Gå til innhold

Skifte nick?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Preben, Utvikler

Jeg har aldri brukt andre fora aktivt, så jeg kjenner ikke til det med gjesteinnlegg. Er det mindre søkbart når det er gjesteinnlegg? Eller hva er egentlig greia med å kalle det gjesteinnlegg?

Det er en forskjell i hvordan disse systemene håndterer kontoer, Nick osv. I denne nye forumløsningen har man blant annet muligheten til å åpne for gjesteinnlegg. Som gjør at man kan skrive innlegg uten å logge inn.

Fordi det nye systemet behandler visningsnavn (signatur) annerledes er vi avhengig av å overføre alle disse innleggene som ikke stemmer med nåværende visningsnavn til gjesteinnlegg for å sørge for at vi ivaretar anonymiteten på eksisterende innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Preben, Utvikler

    12

  • stjernestøv

    11

  • Kaiya

    5

  • Hulderen

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest prusten

Så da vil ikke stjernestøv forsvinne, og det vil ikke bare stå anonym hvis jeg skifter nick? Det vil stå Guest_stjernestøv?

''Så da vil ikke stjernestøv forsvinne, og det vil ikke bare stå anonym hvis jeg skifter nick? Det vil stå Guest_stjernestøv?

''

Ja, slik blir det visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

''Så da vil ikke stjernestøv forsvinne, og det vil ikke bare stå anonym hvis jeg skifter nick? Det vil stå Guest_stjernestøv?

''

Ja, slik blir det visst.

Like greit å forbli stjernestøv da, hm...blir stressa av dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preben, Utvikler

Jeg skrev akkurat til hildeadm om dette. Det betyr altså at de gamle innleggene som er signert "prust" vil være signert Guest_prust fremover? Altså vil ikke innleggene mine gjennom 14 år bli anonyme likevel - de vil fortsatt være koplet om mot nicket prust?

og dersom jeg ønsker et større skille mellom det som har vært og fremover, så burde jeg heller byttet til et nick som skiller seg mer fra det gamle?

Det blir verken mer eller mindre anonymt enn det er idag for eksisterende innlegg.

Det står fortsatt "prust" på tidligere innlegg du har skrevet med signatur prust, som f.eks her: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4888563

Hvis du nå beholder "prusten" som fast nick vil de "prust"-innleggene i den andre tråden bli overført som gjest_prust uten å bli knyttet til noen konto.

De innleggene du har skrevet i denne tråden som prusten vil bli knyttet til din konto med visningsnavn prusten dersom du ikke endrer ditt faste nick igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prusten

Det blir verken mer eller mindre anonymt enn det er idag for eksisterende innlegg.

Det står fortsatt "prust" på tidligere innlegg du har skrevet med signatur prust, som f.eks her: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4888563

Hvis du nå beholder "prusten" som fast nick vil de "prust"-innleggene i den andre tråden bli overført som gjest_prust uten å bli knyttet til noen konto.

De innleggene du har skrevet i denne tråden som prusten vil bli knyttet til din konto med visningsnavn prusten dersom du ikke endrer ditt faste nick igjen.

Takk for forklaring.

Jeg synes dere kunne ha slettet de gamle innleggene når dere først skulle gjøre en slik stor omlegging, slik at alle fikk en ny start, men den debatten er tatt, og de som er enige med meg, fikk ikke medhold :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for forklaring.

Jeg synes dere kunne ha slettet de gamle innleggene når dere først skulle gjøre en slik stor omlegging, slik at alle fikk en ny start, men den debatten er tatt, og de som er enige med meg, fikk ikke medhold :-(

''Jeg synes dere kunne ha slettet de gamle innleggene når dere først skulle gjøre en slik stor omlegging, slik at alle fikk en ny start,''

Enig - det burde være en slik mulighet for de som ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preben, Utvikler

Like greit å forbli stjernestøv da, hm...blir stressa av dette her.

Jeg synes du skal ta det helt med ro, jeg har hvertfall følt jeg har dette under kontroll siden onsdag :)

Det mest utfordrende for alle blir nok å venne seg til et helt nytt utseende med nye funksjoner. Men av erfaring må en bare ta tiden til hjelp! Noen av dere kjenner sikkert allerede forumløsningen fra f.eks forum.kvinneguiden.no.

Føler dette svaret også kan være aktuelt for deg, så les gjerne: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4888821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg synes du skal ta det helt med ro, jeg har hvertfall følt jeg har dette under kontroll siden onsdag :)

Det mest utfordrende for alle blir nok å venne seg til et helt nytt utseende med nye funksjoner. Men av erfaring må en bare ta tiden til hjelp! Noen av dere kjenner sikkert allerede forumløsningen fra f.eks forum.kvinneguiden.no.

Føler dette svaret også kan være aktuelt for deg, så les gjerne: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4888821

Ok, takk :)

Skal prøve å ta det med ro, blir bare veldig urolig. Håper det går bedre enn jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preben, Utvikler

Takk for forklaring.

