AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Vesla på 2 år ble plutselig livredd for å skifte bleie på stellebordet på barnehagen, spente seg hver gang og hylgrinte, ville bare stå.... De på barnehagen lurte på om hun kunne ha falt hjemme? Men det var umulig, for vi hadde ikke stellebord lenger pga plassmangel... Og nå sier 2-åringen min at hun datt av stellebordet på barnehagen, og at det var NN som passa på... jeg sa det til en av de ansatte, men hun bare... nei hun har aldri falt fra stellet bordet her, vi trodde hun kanskje hadde falt av stellebordet hjemme. Jeg syns det var frekt av barnehagen å antyde noe slikt, at hun kunne ha falt av stellebordet hjemme! Jeg sa bare det ungen selv hadde sagt.. jeg vegret meg litt for å si det, syns det var litt ekkelt å anklage barnehagen for noe sånt... men den som passet på vil vel neppe innrømme det. Ingen skade har jo skjedd, hun har det helt fint... men syns det er greit at barnehagen sier fra når barn slår seg, selv om det ikke er alvorlig. Er titt og ofte jeg henter de i barnehagen og de har blåveis i panna... Jeg syns de uoppfordret kan fortelle om slike ting... Vil jo at barna mine skal passes på i barnehagen... knall og fall er ikke farlig, men greit å vite at barnehagen ikke holder ting tilbake. Bekymret mor. poster hash: 80dcf...99c Anonymous poster hash: 80dcf...99c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391780-forteller-barnehagen-alt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Det skjer mye rart i barnehager som ikke de forteller ja. Det varierer nok fra barnehage til barnehage. Jeg har også opplevd, den gang jeg hadde barn i barnehage, at de har mistenkt meg for ting som viser seg isteden å ha skjedd i barnehagen. Veldig ubehagelig når sånt skjer. Jeg er faktisk veldig glad for at jeg ikke har barn i barnehagen lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391780-forteller-barnehagen-alt/#findComment-3470964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 At de har blåveiser både her og der etter dager i bhg er jeg jammen glad for, for det betyr jo som regel at ungen leker og har det fint der Det er aldri sikkert at datteren din ramla ned fra stellebordet i bhg selv om hun sa dette hjemme. Barn kan si de utroligste ting som ikke alltid har rot i virkeligheten Som lærer i småskolen får jeg vel iallefall ukentlig høre de rareste ting om mammaer og pappaer der hjemme, men jeg tar heldigvis ikke alt for en god fisk Så vidt jeg husker hadde mine barn også perioder der de hylte og skrek, og ikke ville ligge på stellebordet. Kan være hun bare synes det er kjedelig og vil bestemme selv. "Trassalderen" next 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391780-forteller-barnehagen-alt/#findComment-3470966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Du synes det er frekt av barnehagen å antyde at hun kan ha falt fra stellebordet hjemme, men du antydet at hun hadde falt ned i barnehagen?? Og forskjellen er? Du vet at du tross alt ikke kan stole 100% på hva barn forteller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391780-forteller-barnehagen-alt/#findComment-3471001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Unger sier mye rart, det kan han skjedd noe helt annet, men ungen har merket at du gir henne oppmerksomhet når hun sier at hun falt ned fra stellebordet i barnehagen - kanskje hadde du litt ledende spørsmål i den anledning også? Jeg har selv opplevd at mine unger (da de gikk i barnehagen) har sagt ting som bare tull fra ende til annen. Når det gjelder blåveiser og kuler i hodet så var det perioder vi var sjeleglade for at de i barnehagen tross alt kjente oss ganske godt siden vi hadde to unger der gjennom flere år for det var perioder ungene hadde blåveiser, kuler i hodet og skrubbsår så ofte at vi nesten var redde vi skulle få barnevernet på nakken... Som Togli sier så er jo det bare et bevis på ungene leker og herjer og har det gøy! Unger som aldri får et blåmerke eller et skrubbsår må være pakket inn i bomull hele tiden og det er i alle fall ikke sunt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391780-forteller-barnehagen-alt/#findComment-3471004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hei! Man trenger ikke si så mye.. Holder barnet fast ved det/ gjentar det er det nok slik. Lettere for at ulykker skjer i barnehagen enn hjemm, de er jo underbemannet mer enn bemannet. Dessuten ser de det de vil... for vår del måte ppt inn før noe som helst ble sett og oppdaget. For barnehagen var alt greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391780-forteller-barnehagen-alt/#findComment-3472055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia1 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 At de har blåveiser både her og der etter dager i bhg er jeg jammen glad for, for det betyr jo som regel