Gå til innhold

brystbetennelse?


magdalena

Anbefalte innlegg

Jeg ammer min snart 8 måneder gamle datter, og har ikke hatt plager med det fram til nå. Men nå har venstre brystvorte blitt så sår! På selve brystvorten er det en hevelse og hvit, død hud, som jeg har plukket bort. Under denne huden lå det litt puss. Er dette brystbetennelse? Hva kommer det i tilfelle av? Eller kan det være at hun har sugd skjevt på brystet, slik at den har blitt sår? Hva skal jeg gjøre? Er det best å la venstre bryst hvile og bare amme fra høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære magdalena. Om man ikke har hatt problemer med sårhet tidligere så er ofte årsaken en soppinfeksjon(Candida) som man er blitt smittete med fra barnets munn. Om du også har fått sår så kan man da samtidig få en bakteriell infeksjon. ta kontakt med din lege for bakterie undersøkelse som kan gjøres ved å ta en vatt pinne borti såret og sende dette til dyrking.Det er ikke vanlig at et barn begynner å suge skjeivt på brystet etter lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...