Jeg synes dere kunne ha slettet de gamle innleggene når dere først skulle gjøre en slik stor omlegging, slik at alle fikk en ny start, men den debatten er tatt, og de som er enige med meg, fikk ikke medhold :-(

Jeg er sikker på at administratorene og moderatorene som har det redaksjonelle ansvaret her vil være imøtekommende med å hjelpe deg om du ønsker noe slettet.

Akkurat nå er nok fokuset på å sørge for at vi får alt over til det nye systemet. Etter det er gjort blir det enklere å vurdere og gjennomføre slike forespørsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sur kjerring

Ok, takk :)

Skal prøve å ta det med ro, blir bare veldig urolig. Håper det går bedre enn jeg tror.

''Skal prøve å ta det med ro, blir bare veldig urolig. Håper det går bedre enn jeg tror.''

Gjør det ikke vanligvis det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

''Skal prøve å ta det med ro, blir bare veldig urolig. Håper det går bedre enn jeg tror.''

Gjør det ikke vanligvis det?

Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemusa

:-)

Tror du det er best å gjøre slik du og jeg gjør nå, og bare endre litt på nicket? Tenker jo litt på om jeg skal ta et helt nytt nick, men det er jo litt greit å kjenne hverandre igjen bak masken fremover også... ;-)

Det er - for min del - bare for at alle de gamle innleggene mine skal få nicket anonym. :o) Kan vel alltids endre tilbake igjen etter omleggingen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Det er - for min del - bare for at alle de gamle innleggene mine skal få nicket anonym. :o) Kan vel alltids endre tilbake igjen etter omleggingen vil jeg tro.

Men det blir ikke anonymt, det vil stå Guest_Lillemus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemus

Det er - for min del - bare for at alle de gamle innleggene mine skal få nicket anonym. :o) Kan vel alltids endre tilbake igjen etter omleggingen vil jeg tro.

''Kan vel alltids endre tilbake igjen etter omleggingen vil jeg tro.''

Pass på at ingen andre rapper nicket i mellomtiden da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan vel alltids endre tilbake igjen etter omleggingen vil jeg tro.''

Pass på at ingen andre rapper nicket i mellomtiden da;)

Håh! Du, den var slem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at administratorene og moderatorene som har det redaksjonelle ansvaret her vil være imøtekommende med å hjelpe deg om du ønsker noe slettet.

Akkurat nå er nok fokuset på å sørge for at vi får alt over til det nye systemet. Etter det er gjort blir det enklere å vurdere og gjennomføre slike forespørsler.

''Jeg er sikker på at administratorene og moderatorene som har det redaksjonelle ansvaret her vil være imøtekommende med å hjelpe deg om du ønsker noe slettet.''

Det er nettopp det som er problemet, at administratorene og moderatorene her på doktoronline IKKE er villige til å slette gamle innlegg. Derfor var det svært gledelige nyheter, da vi en stund trodde at gamle innlegg kunne bli anonymisert. Hvorfor kan ikke dere gjennomføre det, på den måten som webmasterne foreslo? Fikk dolledelsen panikk da mange brukere ønsket å bytte nick for å kunne bli anonyme?

Jeg syns faktisk dere kunne gå for den versjonen (at alle innlegg med annen signatur enn den som nå er fast ville bli Anonym Bruker). Da ville Hjemmet Mortensen fortsatt kunne gasse seg i gamle innlegg, uten at vi som skrev det ble nødt til å være identifisert med det. De få som ønsket å bevare sine innlegg, kunne få gjøre det ved å ikke bytte nick.

Hva med å være litt imøtekommende?

Selve omleggingen frykter jeg ikke. En ny plattform som vil kunne brukes på iPad og iPhone er meget etterlengtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preben, Utvikler

Det er - for min del - bare for at alle de gamle innleggene mine skal få nicket anonym. :o) Kan vel alltids endre tilbake igjen etter omleggingen vil jeg tro.

Innleggene vil få samme signatur som de har idag.

Ett eksempel:

Du har det nåværende visningsnavnet Lillemus (Jeg vet ikke om du har endret nå eller ikke)

På den nye løsningen vil kontoen din da få kontonavnet Lillemus.

Ingen av disse kontodetaljene videre stemmer, det er bare funnet på for eksempelet sin skyld: I perioden 2010-2011 skrev du 100 innlegg med signaturen "Storemus" som du da hadde som din faste signatur. Igår signerte du ett innlegg med "Mellomstoremus". Du har 20 innlegg som du har signert med "Lillemus".

I eksempelet over her ville kontoen din med visningsnavn Lillemus få 20 innlegg knyttet til kontoen, disse vil da vises med navnet Lillemus på den nye løsningen. (Helt likt som det er idag)

De andre 101 innleggene som du da har skrevet blir ikke knyttet til noen konto. De 100 innleggene med visningsnavn Storemus vil på den nye løsningen bli vist som Gjest_Storemus. Det samme skjer med det ene innlegget som ble skrevet igår som vil få Gjest_Mellomstoremus. (Helt likt som det er idag, forskjellen er at det står Gjest_ foran)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemusa

Men det blir ikke anonymt, det vil stå Guest_Lillemus.

Hm. Det er noe annet enn de sa tidligere ja. Like greit å bytte tilbake da. For gjest_Lillemus er ikke akkurat det samme som at nicket endres til anonym3435...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...