at ungen leker og har det fint der Det er aldri sikkert at datteren din ramla ned fra stellebordet i bhg selv om hun sa dette hjemme. Barn kan si de utroligste ting som ikke alltid har rot i virkeligheten Som lærer i småskolen får jeg vel iallefall ukentlig høre de rareste ting om mammaer og pappaer der hjemme, men jeg tar heldigvis ikke alt for en god fisk Så vidt jeg husker hadde mine barn også perioder der de hylte og skrek, og ikke ville ligge på stellebordet. Kan være hun bare synes det er kjedelig og vil bestemme selv. "Trassalderen" next Signeres 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391780-forteller-barnehagen-alt/#findComment-3472067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Vesla på 2 år ble plutselig livredd for å skifte bleie på stellebordet på barnehagen, spente seg hver gang og hylgrinte, ville bare stå.... De på barnehagen lurte på om hun kunne ha falt hjemme? Men det var umulig, for vi hadde ikke stellebord lenger pga plassmangel... Og nå sier 2-åringen min at hun datt av stellebordet på barnehagen, og at det var NN som passa på... jeg sa det til en av de ansatte, men hun bare... nei hun har aldri falt fra stellet bordet her, vi trodde hun kanskje hadde falt av stellebordet hjemme. Jeg syns det var frekt av barnehagen å antyde noe slikt, at hun kunne ha falt av stellebordet hjemme! Jeg sa bare det ungen selv hadde sagt.. jeg vegret meg litt for å si det, syns det var litt ekkelt å anklage barnehagen for noe sånt... men den som passet på vil vel neppe innrømme det. Ingen skade har jo skjedd, hun har det helt fint... men syns det er greit at barnehagen sier fra når barn slår seg, selv om det ikke er alvorlig. Er titt og ofte jeg henter de i barnehagen og de har blåveis i panna... Jeg syns de uoppfordret kan fortelle om slike ting... Vil jo at barna mine skal passes på i barnehagen... knall og fall er ikke farlig, men greit å vite at barnehagen ikke holder ting tilbake. Bekymret mor. poster hash: 80dcf...99c Anonymous poster hash: 80dcf...99c Hei. Det er iallefall vanlig hos oss at vi forteller det meste som skjer, iallefall viktige ting som å falle ned av stellebordet! Jeg er styrer i en barnehage, og har innprentet hos oss at vi forteller heller alt som skjer, selv vi ikke er stolte av (feks har vært litt for streng med en unge?), for selv om enkelte ting ikke skal skje, så KAN det skje, og det SKJER. Da mener jeg det er bedre å være ærlige, så vil foreldrene iallefall ha tillit til at vi sier ting som det er. Vi skal oppføre oss ovenfor barna slik at foreldrene kan stå "bak døra å høre" til enhver tid, og uansett, så skal vi stå inne for det vi gjør, eller legge oss langflate dersom vi går over streken. (Vi er bare mennesker vi også). Når det gjelder blåmerker, så kan det være en liten dunk i panna, så er det blåmerke. Vi har flere ganger fått forespørsler fra foreldre om store kuler i panna som har utviklet seg utover ettermiddagen/kvelden, uten at noen i barnehagen har registrert at det har skjedd noe spesielt. Det betyr ikke at vi ikke følger med!!! Hvis en unge slår seg skikkelig så innebærer det jo vanligvis gråt i en eller annen variant/styrke (unger er veldig forskjellige sånn), og trøst,evt plaster osv. Vi kjenner jo barna ganske så godt, så vi ville jo selvsagt reagert om noe var annerledes. Hvis en ikke har lagt merke til noe spesielt, så har det trolig ikke vært en stor hendelse, men kanskje barnet traff litt uheldig. Små barn plukker opp mye av det som blir sagt. Selv om du tenker at barnet ditt er liten og ikke får med seg, så har hun nok hørt samtaler om stellebordet (kanskje i bhg av NN, eller hørt om andre barn som "nesten har falt ned av stellebordet" osv), og som en annen nevnte - hun er på full vei inn i "bestemme selv-perioden"! At hun har blitt redd for å falle, trenger ikke være at hun har hatt et uhell, men kanskje blitt ustø eller redd en gang hun så hvor høyt det var osv. I tillegg så er hun begynt å bli stor, og ofte blir bleiene skiftet stående i barnehagen fra 11/2-2 års alder hvis det bare er tiss. Så hvis hun blir lagt ned kan det også være pga hun føler seg "baby" igjen. hehe... Mange ting kan spille inn! Jeg sier ikke dette for å unnskylde barnehagen. For det kan jo hende du har rett. Men trolig er det andre ting som ligger bak. Snakk med pedagogiske lederen dersom du ikke føler deg trygg og ivaretatt, så kanskje de kan bli flinkere til å ha fokus på å informere dere ordentlig hver dag. Men husk å ha takhøyde for at det er mye som skjer, og at ting kan glippe, slik at du ikke "henger" de med en gang de gjør feil i forhold til det dere har avtalt. Håper du kan få tillit til barnehagen igjen, for dere har mange år igjen! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391780-forteller-barnehagen-alt/#findComment-3475423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.