Gå til innhold

Trenger råd......


bechus

Anbefalte innlegg

Heisann, har ei jente på 3 1/2 mnd som jeg har lyst å begynne å gi litt grøt til. Jeg må nevne at hun var dysmatur når hun ble født med sine 2125 gr. Helst vil jeg gi grøt så hun (eller Jeg da) får sove litt lengere om natten, da hun fortsatt spiser hver 2. eller 3. time. MEN, så har jeg hørt at det aller beste var om man fullammet til barna var 6 mnd. Stemmer dette og bør jeg heller tenke på dette enn å få sove litt ekstra om natten????

Håper på råd fra dere kloke damer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales at man venter til barnet er minst 6 mnd med å gi annet enn morsmelk.

Dessuten er det INGEN garanti for at grøt=mer søvn. De færreste barn fungerer sånn.

Når ungen er bare 3,5 mnd skal det litt til at hun trenger annet enn pupp...

Lykke til! (denne tiden går FORT):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dersom barnet legger fint på seg bør du vente til barnet er 6 mnd. med fast føde.

For, som dewey også sier, er det slett ikke sikkert at barnet sover mer av den grunn.

Nei vent du, om ikke lenge så sover hun nok lenger også bare på morsmelk.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære bechus. Det er ingen fordeler å begynne med fastføde før 6 måneder og det er heller ikke nødvendig om mor og barn trives med det. Det skal derfor gjøres utifra personlige vurderinger om man vil vente til 6 måneder. Fra ca fire måneder er tarmen moden til å fordøye annet enn morsmelk eller morsmelkserstatning. Det anbefalles derfor ikke å begynne med grøt før 4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...