Gå til innhold

Jeg hadde håpet på...


Gjest siwidi

Anbefalte innlegg

et svar fra en av helsesøstrene på spørsmålet Surr med puppen - lagt inn 19.11.01.

Har fått OK svar fra to andre, men hadde satt pris på et svar også fra "fagpersonene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære siwidi. Som du sikkert har lest så besvares ikke alle spørsmål. Det er en problemstilling som ofte trengså observers før man gir råd for å se hva som egentlig skjer. Jeg ville anbefalt at du kontakter helsesøster og snakker med henne. Du hadde også fått endel svar fra andre i forumet. Jeg kan si litt om hva som gennerellt er viktig når barnet avviser brystet.. Det viktigste er å ikke tvinge barnet ved å holde hode fast inntil brystet. Tilby brystet jevnig og støtt kun nakken. Noen reagerer ved å automatisk bøye seg bakover ved berøring på bakhodet. Er du sikker på at han er sulten? Om han går fint opp i vekt så slapp litt mere av i forhold til hvor ofte du tilbyr brystet. Om du da er redd for tilstoppede melkeganger så håndmelk eller pump litt ut når du føler spreng. Har han dårlig vektøkning så kan du prøve å gi litt ekstra morsmelk på kopp om han aksepterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære siwidi. Som du sikkert har lest så besvares ikke alle spørsmål. Det er en problemstilling som ofte trengså observers før man gir råd for å se hva som egentlig skjer. Jeg ville anbefalt at du kontakter helsesøster og snakker med henne. Du hadde også fått endel svar fra andre i forumet. Jeg kan si litt om hva som gennerellt er viktig når barnet avviser brystet.. Det viktigste er å ikke tvinge barnet ved å holde hode fast inntil brystet. Tilby brystet jevnig og støtt kun nakken. Noen reagerer ved å automatisk bøye seg bakover ved berøring på bakhodet. Er du sikker på at han er sulten? Om han går fint opp i vekt så slapp litt mere av i forhold til hvor ofte du tilbyr brystet. Om du da er redd for tilstoppede melkeganger så håndmelk eller pump litt ut når du føler spreng. Har han dårlig vektøkning så kan du prøve å gi litt ekstra morsmelk på kopp om han aksepterer det.

Tusen takk for svar. Det var akkurat et slikt tips jeg ønsket - jeg har nemlig holdt han (ikke med hodet), men med en fast hånd bak på ryggen, inntil brystet til han har tatt den. Føler at jeg "tvinger" ham og det er litt vondt. Skal på tre måneders kontroll på torsdag og kan ta det opp med helsesøster da.

Igjen - takk for hjelpen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...