Gå til innhold

Har du erfaringer med utleie?


frosken

Anbefalte innlegg

Problemet er dørene, hvis den ene stuen blir gjort til soverom, så må de gå gjennom det ene soverommet for å komme til det neste, og det tenker jeg kun kan fungere dersom det bor en familie med små barn.

Høres nesten ut som andelen din er best egnet for en familie, men det betyr vel potensiell lavere inntekt for deg? Dersom du lander på familie er jeg forresten enig med den som sa at det er best å leie ut umøblert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    14

  • Ayia

    11

  • frosken

    8

  • mrxx

    4

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

:) ...og bordene vasker vi med kopptu ;)

Ei kopptu tørker du kopper og asjetter med, til bordene brukes ei tue. Vet ikke om det er dialektforskjeller her..

Anonymous poster hash: 9c721...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenkte på kopphandduk... Kopptu ble litt trøndersk for meg ;)

Anonymous poster hash: 9c721...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kopptu tørker du kopper og asjetter med, til bordene brukes ei tue. Vet ikke om det er dialektforskjeller her..

Anonymous poster hash: 9c721...289

 

 

 

 

Har adri hørt om hverken kopptu eller andre tuer. Ei helle vaskestaur!?

 

Til å tørke glass bruker jeg glasshåndkle og til å tørke av bordet bruker jeg kjøkkenklut. I mellom bruker jeg langkost også (antar det er det samme som vaskestaur).

 

 

 

(nå skjedde noe rart her - forsøkte først og sitere og det gikk ikke... etc. etc. Ja, ja.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har adri hørt om hverken kopptu eller andre tuer. Ei helle vaskestaur!?

 

Til å tørke glass bruker jeg glasshåndkle og til å tørke av bordet bruker jeg kjøkkenklut. I mellom bruker jeg langkost også (antar det er det samme som vaskestaur).

 

(nå skjedde noe rart her - forsøkte først og sitere og det gikk ikke... etc. etc. Ja, ja.

 

Du kjenner minst en som vil kunne bekrefte disse begrepene :) Ditt glasshåndkle er altså kopphåndduk, din langkost med sleik (= nal hehe) er en vaskestaur, og din kjøkkenklut er ei kopptu :D

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leid ut til et yngre par, aldri igjen. Etter den seansen der leier vi kun ut til single voksne (over 40 år) og det fungerer helt ypperlig. Det betaler i det minste både husleie og strømregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopplørve kalte jeg oppvaskkluten en gang i tida. 26 år i Oslo-området gjør noe med slikt. :)

Har slutta å si "vaske koppan"også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopplørve kalte jeg oppvaskkluten en gang i tida. 26 år i Oslo-området gjør noe med slikt. :)

Har slutta å si "vaske koppan"også. :)

Morsan er du nordfra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kopptu tørker du kopper og asjetter med, til bordene brukes ei tue. Vet ikke om det er dialektforskjeller her..

Anonymous poster hash: 9c721...289

Min mor sier koppetvåge til koppene og tvåge til å tørke bordene med :D He du ei tvåge ej kan låne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leid ut til et yngre par, aldri igjen. Etter den seansen der leier vi kun ut til single voksne (over 40 år) og det fungerer helt ypperlig. Det betaler i det minste både husleie og strømregning.

Litt morsom forenkling? Alle unge par er ustabile, alle single over 40 stabile? Skulle egentlig tro det var omvendt?;) Men er ikke det viktigste å sjekke referanser på at de er pålitelige personer og at de har fast jobb? Hva gikk galt i dette tilfellet? Hvor raskt fikk dere kastet de ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt morsom forenkling? Alle unge par er ustabile, alle single over 40 stabile? Skulle egentlig tro det var omvendt? ;) Men er ikke det viktigste å sjekke referanser på at de er pålitelige personer og at de har fast jobb? Hva gikk galt i dette tilfellet? Hvor raskt fikk dere kastet de ut?

Det unge paret hvor begge hadde fast jobb ga blanke i å betale både husleie og strømregning og det måtte purres på dem hver mnd. De hadde fått tillatelse til å ha _en_ voksen katt med seg da de flyttet inn, denne ble plutselig til 2 små kattunger som de ikke brydde seg videre om å gjøre husreine. Det var heldigvis uproblemtaisk å få dem ut, de flyttet frivillig da vi sa at vi sa opp leiekontrakten, den hadde forøvrig 1 mnds gjensidig oppsigelsestid.

