mammanito Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det begynner å bli mildere i lufta, men av erfaring vet jeg at snøen kan titte fram langt ut i mai... er det på tide å ta vekk ullklær og vinterdresser fra barnehage, eller bør jeg ha de der til mai i alle fall? Og bør jeg sende med en tynnere dress nå? Hva kler dere på barna under "tynndressen", jenta mi har atopisk eksem, så det ville vært fint å sluppet ull nå... er bomullsgenser og bomullsstrømpebukse nok? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det begynner å bli mildere i lufta, men av erfaring vet jeg at snøen kan titte fram langt ut i mai... er det på tide å ta vekk ullklær og vinterdresser fra barnehage, eller bør jeg ha de der til mai i alle fall? Og bør jeg sende med en tynnere dress nå? Hva kler dere på barna under "tynndressen", jenta mi har atopisk eksem, så det ville vært fint å sluppet ull nå... er bomullsgenser og bomullsstrømpebukse nok? Det må du jo nesten se an i forhold til vær og temperatur. Her er det såvidt over 0 foreløbig og kun strømpebukse og bomullsgrenser under tynndress hadde nok ført til at ungene var blåfrosne etter et par minutter. De tykkeste dressene er det vel ikke mange som bruker lenger (jeg har ikke barnehagebarn), men litt tynnere dress med ull under ser jeg at mange bruker (har mye barnehageunger på jobben). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Det må du jo nesten se an i forhold til vær og temperatur. Her er det såvidt over 0 foreløbig og kun strømpebukse og bomullsgrenser under tynndress hadde nok ført til at ungene var blåfrosne etter et par minutter. De tykkeste dressene er det vel ikke mange som bruker lenger (jeg har ikke barnehagebarn), men litt tynnere dress med ull under ser jeg at mange bruker (har mye barnehageunger på jobben). Har en ull-heldress som jeg kan ha under tynndressen, det går nok bra... og bomull under der som er mildere mot huda? Hmmmmmmmm...... Her er mildere enn 0 ja, +4 til +16 varierer det med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Hva kler dere på barna under "tynndressen", jenta mi har atopisk eksem, så det ville vært fint å sluppet ull nå... er bomullsgenser og bomullsstrømpebukse nok? Ull er jo mye bedre å ha under enn bomull, om datteren tåler det. Når bomull blir kaldt, blir det iskaldt, ull holder på varmen selv når det er vått. Tynn ull er ikke særlig varmere enn tynn bomull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det begynner å bli mildere i lufta, men av erfaring vet jeg at snøen kan titte fram langt ut i mai... er det på tide å ta vekk ullklær og vinterdresser fra barnehage, eller bør jeg ha de der til mai i alle fall? Og bør jeg sende med en tynnere dress nå? Hva kler dere på barna under "tynndressen", jenta mi har atopisk eksem, så det ville vært fint å sluppet ull nå... er bomullsgenser og bomullsstrømpebukse nok? Det er for tidlig å legge bort vinterklærne. Det kan komme svært kalde dager ennå, før våren har kommet for fullt med varme :-) Gutten her i huset, på 52, har lært at vottene og lua og ull- longsen for er gode å ha året rundt. Ikke gjem de bort! Anonymous poster hash: 63c1c...61f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det begynner å bli mildere i lufta, men av erfaring vet jeg at snøen kan titte fram langt ut i mai... er det på tide å ta vekk ullklær og vinterdresser fra barnehage, eller bør jeg ha de der til mai i alle fall? Og bør jeg sende med en tynnere dress nå? Hva kler dere på barna under "tynndressen", jenta mi har atopisk eksem, så det ville vært fint å sluppet ull nå... er bomullsgenser og bomullsstrømpebukse nok? Hei! Ja det er nok med bomull under dressen nå, man kan ofte ha en tynnere dress nå også. Jeg ville valgt silke fremfor ull, hvis mitt barn hadde eksem. Jeg kjøpte silkebody til mine på Helios, eller silke ullblandinger, klør ikke. :-) Vi har byttet ut tunge vinterklær med tynnere jakker, tar bare genser under, og skjerf og lue og hansker trenger man nok en stund til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annlovindaen Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 , eller silke ullblandinger, klør ikke. :-) Min sønn klødde faktisk av det også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Min sønn klødde faktisk av det også... Hei! Oi? Jeg er selv supersensitiv klør av alt, men silke går greit. Ja ja da er kanskje bambus bedre? Har også brukt bambus. Skjønner ikke at ren silke klør? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Ull er jo mye bedre å ha under enn bomull, om datteren tåler det. Når bomull blir kaldt, blir det iskaldt, ull holder på varmen selv når det er vått. Tynn ull er ikke særlig varmere enn tynn bomull. Ja, men hun er sterkt plaget med atopisk eksem... har prøvd slike med to lag som skal være bedre, men nei... men om hun har ull og fleece i mellom da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Eh, hvis hun har atopisk eksem skal hun da ikke bruke ull mot huden uansett (og minst mulig overhodet ellers). Det er ikke KLØEN som er problemet, det er ullens egenskaper som forverrer eksemet. Nettopp det at ull er varmt selvom det er vått. Ull trekker fuktighet fra huden, og det er det at huden er altfor tørr som er atopikerens problem. Sånne silke/ull-blandinger er like ille som ren ull for mine atopikere, og det handler ikke om kløe. Bomull og fleeze er tingen, høst, vinter, vår. Og skiftetøy hvis de blir våte. Eller behold tykk utedress med bomull under en liten stund til, det gjør da ikke noe? Ikke hør på alle ullfanatikere, de kjenner ikke til eksem. Barn vokser faktisk opp uten å fryse og uten å få varige men UTEN nøstebarnpysj, tro det eller ei. Har du en atopiker, ikke eksprimenter med ull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Eh, hvis hun har atopisk eksem skal hun da ikke bruke ull mot huden uansett (og minst mulig overhodet ellers). Det er ikke KLØEN som er problemet, det er ullens egenskaper som forverrer eksemet. Nettopp det at ull er varmt selvom det er vått. Ull trekker fuktighet fra huden, og det er det at huden er altfor tørr som er atopikerens problem. Sånne silke/ull-blandinger er like ille som ren ull for mine atopikere, og det handler ikke om kløe. Bomull og fleeze er tingen, høst, vinter, vår. Og skiftetøy hvis de blir våte. Eller behold tykk utedress med bomull under en liten stund til, det gjør da ikke noe? Ikke hør på alle ullfanatikere, de kjenner ikke til eksem. Barn vokser faktisk opp uten å fryse og uten å få varige men UTEN nøstebarnpysj, tro det eller ei. Har du en atopiker, ikke eksprimenter med ull. Ja, ull er ikke bra... Nå har jeg kun brukt bomull på de og huden er som ny! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.