Gå til innhold

Å la bestefar kjøre langt med barna....

MHC

Anbefalte innlegg

trollemor;o)

Bestefar er en tilsynelatende frisk og rask mann på 72 år. Fremdeles i full jobb, trener osv. Men vi merker jo at han har blitt eldre. Spesiellt etter at bestemor døde bått i høst.

Nå har han ytret ønske om å ta med seg alle våre tre barn til hytta rett etter at skolen er ferdig til sommeren. Det er en kjøretur på 8- 10 timer. Han har aldri vært involvert i trafikkuhell eller noe, men merket at jeg fikk litt klump i magen da han spurte. Han har hatt med ett eller to av barna på en annen hytte som ligger tre- fire timer unna flere ganger. Har alltid passet seg sånn at en eller to ikke har kunnet være med, noe jeg har vært glad for.

Skrekken er at han skal få et illebefinnende eller noe med alle våre tre i bilen.

Vi voksne i familien har ikke kommet så langt ennå at vi vet helt når vi kan ta ferie utenom fellesferien. (Begge har selvstendige og fleksible jobber). En tur til hytta står på programmet i løpet av sommeren, men.....

Tror han knekker fullstendig sammen hvis vi nekter han å ta med barna. Barna har selvfølgelig kjempelyst å treffe sommervenner igjen.

Et alternativ er å la han kjøre med en eller to, selv komme etter med en eller to, så returnere hjem for å jobbe en uke til mens barna er der. Men det blir mye kjøring.

Noen tips der ute i DOL- verden?Hva er forskjellen på om han har med alle barna eller noen av barna?

Jeg syns du skal la de dra, som noen sier her, du kan likegodt få et illebefinnende. 72 år er ingen alder og så lenge han er frisk så blir det feil å tenke sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Følg magefølelsen din du. Kjenner du at du innerst inne ikke vil dette, så ikke gi tillatelse til det.

Det er tullete å si at et ungt menneske like gjerne kan få et illebefinnende som en 72-åring. Vi vet alle at risikoen for illebefinnende øker med alderen.

Og ja, jeg skjønner også godt tankegangen på at det er enda verre å la alle tre barna kjøre med ham, enn bare ett, uansett hvilket. Men føler du deg ikke 100 PROSENT trygg, så lar du det være.

Anonymous poster hash: 82605...fd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes det er langt verre å la alle tre barna mine dra på flyreise alene uten meg, enn å la en eller to av dem dra (spiller ingen rolle hvem av dem det er). Barna er LIVET - det er grusomt å miste et barn, men å miste alle er vel ikke til å leve med....

Den tanken var litt fremmed for meg - men jeg har opp igjennom årene hatt litt "angst" hver gang vi foreldre var på langtur uten ungene - eller enda verre hvis vi var av gårde begge voksne med det ene barnet - og det andre var hjemme... Sånn i angst for at en av dem skulle bli igjen helt alene, eller evt at begge skulle bli foreldreløse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tanken var litt fremmed for meg - men jeg har opp igjennom årene hatt litt "angst" hver gang vi foreldre var på langtur uten ungene - eller enda verre hvis vi var av gårde begge voksne med det ene barnet - og det andre var hjemme... Sånn i angst for at en av dem skulle bli igjen helt alene, eller evt at begge skulle bli foreldreløse. 

Kjenner godt igjen de tankene der, ja ;) Det er nesten lettere nå når jeg er skilt fra barnas far, for nå vet jeg at de har igjen en av oss dersom  noe skulle skje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Det er nesten lettere nå når jeg er skilt fra barnas far, for nå vet jeg at de har igjen en av oss dersom  noe skulle skje :P

Den tanken har jeg også tenkt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...