninger av ssri.

De første dagene gikk det greit, men etterhvert tårnet bivirkningene opp igjen selv om jeg brukte vival i tilegg.

Har muligens vært syk i mange år uten at det har påvirket livet mitt så mye tidligere.

Etterhvert ser jeg sammenhengen:tilbaketrekning, svingninger i humør, kan i ene øyeblikket mene det ene så etter en stund det stikk motsatte.Angsten har vel ligget på lur i åresvis uten at jeg har latt den få komme fram.

Det siste året har jeg vært fysisk syk uten at jeg vil gå inn på det her, men da kom også de psykiske problemene fram.

Jeg har bestandig gått rundt å følt meg trett, tiltaksløs,men samtidig veldig rastløs.

Har dårlig selvbilde, har aldri fullført noe her i livet som jeg har begynt på unntatt å få de kjempesupre barna mine som jeg er veldig engstelig for når det gjelder mine problemer.

Jeg hører til ved din avdeling, og nå har legen sendt rekvisisjon til psyk.poliklinikk for han tror muligens jeg har en form for bipolar lidelse.

(må legge til at jeg nesten ble manisk av efexoren på slutten, klarte ikke sove, satt ikke i ro et sekund,MYE angst)

Har lest endel om bipolar lidelse og kjenner meg igjen i mye av det som står om bipolar 2.

Jeg lurer litt på hvor lang tid det kan ta før jeg får time da jeg forstår at dette ikke kan fortsette lenger.

Dette ble et fryktelig rot, men klarer ikke å formulere det på annen måte akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39043-p%C3%A5-rett-vei-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er på rett vei.

Det skal ikke ta så lang tid før du får en vurdering.

En sikker diagnostisering er første skritt.

Bor du sør eller nord for Rinnelva?

hei nhd.

Takk for svar atter en gang:)

rinnelva,hm hvis den ligger hvor jeg tror bor jeg noen mil nord for den.

Hadde jeg vist mailadressen din kunne jeg sendt deg en mail.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39043-p%C3%A5-rett-vei-nhd/#findComment-147848
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...