 

Vi har i ettertid hatt 3 (eller er det 4?) godt voksne leietagere og har ikke hatt noen som helst problemer med noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med fare for å generalisere... men godt voksne par som bare leier, ofte er det sosialklienter, alkoholikere, folk med psykiske problemer, uføre...... Når det gjelder unge er det som oftest "lovende" folk som studerer, nettopp har begynt i arbeidslivet og sparer til egen bolig.... Men som sagt, nå generaliserer jeg litt bare. Tenker bare litt - hvorfor godt voksne par må leie, så har de jo ikke råd til å eie kanskje... av en av de nevnte grunnene kanskje? Så har vi nyskilte som ikke har råd til egen bolig.

Men som sagt, nå blir jeg nok halshugd.



Anonymous poster hash: 1c269...39e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med fare for å generalisere... men godt voksne par som bare leier, ofte er det sosialklienter, alkoholikere, folk med psykiske problemer, uføre...... Når det gjelder unge er det som oftest "lovende" folk som studerer, nettopp har begynt i arbeidslivet og sparer til egen bolig.... Men som sagt, nå generaliserer jeg litt bare. Tenker bare litt - hvorfor godt voksne par må leie, så har de jo ikke råd til å eie kanskje... av en av de nevnte grunnene kanskje? Så har vi nyskilte som ikke har råd til egen bolig.

Men som sagt, nå blir jeg nok halshugd.

Anonymous poster hash: 1c269...39e

 

Jeg skjønner godt tankegangen din. Vi har leid ut til _enslige_ voksne, alle har hatt fast jobb og det har fungert helt fint. Selvfølgelig bor de da ikke i mer enn noen få år før de kjøper seg noe, kanskje trenger de bare en periode for å komme seg æøkonomisk på beina etter et samlivsbrudd eller noe f.eks. Å leie ut til noen som får dekket husleia fra sosialkontoret er ikke aktuelt, sånn er det bare. Har særs dårligl eerfaringer med det andre steder i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Synes du det fungerer å leie ut rommene separat? Jeg har forestilt meg at jeg ønsker at dersom studenter skal bo der, så må de være kollektivt ansvarlige for husleien og selv finne evt. etterfølgere. Et annet problem hos meg er at det er stor forskjell på hvor store soverommene er, og den som skal bo på det minste rommet må nok bruke stuen ganske mye for ikke å få klaustrofobi. Det største rommet er til gjengjeld _stort_.

Hei!

 

 

Det er bedre å leie ut kollektivt til alle.

 

Hvis de er fornøyde anbefaler de videre.

 

Det bør være litt møblert og ved å sette opp klare regler for leie og vedlikehold, samt strukturerte intervjuer med de aktuelle er jeg sikker på at man lett finner noen som er ansvarlige.

 

Man kan stille tydelige spørsmål rettet mot orden, samt tidligere referanser, samt stille spørsmål som. " Hvordan ville du reagert og hva ville du gjort hvis noen hadde veltet en søppelkasse utenfor døren på huset", hvis de da svarer ringt og prøvd å... da vil man ikke ha de, de bør først svare "rettet denne opp, lagt tilbake søppel, ringt og..." fordi dette viser evne til ansvar og arbeidsinnsats i motsetning til slurv og sløvhet. Men man kan tenke ut bedre spørsmål... men det kom jeg bare på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å generalisere... men godt voksne par som bare leier, ofte er det sosialklienter, alkoholikere, folk med psykiske problemer, uføre...... Når det gjelder unge er det som oftest "lovende" folk som studerer, nettopp har begynt i arbeidslivet og sparer til egen bolig.... Men som sagt, nå generaliserer jeg litt bare. Tenker bare litt - hvorfor godt voksne par må leie, så har de jo ikke råd til å eie kanskje... av en av de nevnte grunnene kanskje? Så har vi nyskilte som ikke har råd til egen bolig.

Men som sagt, nå blir jeg nok halshugd.

Anonymous poster hash: 1c269...39e

Er nok ofte slik, men kan også være nyseparerte personer som må ha et sted å bo inntil de får kjøpt seg noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har leid ut til et yngre par, aldri igjen. Etter den seansen der leier vi kun ut til single voksne (over 40 år) og det fungerer helt ypperlig. Det betaler i det minste både husleie og strømregning.

 

Er ikke det diskriminering av yngre? Hva hvis du ikke ville leie ut til en muslim fordi du hadde dårlig erfaring med én enkelt muslimsk leietager?

Anonymous poster hash: 77e8f...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...