Gå til innhold

NHD,har du ett råd?

Anbefalte innlegg

Gjest starnight

Jeg sliter med at det nærmer seg jul. 'egentlig' så gleder jeg meg, men den lille jenta inni meg som hadde det vondt som barn gruer seg noe fryktelig, og denne følelsen skygger over den gode.. Behandleren min vet om dette, eneste rådet er at jeg må prøve å tenke nåtid, men hjernen min klarer ikke det, selv om jeg så gjerne vil.. går på veggene snart av dette. Er innesperret, vil så gjerne ut, forstå forskjellen på fortid å nåtid. Men det er så hartd, så utrolig vanskelig!Har du noe råd til hva jeg kan gjøre?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39110-nhdhar-du-ett-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

først av alt så vil jeg gi deg en god klem..

dernest.. julen _kan_ være fryktelig for mange....kanskje spes når man er syk selv er julen...noe man muligens vil la passere i stillhet.. - -Dine tanker rundt julen..dine tidligere opplevelser gjør at du har det vondt og gruer deg.. Jeg tenker.. som du selv sier- du må jobbe med å holde deg i nåtid.... kan du skape _nye_ opplevelser..nye minner..._gode_ minner?

Jeg vet det må være forferdelig smertefullt å bære på det du gjør..... Aller helst vil jeg gi deg en pille slik at du kan glemme alt som er vondt, for evig og alltid.... men det funker ikke slik...desverre..

ta en dag av gangen kjære starnight.....ikke still så innmari høye krav til deg selv om at du skal være glad og lykkelig hele tiden.. (det er det ingen som er) Du har vært i gjennom mye..og du har kommet langt.. Tillat deg selv å se _hvor_ langt du faktisk har kommet...men rett også blikket fremover. For det er fremover du skal.

gode ønsker og varme klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39110-nhdhar-du-ett-r%C3%A5d/#findComment-147899
Del på andre sider

Gjest starnight

først av alt så vil jeg gi deg en god klem..

dernest.. julen _kan_ være fryktelig for mange....kanskje spes når man er syk selv er julen...noe man muligens vil la passere i stillhet.. - -Dine tanker rundt julen..dine tidligere opplevelser gjør at du har det vondt og gruer deg.. Jeg tenker.. som du selv sier- du må jobbe med å holde deg i nåtid.... kan du skape _nye_ opplevelser..nye minner..._gode_ minner?

Jeg vet det må være forferdelig smertefullt å bære på det du gjør..... Aller helst vil jeg gi deg en pille slik at du kan glemme alt som er vondt, for evig og alltid.... men det funker ikke slik...desverre..

ta en dag av gangen kjære starnight.....ikke still så innmari høye krav til deg selv om at du skal være glad og lykkelig hele tiden.. (det er det ingen som er) Du har vært i gjennom mye..og du har kommet langt.. Tillat deg selv å se _hvor_ langt du faktisk har kommet...men rett også blikket fremover. For det er fremover du skal.

gode ønsker og varme klemmer

Tusen takk for svaret ditt.. Kanskje du har rett, eller jeg vet du har rett i at jeg må 'skape' nye_og_gode minner over jula.. men det er vanskelig... familien vet jo at jeg er syk, og det er mangen som er der for meg. Alikavel er det vanskelig å se og forstå... Medisinen gir meg en hodepute til å slappe av litt fra tvangstankene, men jeg vet jo at de er der for det... prøver å glemme, tenke på hvor langt jeg _egentlig_ har kommet, som du også sier! Takk vennen, svarene dine styrker:) Utrolig glad i deg! Om du vil, er det bare å sende mail på: [email protected]

Håper du go kan få en fin jul for det fortjener du!

*klemmer*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39110-nhdhar-du-ett-r%C3%A5d/#findComment-147998
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...