mammanito Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Er dette obligatorisk? De pleier å ha den i arbeidstiden nemlig, upraktisk pga vi må kjøre et stykke til barnehagen, og ikke bare bare å få fri heller Og noe annet, fikk en innkalling her, og nå fikk vi det i en konvolutt, vanligvis har de bare skrevet det på tavla, så kan foreldrene velge dato og klokkeslett som passer best, nå er det en innkalling med ca. en ukes varsel, der står det et klokkeslett, ikke noe spørsmål om det passer... og det står dessuten at de ønsker sterkt at begge foreldrene skal være med, og dessuten blir lederen der med i tillegg til hun som har ansvar for barnet i barnehagen (ped.leder). Syns dette høres ut som en ekstraordinær innkalling? Kan det være noe som har skjedd? Jeg vet de pleier å ha to foreldresamtaler i året, om dette er den de har på vårparten, eller om det er en "ekstraordinær" en pga noe de er bekymret for? Ble litt bekymret selv jeg nå, hva kan det være liksom... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Hei! Du må ringe og spørre for å få vite hva det er. Og kan hende syns de det er rart hvis dere viser liten interesse for å møte for slike samtaler er jo viktige. Barn kan både streve og være langt fremme på områder, og det er jo hyggelig og greit for oss som foreldre å vite om. Vi gikk alltid en av oss, men vi møtte alltid og ble aldri innkalt ved brev, men ved å sette oss opp på tavlen. Jeg tror det er obligatorisk, det virker mest fornuftig. Alle kan gå på foreldresamtaler i arbeidstiden, man må evt bare bytte tid hvis det absolutt ikke passer en dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Man gjør helt klart det man kan for å få til å stille på foreldresamtaler. Kanskje de har endret praksis for innkalling? Eller vet du sikkert at dette gjelder bare deres barn og at de andre foreldrene ikke har fått en slik innkalling? Dersom det skulle være noe annet enn den vanlige foreldresamtalen på våren vil det ikke styrke deres sak dersom dere uteblir fra denne i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Vi har så klart tenkt å komme da, syns bare det var rart at det kom innkallelse i brev og ikke noe valg av tidspunkt slik som det pleier... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Hei! Okey, trodde dere hadde kunnet velge i tider, så jeg misforstod. Tror man greit kan be om en tid som passer for seg, det gjorde vi, og vi fikk alltid en forholdsvis grei tid. Beste hadde vært kveld, men de tar det i arbeidstiden. På skolen har vi imidlertid opplevd å få kveldstimer/konferansetimer, kanskje fordi den er privat. Men veldig greit når man jobber og studerer i vertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hos oss var det alltid i barnehagetiden. Enten veldig tidlig på dagen eller helt på slutten av dagen. Som oftest hang det liste med tilgjengelige tider ca. 14 dager før, så skrev vi oss på den som passet. Dette var en liten barnehage med ca. 30 barn. Kan tenke meg at det i større barnehager er vanligere å tildele en tid. De aller fleste klarer å få til den tiden, de som ikke klarer det ringer og avtaler noe annet. Vil tro at dere hadde fått varsel ved henting/ bringing dersom det var noe ekstraordinært som skal taes opp. Ta en tlf. eller snakk med personalet når du leverer/ henter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Vi har aldri gått på foreldresamtaler begge to...og heller aldri fått innkalling pr brev. De henger opp lister også må vi velge et tidspunkt. Jeg ville ringt å spurt hva dette var før dere begge ordner dere fri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei! Okey, trodde dere hadde kunnet velge i tider, så jeg misforstod. Tror man greit kan be om en tid som passer for seg, det gjorde vi, og vi fikk alltid en forholdsvis grei tid. Beste hadde vært kveld, men de tar det i arbeidstiden. På skolen har vi imidlertid opplevd å få kveldstimer/konferansetimer, kanskje fordi den er privat. Men veldig greit når man jobber og studerer i vertfall. Neida, ofentlige skoler har også foreldresamtaler på ettermiddag/kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Neida, ofentlige skoler har også foreldresamtaler på ettermiddag/kveld. Hei! ja jeg tenkte nok det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.