Gå til innhold

11 dager gammel - og mye luft i magen


Gjest ilse

Anbefalte innlegg

Nå er vi ganske fortvilet. Sønnen vår er bare 11 dager gammel, og sliter alt med luftproblemer. Han krøker seg sammen, og gråter sårt. Så får han tidvis ut noe luft, promper ivei - og så er det på an igjen.

Jeg har ikke spist verken kål,løk eller erter. Men jeg har brukt laktulose, som vistnok kunne gi meg luftproblemer. Kan det være det som virker inn på han og, eller kan dette være begynnende kolikk? Det kan virke som om problemene er størst på kvelden.

Er det noe vi kan gjøre for å forebygge - evt. hjelpe han?

Håper virkelig noen har noen gode råd å komme med. Er helt forferdelig å se han slite slik.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

KJære ilse. Du må nesten bare prøve deg frem om det kan være laktulosen. Om det ikke er det så ta kontakt med helsesøster for å få mer personlig veiledning og vurdering av om det kan være kolikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min begynte også med kolikk smerter når han var 10 dager.Vi tok han med til en ostopat(fysioteapi) og etter 2 behandlinger var kolikken helt borte.Det er mange som bruker sukkervann mot smertene men sønnen min ble urolig av det.Det er jo kjent at barn blir hyperaktiv av sukker.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...